Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

20 C°

Interes talijanskih kupaca za naše morske proizvode

01.03.2012. 23:00
Interes talijanskih kupaca za naše morske proizvode


Naglasak je bio na proizvodima s “dodanom vrijednošću” odnosno višim fazama prerade a ne tek sirovoj ribi koja ionako najčešće završava na talijanskoj trpezi


Županijska komora Zadar i Županijska komora Rijeka organizirali su nastup za poduzeća iz djelatnosti ribarstva na zajedničkom štandu na sajmu Mediteranean seafood exhibition koji se održava pod nazivom Sapore. On obuhvaća niz sajmova ujedinjenih pod nazivom Sapore (Mia, Oro giallo, Divino lounge, MSE i Frigus). Na štandu su se predstavile tvrtke Cromaris d.d. iz Zadra, Jadran riba d.o.o. Karlobag, RZ Ribarska sloga Kali i Marikomerc d.o.o. iz Zadra.
– Na sajmu je održano čitav niz kontakata sa zainteresiranim kupcima, veletrgovcima i zainteresiranim agentima za plasman i izvoz hrvatskog proizvoda od ribe na europsko tržište, kazao nam je voditelj našeg nastupa Petar Pedišić iz Komore Zadar.
Interes posjetitelja za izložene proizvode bio je velik, što potvrđuje izvozne mogućnosti proizvoda i prerađevina od ribe. Svi posjetitelji štanda mogli su degustirati izložene proizvode (slanu ribu i dimljene i marinirane filete od brancina i orade), kao i porazgovarati o svim detaljima oko pripreme i posluživanja takvih proizvoda u ugostiteljstvu.
Sajam je potvrdio trend rasta proizvoda i prerađevina od ribe koji imaju veću dodanu vrijednost. Prema dojmovima i usporedbama učesnika na lanjskim sajmovima primijetan je ukupni pad broja izlagača što je sigurno povezano sa trenutnim stanjem u gospodarstvu Europe, odnosno Italije koja i sama proživljava krizu.
Ipak prema Pedišićevim riječima većina naših proizvoda “s okusom mora” i do sad završava u susjednoj nam Italiji, počev od uzgojene ribe do soljenih i mariniranih morskih proizvoda. Naravno da dio proizvođača iznova traži partnere u Italiji s jednom od najvećih konzumacija morskih plodova u Europi (nasuprot nama) te time i najvećem tržištu.
Ako je suditi prema interesu na samom sajmu dojam je da i novi proizvodi, za koje obično kažemo da imaju dodanu vrijednost (filtirani, soljeni, sušeni, marinirani… što uključuje dijelom kreativnost ili dodatni rad) u odnosu na prodaju same sirove ribe, mogu računati na podršku talijanskih kupaca.