17 °C
Online izdanje
Subota, 25.ožujka 2017.
Vi ste ovdje:  Home » Prilozi » Eko 023
RSS feed
Današnji broj
Eko 023
Povratak
S minhenskog sajma f.re.e stižu samo dobre vijesti
Piše: Damir Maričić

 Turistički sajam u Münchenu naziva - f.re.e., tradicionalno je i desetljećima za hrvatski turizam među najvažnijima, a svojevremeno i najvažniji, pa se ka njemu redovito sliju predstavnici svih ovdašnjih turističkih tvrtki. Sajmovi više nemaju negdašnju slavu, a i München je pao kroz desetljeće, poglavito otkako je njemački autoklub (ADAC) prebacio epicentar svojih godišnjih manifestacija, nagrada i predstavljanja u Stuttgart koji je tako preuzeo ulogu najvažnijeg kamping sajma. No, München je velemoćna metropola snažne Bavarske u gospodarski socijalno najzdravijoj članici EU Njemačkoj , najbogatija, gusto nastanjena i nama najbliža savezna država ove zemlje odakle tradicionalno imamo najviše gostiju.

Lorencin i Ivičić s najvažnijim partnerima

Ministar turizma Darko Lorencin te direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić su se susreli s nizom turoperatora koji organiziraju putovanja iz Njemačke za Hrvatsku, kao što su Inter Challet, Kroati Reisen, FTI i ID Riva Tours.

Ministar Lorencin se tijekom boravka u Münchenu susreo i sa Geraldine Knudsen, voditeljicom za turizam grada Münchena s kojom je razgovarao o Strategiji razvoja hrvatskog turizma te novom Strateškom marketinškom planu. Također, ministar je napomenuo kako će se Hrvatska za sljedeću godinu brendirati i promovirati potpuno drugačije na emitivnim tržištima. Knudsen je istaknula kako se u 2015. godini očekuje nastavak trenda odlazaka na više putovanja tijekom godine i skraćivanja trajanja putovanja gostiju iz Njemačke. Također, rekla je kako je Hrvatska omiljena među parovima s djecom i mlađim odraslima te kako sunce i more ostaju i dalje najvažniji motiv putovanja za Nijemce.

U sastanku s predstavnicima Tarrae Reisena, čiji je booking na visokoj razini kao i prošle godine te ih je direktor upoznao sa strateškim marketinškim planom a kojima je cilj povećanje turističkog prometa izvan glavne sezone te povećanje turističke potrošnje.

Ministar Lorencin posjetio je i sjedište FTI grupe, jednog od najvećih turoperatora u Njemačkoj, koji bilježi rast bookinga ove godine. Razgovarali su o mogućnostima dodatnih kampanja, a predstavnici FTI grupe pokazali su poseban interes ka zajedničkom promoviranju na Sonneclar TV, vodećem njemačkom televizijskom programu za prodaju turističkih aranžmana, u vlasništvu FTI grupe, za koji je ministar Lorencin dao i intervju.

Hrvatska poželjna u Bavarskoj

Hrvatski turizam dobro je pozicioniran u Njemačkoj, posebno u Bavarskoj, naglasio je  direktor njemačkog predstavništva Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Romeo Dragicchio, podsjećajući da je lani u Hrvatsku došlo 2 milijuna njemačkih turista, što će biti teško ponoviti i 'prerasti'.

Za buking kaže da je na razini ili i nešto veći od onog u istom vremenu prošle godine.

- Touroperatori su uglavnom zadovoljni s Hrvatskom, a nemaju razloga i ne biti jer je Hrvatska među njemačkim turistima u trendu, a u Bavarskoj i peta destinacija po popularnosti, u koju najčešće vole putovati individualno i s vlastitim automobilom, naglašava Dragicchio.

Time dakle kažimo da je mimo turoperatora i agencija čiji booking spominjemo ipak najvažnije privući što više individualaca.

Ispred Hrvatske je ovdje po popularnosti Italija, u koju odlazi 20 posto svih Bavaraca na odmore, druga je Austrija, treća Španjolska a četvrta Turska. Za Grčku Dragicchio kaže da u Bavarskoj nije Hrvatskoj veliki konkurent. Već tradicionalno, Bavarci vole dolaziti u Istru i na Kvarner zbog blizine, sve ih više želi i u Dalmaciju, a dolaze i u unutrašnjost zemlje no ipak još u relativno malom broju.

Na razini cijele Njemačke i dalje je najpopularnija ipak Španjolska, u koju godišnje u prosjeku turistički putuje 10 milijuna Nijemaca, što je nedostižna brojka ne samo za Hrvatsku nego i druge turističke zemlje.

Dojmovi sajma

Nakon impresija moćnog Münchena što se talože od velebne Zračne luke preko glavne željezničke stanice do impresivnog Velesajamskog prostora vrhunskog uređenja , slijedi nam obilazak sajma. U glavi je podatak da su svi ekonomski pokazatelji u Njemačkoj bolji od očekivanja, gospodarstvo je lani raslo i većim stopama nego se prvobitno procjenjivalo, cijene benzina su niske ( a većina nam ih dolazi kolima), kao i stopa nezaposlenosti koja je najniža od ujedinjenja. Devizni robni suficit je odletio u nebo.

Sajam f.re.e u Münchenu otvoren je za široku publiku, održavao se od 18. do 22. veljače, a organizatori očekuju više od 110 tisuća posjetitelja koliko ih je bilo lani. Izlaže oko 1.500 izlagača iz 50 zemalja.

Sajam se od 1970. godine redovito održava u veljači u Münchenu, na izložbenom prostoru od 70.000 m2 , ove godine u šest paviljona.

Kamping je najvažniji segment, a osim ponude kampova iz ogromnog broja zemalja, tu je beskrajna ponuda najrazličitijih vozila, kamping kuća, autodomova, i sve moguće opreme od one njemačkih marki nadalje. Sajam u manjoj mjeri pokriva i tranzit uopće, nautiku, prilično skromno ali zastupljenu, i vrlo široko područje aktivnog odmora na čelu s biciklizmom ali i svim drugim oblicima.

Neka štedimo, ali...

Kada je u pitanju nastup država, gradova i regija, Italija je najprisutnija, što je očekivano jer je broj posjeta kamping turista Italiji svima drugima nedostižan. Prednjači područje Veneta, oko Garde odnosno na moru iznad i ispod Venecije, ogromna je ponuda i Emilije Romagne od Ravenne preko Riminija do unutrašnjosti, tu je i oblast Trsta odnosno Friuli Venezia Giulia, pa Toscana, ali su prisutni svi krajevi Italije. Naravno i snažna Španjolska, a nismo slabi niti mi iz Hrvatske u zbroju svih nastupa. Prva dva dana u ovoj zemlji i regiji u kojoj gotovo svi rade, na sajmu su umirovljenici i oni kojima je to posao, a stampedo obiteljskih posjeta nastupa vikendom. Interes za hrvatski štand - velik. Mala primjedba autora, zbog viđenog već na nizu sajmova: jesmo u krizi i štednja je opravdana ali nešto muzike i zabave i malo čašćenja ne bi na bilo na odmet. Naime, oko nas je svatko nešto donio. I naši su susjedi iz Solarisa spojili ugodno s korisnim pa su pršut, sir, inćune, smokve, bajame, malo dijelili i dosta prodavali u slikovitom ambijentu. I njima je falilo malo muzike. Slovenci su doveli harmonikaša, vrhunskog, uz Jeruzalem vina. Talijani čitave bande pjevača, a Kalabrezi s Tarantelom su oduševili, a naravno ovdje je gomila talijanskih proizvođača vina, sira, salama, slatkiša, pršuta... s prodajnim štandovima. Turci imaju narodnjake, ali i šansonjera i mistične plesače. Neki štandovi zanatlije koji animiraju izradom nakita ili suvenira, nešto se proda nešto i pokloni... ali pažnju publike sigurno dodatno privuče.

 NAJRAZVIJENIJI GRAD NJEMAČKE

München odiše gospodarskim "zdravljem" od prvog susreta, bilo da stižete na supermodernu Zračnu luku ili impresivni Glavni kolodvor ili kroz oboje, što je najčešći slučaj. Šetnja lijepim u ušminkanim starim centrom uz katedralu koja se upravo obnavlja, do Marienplatza i stare i nove vijećnice, ili pod njim do stare tržnice, beskraja parkova i muzeja predstavit će vam kulturu i tradiciju prijestolnice Bavarske. No u najsnažnije tradicije spada svakako obilazak pivnica uz pečenu svinjetinu, kobasice, pire i kupus, i naravno štrudle. Tu su i fanatastični sportski tereni od Olimpijskog sela do Alianz Arene, ali i jedan od najsnažnijih tehničkih muzeja na svijetu...

No to je tek dio priče, dok je ona prava minhenska priča premoćna industrija i visoka tehnologija. München je po svim analizama najbogatiji i najmoćniji grad Njemačke uz najvišu kvalitetu života. To "zdravlje" i moć upečatljiva su slika grada pa i kroz činjenicu da ima i najveću useljeničku zajednicu sa svih kontinenata. Naša hrvatska već je stara, ali se na žalost, zbog ovdašnjih prilika, konstantno "obnavlja", pa su Hrvati nakon Turaka druga najbrojnija useljenička skupina, veličine jedne Pule. Kada je u pitanju turizam spomenimo da na Oktoberfest svake godine dođe oko sedam milijuna ljudi, makar među njima mnoštvo domaćih sa svih strana Njemačke.

 FEŠTA ID RIVA TOURSA U AUGUSTINEROVOJ PIVNICI

Augustiner-Bräu najstarija je postojeća pivovara u Münchenu iz 1328. godine. Kroz povijest je preživjela privatizaciju, nekoliko ratova i više proširenja, nikada ne zaboravljajući svoju filozofiju niti dovodeći u pitanje kvalitetu piva. Stoga je važan dio minhenske kulture, gradskih restorana i pivnica.

Augustiner je omiljen u čitavoj Njemačkoj ali i kod pivopija izvan granica Bavarske. Sama najslavnija pivnica na jednom od glavnih trgova može u jednom trenutku primiti u mnoštvu sala i do 3.000 ljudi, a uz gastronomiju i kulturu pijenja piva organizira redovan tradicionalan folklorni program koji posjećuju stotine tisuća turista i stotine grupa.

ID Riva Tours predvođen Selimirom Ognjenovićem, jedan od najvažnijih turoperatora i specijalita za Hrvatsku, ovdje je po 20. put upriličio feštu i druženje za hrvatske turističke djelatnike predvođene aktualnim Ministrom turiza Darkom Lorencinom i direktorom HTZ-a Ratomirom Ivičićem, uz "kremu" hrvatskih turističkih djelatnika, ali i mnoštvo njemačkih prijatelja i turističkih partnera Hrvatske. Sve u svemu, 250 gostiju uz program do kasno u noć uživalo je. Ognjenović je najavio nakon 20 godina povlačenje iz aktivnog vođenja tvrtke i prelaz u "nadgledništvo", dok će operativne poslove prepustiti predstavljenim nasljednicima:

- A ja ću kao pred 20 godina krenuti put Jadrana obići i potsjetiti se i osjetiti sve što nudimo, i uživati u tome.

Bilo je i pjesme i plesa, a jedan od veterana Petar Perković nije odolio svojoj strasti da otpjeva jednu s glazbenicima potsećajući na vetranski staž i prođene turističke stepenice:

- Kad sam počeo kao liftboj u hotelu koji nije imao lift, pa sam bio i lift i boj. A što god sad da kažem ne može me nitko smijeniti, jer sam u penziji.

Galerija slika
Trenutno nema komentara

Komentiranje više nije dostupno
Copyright © 2008. Zadarski list Uvjeti korištenja | Zaštita privatnosti | Impressum | Marketing
Powered by Sitestudio.hr