Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Budućnost je u pametnim mobitelima

03.06.2011. 22:00
Budućnost je u pametnim mobitelima


Mobitel je jedina naprava koja je uz ljude osamnaest sati dnevno i predstavlja izuzetno osobnu formu, istaknuo je Goodstein
Danas obitelji više ne gledaju vijesti kako bi saznali kakvo je vrijeme, već odlaze ‘online’ ili prognozu provjere preko mobitela. U Americi se više ne gledaju niti političke TV reklame jer ih je istisnuo TiVo. Glazbena industrija se također smanjila jer više nitko ne kupuje digitalne medije. Zbog svega toga znali smo, ako želimo da netko glasuje za Obamu, da mu moramo prići na drugačiji način, tzv. “Long tail” komunikacijama u koje spadaju društveni mediji, uputio je odmah na početku svog izlaganja Scott Goodstein, Obamin web guru čije predavanje su prošlog tjedna u Zagrebu pratili mnogi stručnjaci iz Hrvatske, ali i šire.
Ipak, nisu društveni mediji pobijedili u kampanji, napomenuo je:
– Obama je pobijedio, cijeli njegov brand i poruka koja je odašiljana. No društveni mediji su tu da ostanu, a u tome govore i podaci. Dvije trećine globalne internet populacije koriste društvene mreže. Uz to, samo 14 posto populacije vjeruje reklamama, no zato 78 posto vjeruje preporukama drugih potrošača. Ako napišeš osvrt na Amazonu, on bude primijećen. Kada sam im i ja napisao svoje loše iskustvo ubrzo je uslijedio poziv tvrtke uz obećanje da će popraviti stvar ako maknem komentar. Jer, ‘feedback’ je bitan, a takav pristup smo koristili na Obaminoj kampanji, pojasnio je Goodstein.
Zanimljiv je podatak i taj da čak 85 posto korisnika društvenih medija vjeruje da bi tvrtka trebala ići još dalje od same prisutnosti na društvenim mrežama.:
– Sviđalo se to vama ili ne, ljudi pričaju pozitivno ili negativno o vašem brandu. Pitanje je jedino hoćete li se uključiti. Zahvaljujući društvenim mrežama i slavne ličnosti su puno dostupnije. Jedna Lady Gaga je postala politička mašina s deset milijuna korisnika na Twitteru. Jer, ona je u mogućnosti svima tim ljudima proslijediti koju god poruku poželi.
Goodstein je podijelio i nekoliko savjeta:
– Ne bojte se eksperimentirati, dopustite korisnicima da se uključe i ocjenjuju, pratite tržište, osluškujte. U Obaminoj kampanji mi nismo ništa napravili. Zajednica koju smo izgradili je napravila. Pozvali smo ljude da naprave nešto za kampanju i oni su se odazvali.
Upitan da usporedi tiskane i nove medije Godstein je kazao kako je problem s tiskanim medijima što više ne mogu prići istom broju ljudi kao prije pet godina, te je istaknuo važnost pametnih mobilnih uređaja:
– Pametni mobilni uređaji su budućnost. Mobitel je jedina naprava koja je uz ljude osamnaest sati dnevno i predstavlja izuzetno osobnu formu, istaknuo je.
Gostovanje Scotta Goodsteina u Zagrebu omogućila je agencija The P world, organizator nedavno održane regionalne konferencije The Corporate Communications Experience koja je u Beogradu okupila govornike iz ponajboljih svjetskih tvrtki kao što su Sony, Ebay, BBC i CITI grupa.