Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Martina i Mladen za jednu utrku izdvoje i do 3000 kuna

04.03.2012. 23:00
Martina i Mladen za jednu utrku izdvoje i do 3000 kuna


Martina Peričić je na svom prvom debitantskom nastupu u Trogiru prije nekoliko mjeseci odmah osvojila i prva priznanja, a Mladen se prošle godine okitio titulom prvaka Dalmacije


Martina Peričić i Mladen Karlovčec mladi su i nadareni vozači zadarskog kluba ZD Tuning koji su u prošloj automobilističkoj sezoni postigli značajne rezultate na natjecanjima. Mladen za prošlu godinu nosi titulu prvaka Dalmacije, a Martina je ponosna osvajateljica obje utrke u kronometar vožnji s kojima se prvi put kao debitantica predstavila u svijetu automobilizma.
Sve je počelo, doznajemo, druženjem na istoimenom internet forumu www.zd-tuning.com koji je u kratkom vremenu okupio preko sto aktivnih članova i tako postao prvo “online” okupljalište zadarskih zaljubljenika u automobile:
– Počeli smo voziti sa serijskim autima preko jednog zadarskog foruma gdje se okupljaju ljubitelji automobilizma. Prvo smo počeli voziti na OSV-u (ocjensko-spretnosna vožnja), onda smo krenuli na slalom da vidimo što je to… Pa se onda pokrenula jedna nova disciplina u regiji – kronometar. To je naganjanje na karting stazi ili na nekom improviziranom parkingu, odnosno na jednom zatvorenom poligonu, prepričava Mladen.
Danas je forum zamijenjen web portalom na domeni www.ak-zdtuning.hr, a osnovana je i istoimena udruga. Promjene su uslijedile i po pitanju automobila pa je tako Mladen Ford Escort RS Cosworth zamijenio Ford Fiestom. Iako je riječ o trkaćem automobilu, na njemu nisu napravljene neke veće preinake, budući da spada u serijsko vozilo.
– Ja i dalje vozim u serijskoj grupi i tu je dozvoljeno jedino povećanje snage motora do deset posto, manji zahvati na ovjesu i to je to. Na Fiestu je tako stavljen manji volan, sportska sjedala, auto je malo spušteno… Ali, nismo od onih luđaka koji 24 sata borave u garaži pored svog automobila. Radimo to na parkingu, kroz smijeh govori Mladen, dodajući kako se autodijelovi nalaze redovito vani, ponajviše u Engleskoj.
– Snalazimo se kako god znamo. Preko prijatelja, izvlačimo dijelove od posvuda, prepričava.
 Njegovim stopama ubrzano kroči i Martina Peričić koja je na svom prvom debitantskom nastupu u Trogiru prije nekoliko mjeseci odmah osvojila i prva priznanja. Razlog se krije u spretnosti, ali i tome da su vozačice u automobilističkim disciplinama rijetkost. Automobilističke utrke vozi od prošle godine i obje utrke koje je odvozila ujedno je i osvojila. Utrke je prvo pratila, da bi ih na kraju počela i voziti.
– Probala sam i privuklo me, skromno će Martina. Više riječi hvale imao je njezin sugovornik Mladen otkrivajući kako je “Martina jednostavno luđak za volanom i da bi se to vidjelo treba se s njom i provozati”.
– Kronometar i slalom nisu brzinske discipline, u njima se traži spretnost. Primjerica, ova Fiesta ima šezdeset konja i to je danas ništa za jedan automobil. Ono što je potrebno jest biti uporan, a i imati novaca, pojašnjava Mladen.
– Tu su putni troškovi, gorivo i “startnine” za svaku utrku… Jedan odlazak na utrku košta otprilike oko tisuću kuna, s time da utrka u Zadru može izaći oko petsto kuna, a u Dubrovniku do dvije, tri tisuće kuna. A opet, nije isto voziti serijski auto koji je registriran pa se s njime može odvesti na utrku i vratiti se ili sportski automobil za koji treba vučna služba jer nema “tehnički”. Za takve automobile cijena po utrci se zna popeti na desetak tisuća kuna, kazuje Mladen koji je prvenstvo Dalmacije prošle sezone dobio na način da je sudjelovao u svim utrkama, što neke kolege iz drugih klubova nisu bile u mogućnosti.
Za sve to potrebna su i izdašna financijska sredstva, pa je tako zbog iste problematike Mladen prošle godine vozio za šibenski auto klub, budući da njihov nije imao dovoljno novca za licencu koja košta šest tisuća kuna.
– Prošle godine u klubu nas je bilo samo četvero, a kako je članarina 200 kuna, matematika je vrlo jednostavna. Ove godine imamo više članova, ali opet ni približno dovoljno da bismo to mogli pokriti. Javljamo se na natječaje Grada, Županije, neka obećanja su tu, ali kada će to biti ne znamo. Sva pomoć je dobrodošla, poručuje Mladen.


Najluđa vožnja po snijegu




Najluđa vožnja Martini je bila nedavna vožnja iz Čakovca do Koprivnice po čistom ledu, na sreću sa zimskim gumama. Vožnja je trajala oko tri, četiri sata, uz konstantna stajanja i brzinu koju umalo nije očitavao ni brzinomjer, kazuje uz smiješak Martina. Nedavni snijeg bio je zabavan i Mladenu, a od željenih vožnji, onih realnijih, za Mladena bi bilo Prvenstvo Hrvatske. Kada bi pak mogao baciti maštu na volju – to bi definitivno bio reli Pariz-Dakar:
– To me više zanima od bilo kakvih formula. Ipak je veći gušt proletjeti sto na sat kroz šumu, nego tristo na sat po stazi, zaključuje Mladen.