Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Dominacija kvalitete malih SUV-ova

Autor: Edi Prodan

03.06.2013. 22:00
Dominacija kvalitete malih SUV-ova


Najviše su ocjene dobili Renault Captur i Chevroelt Trax, solidno je prošao Dacia Sandero, a neslavno Nissanov putničko-teretni monovoumen Evalia, poznat i kao NV200
Euro NCAP, organizacija što permanentno osmišljava i provodi testiranja sigurnosti novih automobila što se prodaju na europskom tržištu krajem svibnja provela je testiranje za četiri automobila: dva SUV-a B segmenta, Chevrolet Trax i Renault Captur, automobil istog segmenta Dacia Sandero kao i polivalentni monovolumen putničkog ali i čisto teretnog koncepta Nissan Evaliu koju na našem tržištu poznajemo i kao NV200.
I odmah krećemo s lošim dijelom – upravo taj za je spominjani model prošao je jako loše, osvojio je naime samo tri zvjezdice što znači da će jako morati poraditi na sebi. Dijelom do prijepora dolazi zbog činjenice da se taj automobil proizvodi u Indiji, pretežito za njezino tržište što znači da mu je pad ocjene i time iniciran – oprema mu je naime vrlo skromna. No, n treba bježati ni od činjenice da je i u svim ostalim parametrima poprilično loše prošao.
Sandero je zaslužio četiri zvjezdice. I kod njega je manjkava oprema kao i postoci koje je osvojio u zaštiti pješaka. No, rezultat nije uopće loš a kad se otklone još neki detalji, poput primjerice bogatije osnovne opreme, i tak bi korisni rumunjski automobil mogao u najviše društvo.
Uzorni Trax
A prave zvijezde sigurnosti bila su dva SUV-a: Captur i Trax. Njihova je kvaliteta u svim parametrima neupitna što i ne treba čuditi jer riječ je o dva nova automobila što su se otputila u bitku na trenutno najzanimljivijem dijelu tržišta, u segmentu malih SUV-ova.
Primjerice Chevroletov novi mali SUV Trax je sedmi model tog proizvođača, uz Aveo, Volt, Cruze, Orlando, Malibu i Captivu, kojem je Euro NCAP dodijelio najviše ocjene za sigurnost. Usprkos činjenici što je Trax testiran prema novim, strožim kriterijima Euro NCAP-a za 2013., pokazao se među najsigurnijim automobilima u svom segmentu.
Rezultati Euro NCAP-a pokazali su da je u kategoriji zaštite odraslih putnika, Trax ocijenjen s izvrsnih 94 posto. Između ostaloga, Trax je dobio i maksimalan broj bodova u testu bočnog udara, pružajući putnicima dobru zaštitu svih dijelova tijela. Dobri su rezultati postignuti i u slučaju frontalnog sudara, a Trax je pokazao i da jamči dobru zaštitu od ozljede vratne kralježnice u slučaju stražnjeg udara, zahvaljujući podesivim sjedalima i naslonima za glavu. U kategoriji zaštite djece, Trax je postigao dobre rezultate u testu bočnog udara, kao i kod testiranja pričvrsnih mjesta za dječju sjedalicu na stražnjim sjedalima. Euro NCAP je dodijelio maksimalan broj bodova odbojniku Traxa u kategoriji sigurnosti pješaka. Traxova standardna sigurnosna oprema zadovoljila je zahtjeve NCAP-ovih testiranja u kategoriji ugrađenih sigurnosnih sustava.
Renault Captur ostvario je ukupni rezultat od 80,5 posto i time postao petnaesti Renaultov model koji je osigurao najvećih mogućih pet Euro NCAP-ovih zvjezdica za pasivnu sigurnost.
Uz tu službenu potvrdu sigurnosti, Renault Captur i u praksi ulijeva pouzdanje svojim ponašanjem na cesti zaslugom točnih i brzih reakcija podvozja.
Kod Captura se očito željela postići jednako visoka pasivna sigurnost kao kod novog Clija jer ti automobili dijele platformu. Renaultova se sigurnost temelji na rezultatima istraživanja prometnih nezgoda i stvarnog ponašanja sudionika u prometu u svrhu razvoja sigurnosnih rješenja utemeljenih na još obuhvatnijem, učinkovitijem pristupu. Da se zajamči još učinkovitija zaštita putnika, Capturova elektronička arhitektura ustrojena je tako da se zaštitni sustavi posljednje generacije uključuju još brže. U frontalnom sudaru, putnike na prednjim sjedalima Renaulta Captur štite dva visokoučinkovita zračna jastuka, kao i sigurnosni pojasevi opremljeni predzatezačima i graničnicima zatezne sile.
Odlični Captur
Sva stražnja sjedala opremljena su trotočkovnim sigurnosnim pojasevima, a pojasevi na vanjski sjedalima imaju i graničnike zatezne sile. Poseban trud posvećen zaštiti putnika u bočnim udarcima nagrađen je dojmljivim rezultatom 7,9 od 8. Rezultati testova sudara pomogli su Renaultu Captur da osvoji 32 od mogućih 36 bodova za zaštitu odraslih osoba. Zaslugom opće konstrukcije i pričvršćivanjem dječjih sjedala sustavom Isofix i pojasom u tri točke na suvozačevu sjedalu i vanjskim stražnjim sjedalima, Renault Captur postigao je jedan od najboljih rezultata u razredu B u zaštiti djece – 39 bodova od mogućih 49.
Prednji dio Captura, odbojnik nema isturenih rubova, a donji dio vjetrobrana konstruiran je tako da smanji opasnost od ozljede pri udarcu. Istodobno, visina poklopca motora je povećana kako bi se između strukture i gornjih dijelova motora ugradila zona gužvanja. Rezultatom od 22 od mogućih 36 bodova Renault Captur i u tom se razredu istaknuo kao jedan od najboljih automobila. Renault Captur serijski je bogato opremljen pa je zbog svega toga novim, strožim, metodama ocjenjivanja zaradio sedam bodova.
Očito, prema EuroNCAP-u, Captur i Trax mogu poslužiti za uzor svim konstruktorima sličnih, ali i svih ostalih automobila.