Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

Proizvodi dodanih vrijednosti

03.05.2012. 22:00


Često se čuje, konkurentnost u poljodjelstvu nije nam dobra strana. I, kako se nositi na zahtjevnom europskom tržištu poljodjelskih proizvoda, ključna su pitanja
 za tisuće hrvatskih poljodjelaca koji sa stanovitom radoznalošću čekaju ulazak u EU.
Gospodarska inačica za konkurentnost je natjecanje proizvođača na tržištu za naklonost potrošača prema našim proizvodima, koji pred drugima imaju prednost zbog bolje kakvoće i povoljnije cijene.
Maslinovo ulje, školjke, ovce i koze, vino, sir, pršut i riba mogu se mirne duše svrstati u vrlo konkurentne hrvatske proizvode sredozemnog poljodjelstva.
Ovi, pa i mnogi drugi znani proizvodi hrvatskog misira, nemaju dostojnog takmaca u europskom natjecanju poljodjelskih proizvoda.
Pšenica i kukuruz u istočnom dijelu Hrvatske na tlu crnici, nemaju boljeg  natjecatelja u proizvodnosti i ekonomičnosti pa i u konkurentnosti i na globalnom svjetskom tržištu.
Kada se ti proizvodi u ostaloj nizinskoj Hrvatskoj usklade s djetelinsko travnom smjesom i prevedu u meso i mlijeko, odnosno u mesne i mliječne proizvode, dobivamo vrsne natjecatelje koji se mogu nositi na europskom poljodjelskom tržištu.
U gorskom poljodjelstvu govedarstvo, odnosno mljekarstvo, ovčarstvo i kozarstvo potpomognuto sa stočnim bobom, graškom i keljom stvaraju proizvode dostojne visoke konkurencije.
Mnogi proizvodi kojima podneblje osigurava dobru sirovinu, koji prehrambenim i zdravstvenim vrijednostima postižu vrsnost kod potrošača, dobivaju posebnu ulaznicu na birana tržišta.
To su proizvodi prepoznatih svojstava, dodanih vrijednosti, jednom riječju proizvodi s tržištem.
Vaš Bage