Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Katić: Ne mogu ja s Velebita kontrolirati tko taksira po Zadru

03.10.2016. 22:00
Katić: Ne mogu ja s Velebita kontrolirati tko taksira po Zadru


U taksi prijevozu na području Zadra vlada pravi kaos. Turistička sezona donijela je sa sobom brojne putnike za koje su se borili samostalni obrtnici, veće taksi službe, oni s dozvolom, ali i lovci u mutnom, polulegalni te potpuno ilegalni “crnjaci”, nerijetko poznati po tome da opljačkaju turiste bezobraznim cijenama prijevoza. Uz sve te poznate stvari, tu je još i “smart-novotarija”, tvrtka Uber koja se ne naziva prijevozničkom, već IT kompanijom, ne radi se o taksiju, već o najmu vozila s vozačem koji se doziva preko mobilne aplikacije, puno je povoljniji, a prevozi putnike u neobilježenim automobilima.
Što je najvažnije, Uber ne mora, kao drugi taksisti, dobiti dozvolu od Grada Zadra koja stoji 8.000 kuna za pet godina, već sklapa ugovor s nekim od postojećih licenciranih prijevoznika. Kako neslužbeno doznajemo, cijena Uber taksija za prvih 5 kilometara je 15 kuna.
U svemu tome, članovi Samostalnog sindikata taksista Zadar smatraju da izvlače najedeblji kraj te da ih gradska uprava želi uništiti, dok pročelnik za obrtništvo, Ivica Katić, ističe kako stalno upozorava nadležne institucije na probleme taksista i kako se neke stvari već rješavaju.
Predstavnik Samostalnog sindikata taksista Zadar, Predrag Šimunov, tvrdi da je posrijedi zapravo organizirani kriminal.
– Ako preko 200 radnika radi mimo zakona, a nitko ništa ne poduzima, što je to nego organizirani kriminal? Dobar dio radnika uopće nije prijavljen ili su prijavljeni na pola radnog vremena, a realno rade od 12-15 sati. Nedavno je jedan vozač od umora sletio u more automobilom jer je nekoliko dana zaredom radio po 12-15 sati. Radno vrijeme je 8 sati trebalo bi uzeti dozvolu onima koji se toga ne drže. Bez sankcija, nema reda, ističe Šimunov, dodajući kako su još veći broj putnika izgubili dolaskom Ubera.
– Tad smo upozoravali na Uber i pročelnik Ivica Katić je rekao da Uber ne može doći u Zadar jer se njihovo poslovanje kosi sa Odlukom o taksi prijevozu Grada Zadra, a danas ih već u Zadru ima 50! Obećao je da će prometni redari rješavati nered na stajalištima, da će se ukloniti taksisti bez naljepnica i bez dozvola, ali oni očito to ne žele napraviti. Na Autobusni kolodvor redari još nikad nisu došli. Pročelnik Katić radi u uredu za uništavanje obrtnika, a ne u Uredu za gospodarstvo i obrtništvo. Gradskoj upravi je cilj uništiti nas preostalih osam samostalnih obrtnika, branitelja Domovinskog rata koji preživljavaju od ovog posla. Gradska odluka je napravljena da pogoduje polulegalnim taksistima koji iskorištavaju svoje radnike, to jest robovlasnicima te da pogoduje Uberu, a za nas se samo izmišljaju članci koji će nas uništiti, istaknuo je Šimunov.
Pročelnik Katić ističe kako je on i njegov odjel napravio sve što može da zaštiti taksiste te postavi pravedni pravni okvir.
– Ne mogu ja stajati na Velebitu i gledati tko dolazi u Zadar voziti taksi, ali sam sve nadležne institucije upozorio na pritužbe koje mi stižu. Imam povratnu informaciju od Carine i Inspekcije cestovnog prometa, već su podignuti prekršajni nalozi protiv nekih vozača i stvari se pomiču na bolje. Uberovo poslovanje nije usklađeno s gradskom odlukom o autotaksiju, ali je došao u Zadar, kao što je došao i u Zagreb, Dubrovnik i Split – bez slaganja gradske uprave, ali očito u skladu sa zakonom. Naime, Uber tvrdi da se bavi iznajmljivanjem automobila s vozačem, a na tu djelatnost se ne odnose iste zakonske odredbe kao i na taksiste. Njihova djelatnost nije nezakonita, ali nije do kraja jasno regulirana, već je u nekom zrakopraznom prostoru.