Bilo je oko 200 uzvanika i sudjelovalo je pet tvrtki. Svi izlagači su opisali nešto svoje, izvorno, pridonijeli da dobijemo lijepu sliku ‘hrvatske pozitive’. Pokazali smo da se može biti poslovno uspješan, ali povrh toga davati svijetu više. Biti ne samo dobra tvrtka, već i velika tvrtka. Željeli smo poslužiti drugima za primjer i vjerujemo da će nas svake godine biti sve više, kaže Tudor
U knjizi-planeru “Učinkoviti menadžer 2014.” autora Gorana Tudora, koja promiče dobre primjere tvrtki s društveno odgovornim poslovanjem (DOP), među 14 hrvatskih tvrtki našli su se i primjeri triju sa zadarskog područja – Gradska knjižnica Zadar, Ćistoća Zadar i Ilirija d.d.. Tako su zadarske tvrtke uz bok onih koje, uz svoju osnovnu djelatnost, doprinose društvu bilo volonterskim radom, edukacijom djece i mladih, brigom za zdravlje svojih zaposlenika, zaštitom životinja i slično.
Tudor je autor projekta “Društveno odgovorno poslovanje – više, brže!” kojim, između ostalog i u svom “Učinkovitom menadžeru” ističe primjere uspješnih tvrtki, a prošlog tjedna je sazvao i prvu konferenciju- izložbu o dobroj praksi društveno odgovornog poslovanja u Hrvatskoj pod geslom “Dobra Hrvatska”.
– Bilo je oko 200 uzvanika i sudjelovalo je pet tvrtki. Svi izlagači su opisali nešto svoje, izvorno, pridonijeli da dobijemo lijepu sliku ‘hrvatske pozitive’. Pokazali smo da se može biti poslovno uspješan, ali povrh toga davati svijetu više. Biti ne samo dobra tvrtka, već i velika tvrtka. Željeli smo poslužiti drugima za primjer i vjerujemo da će nas svake godine biti sve više, kaže Tudor.
Osim “Učinkovitog menadžera” koji izlazi već 20 godina i organizacijom konferencija, sa svojom tvrtkom M.E.P. d.o.o. koja se bavi poslovnom edukacijom, Tudor u okviru ovog projekta planira organizirati i edukaciju tvrtki o uvođenju DOP-a, okrugle stolove i slično, a 2015. godine planira izdati knjigu “Presijek dobre Hrvatske” u kojoj će se u pedesetak primjera također naći ove tri zadarske tvrtke.
Gradska knjižnica Zadar je u “Učinkovitom menadžeru” izdvojena kao “najisplativija zadarska poslijeratna društvena investicija”.
Istaknut je iskorak Gradske knjižnice prema građanima te njezini popularni brendovi, kao što su događanja na temu mora Morski utorak, zatim Svaštarnica za tinjedžere, projekt Delmata koji je rezultirao pokretanjem Festivala dječje klape i osnivanjem zaklade Delmata.
Posebno se ističe projekt Perpetuum koji objedinjuje dostavu knjiga na kućne adrese korisnicima koji nisu u mogućnosti doći u knjižnicu, razmjenu školskih udžbenika, besplatne instrukcije za učenike slabijeg imovinskog stanja, besplatne tečajevi računalne pismenosti i slično. Spominju se radionice pod brendiranim nazivom How yes no na kojima studenti volonteri podučavaju mlade vještinama života (npr. kako da učenje ne bude mučenje, kako njegovati samopuzdanje i samopoštovanje, kako kazati ne…).
Ističe se i njegovanje volonterskog rada u Gradskoj knjižnici te nabrajaju priznanja koja je Knjižnica dobila.
– Dajući svom gradu stalno više Gradska knjižnica Zadar opravdava atribut društveno odgovorne, stoji u “Učinkovitom menadžeru”.
Primjer Čistoće Zadar se našao u “Učinkovitom menadžeru” dvije godine zaredom.
– Nekad prije gradsko poduzeće Čistoća imalo je na brizi tek odvoz smeća. A danas je zadaća drugačija: imati čisti grad. Otpad pripremiti za ponovno korisno korištenje, ili kako kaže misija – omogućiti sugrađanima život u ljepšem, čišćem i zdravijem okolišu.
Ističe se i Čistoćin program uređenja deset divljih odlagališta na sedam zadarskih otoka te naglasak na prevenciji i edukaciji. Mlade Zadrane Čistoća “odgaja” da postanu poklonici čistog grada i kraja, razviju pozitivne navike postupanja s otpadom (izbjegavanje, smanjivanje, odvojeno sakupljanje otpada i sl.). Gotovo svakog tjedna zaposlenici Čistoće i aktivisti udruge Eko-Zadar odlaze u jedan vrtić gdje se djecu podučava o tome kako je lijepo živjeti u uređenu gradu, kako papir i vrećice ne treba ostavljati za sobom kao osobni trag… Na radonicama se igra, crta, druži sa vozačima i čistačima. Vrtićku edukaciju prolazi preko 2.000 mališana na godinu. A spomenuti su i prepoznatljivi metalni kontejneri koje mlađi učenici oslikavaju.
Ilirija d.d. u Biogradu na Moru je istaknuta kao jedna od vodećih turističkih tvrki zadarske regije i šire.
– Uvažavati načela pravilne selekcije ljudi, imati oko sebe jednake ili bolje od sebe, uz prepoznavanje talenta i sklonosti specifičnim i neistraženim vrijednostima, uz stalno educiranje, također su odrednice liderstva. Osjećati sve to pri upravljanju desecima i stotinama ljudi, milijunima i desecima milijuna kuna, imati osjećaj za svakog pojedinca koji u dobroj vjeri i najboljim znanjem pridonosi zajedničkom pothvatu, imati osjećaj za dugoročnu korisnu i upotrebnu održivost onog što radite, imati osjećaj za ravnotežu i usklađen balans međuodnosa, kako ga je nedokučivo i nepogrešivo uspostavila priroda – zemlja, zrak i voda koji nam obdaruju ovozemaljski život, pitanje je kojim menedžer mora provjeravati sebe u svakom trenutku i pri svakoj odluci, stoji u “Učinkovitom menadžeru”.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
pobjednički govor
Plenković: Čestitam strankama koje smo porazili
Hrvatska
Reakcije iz stožera
Benčić: Možemo najviše narastao, još uvijek se HDZ može skinuti s vlasti
Hrvatska
NP SJEVER
Posavčeva platforma je iznenađenje izbora. Već je večeras poslao jasnu odbijenicu HDZ-u
Hrvatska
parlamentarni izbori
Obrada biračkih mjesta bliži se kraju. HDZ i dalje uvjerljiv
Hrvatska
DOMOVINSKI POKRET
Penava otvoreno poručio da želi pregovarati o vlasti: ‘Naši uvjeti su da nema SDSS-a i Možemo!’
Zadar
GLUMI I HOLIVUDSKA ZVIJEZDA
VOŠTARNICA POSTAJE MOSUL U Zadru se snima TV serija: ‘Meni će kamera biti na garaži…’
Novosti
Hrvatska bira
PARLAMENTARNI IZBORI Obrađeno 80% glasova. HDZ uvjerljivo vodi, Rijeke pravde ostale na 42 mandata
Zadar
PRVI PODACI
U Zadru izlaznost 25 posto, nema većih nepravilnosti
Zadar & Županija
IZMEĐU 20 I 30 POSTO
Značajan porast izlaznosti u Zadru, evo gdje je najveća, a gdje najmanja izlaznost u županiji
Zadar
PARLAMENTARNI IZBORI