Rezultat referenduma je dobar, pozitivan odabir onih koji su shvatili da to ide u kontekst njihova antropološkog, vjerničkog i narodnog opredjeljenja. Ali bilo bi sigurnije da je odaziv ljudi na referendum bio veći
„Raduje me da smo kao narod usvojili pravila demokracije. Mi smo usvojili demokratski način izražavanja, nakon jednoumnog sustava i diktature partije koja je sve određivala. Ovaj referendum je znak usvojenosti demokracije” ističe zadarski nadbiskup Želimir Puljić, predsjednik HBK, komentirajući rezultate i tijek referenduma. „Temeljem izglasanog uzorka možemo reći da većina hrvatskog naroda misli tako kako su se opredijelili. Rezultat referenduma je dobar, pozitivan odabir onih koji su shvatili da to ide u kontekst njihova antropološkog, vjerničkog i narodnog opredjeljenja. Ali bilo bi sigurnije da je odaziv ljudi na referendum bio veći.
Moja kritika je činjenice da je malo ljudi izašlo na referendum. Očekivao sam da će više, ne u smislu opredjeljenja ‘Za’, nego izlaska. Jer referendum nije bio samo neko političko pitanje, makar se u zadnje vrijeme previše politiziralo, nego je bilo antropološko opredjeljenje, što je jako važno. U tom kontekstu mi je, usprskos pozitivne odrednice hrvatskog naroda, žao da je veliki dio ljudi ostao kod kuće” kaže mons. Puljić, smatrajući to neprosvijećenošću i neodgovornošću. „Ne može se reći da smo otišli unazad i pokazali da nismo na europskoj razini. Jer zemlje koje su stavile takvu definiciju braka u ustav su u Europi. Znam za podatak više od 80 udruga iz Europe koje čestitaju inicijatorima i onima koji su se odazvali na referendum. Podržali su taj referendum. Nije to ništa nenarodno, protiv demokracije, protiv čovjeka. Ali jest demokratski čin kojeg ja biskup i kao član ovog naroda od srca pozdravljam – da je demokracija pokazala i ovdje svoje pravo lice – mogućnost da se ljudi izraze. Ne mogu pohvaliti one koji nisu izašli. Ipak, dosta ih se opredijelilo i pokazalo što misli. Ali ja bih volio da ih je izašlo 80-90 %. Onda bismo pokazali točno što hrvatski narod misli” kaže nadbiskup.
Ne opravdava čin uskrate akreditacije pojedinim medijima od strane Inicijative. „Šteta da se predstavnike Inicijative nakon referenduma nije čulo u medijima, kakvo je njihovo raspoloženje. Siguran sam da je pozitivno, da nisu uzalud uložili toliko truda i pretrpjeli takvom medijskom kampanjom. Narod je uskraćen za informaciju, njihovom zaslugom, to ne hvalim. Ali ne mogu niti prihvatiti takvo homogeniziranje svih medija da izvijeste što Željka Markić i njeni suradnici misle nakon referenduma. I to ide k pretjeranoj polarizaciji koja nije dobra. Volio bih kad bismo izbore, referendume, drugačije, s radošću pratili, a ne udarcima s lijeva i desna. Ne odobravam da se neki mediji izoliraju, ali isto tako ne odobravam da se homogeniziraju, jer ima ljudi koji bi željeli čuti informaciju. Mediji nisu jednoumlje, mediji moraju biti raznoliki. Moraju prenositi što se u društvu događa. Pa i kad se zatvaraju vrata, moraju biti uporni i doći, a ne jedva dočekati, ‘Mi nećemo tamo zalaziti’. Ne može se ni to odobriti” zaključio je u osvrtu na referendum mons. Želimir Puljić, predsjednik HBK.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Liga prvaka
Niclas Fullkrug donio minimalnu prednost Borussiji, Parižani dvaput pogodili vratnicu
Hrvatska
PETAR VUŠKOVIĆ
Analitičar: Milanoviću smo dno dna EU!? Pa ljudi moji, pretekli smo Rumunjsku, Slovačku i Grčku!
Svijet
BEOGRAD
Budući premijer Srbije želi bolje odnose s Hrvatskom, Žigmanov opet u vladi
Nogomet
Županijski kup
Škabrnja ’91 i Hrvatski vitez nakon drame u finalu
Nogomet
Serie B
Nekadašnji osvajač Kupa UEFA i Kupa kupova se vratio u Serie A, bivši napadač Rijeke nije igrao
Zadar & Županija
BOGAT PROGRAM
Ne znate gdje za Praznik rada? U Zadarskoj županiji organizirano niz prigodnih događanja
Zadar
PREČKA ULICA
U Zadru palo stablo na automobile, vatrogasci i policija na terenu
Scena
ČLAN SASSUOLA
OSVOJIO MNOGE JEDNOSTAVNOŠĆU: Reprezentativac Martin Erlić u sretnoj je vezi sa Zadrankom
Zadar
CIJENE SLADOLEDA
Pogledajte kako se kreću cijene kuglice sladoleda na Poluotoku: ‘Možda je to malo puno dati za sladoled…’
Zadar
POTREBA ILI TREND