Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Japanski pogled na globalno građanstvo

04.08.2010. 22:00
Japanski pogled na globalno građanstvo


Što je to globalno građanstvo i kako se ponašaju globalni građani dio je problematike koja je u srijedu u sklopu radionice Hiromi Ishimori prezentirana zadarskim srednjoškolskim učenicima i studentima.
Japanski pogled na globalno građanstvo Ishimori je pokušala prikazati aktivnim sudjelovanjem svih sudionika pa je tako zamolila prisutne da na napuhane balone napišu svoje najdraže ljude te svoje želje. Nakon predstavljanja i izgovaranja želje na glas, druga osoba bi im pukla balon, a efekt iznenađenja ili šoka, ovisno o osobi, usporedila je s današnjim stanjem:
– Ovo je predstavljanje globalnog obrazovanja na japanski način. Studenti ne smiju zaboraviti da postoje mnogi koji ne razumiju njihove snove, bilo zbog rata ili nečeg drugog, pojasnila je Ishimori.
Ona je radionicu iskoristila kako bi usporedila mišljenja zadarskih učenika s onima iz Japana, pa su tako zadarski učenici na prvo mjesto stavili poštivanje kulturne različitosti, dok su Japanci na prvo mjesto stavili obzir prema okolišu. Također, dala je kritički osvrt na stil predavanja u Japanu, a koji je, zanimljivo, identičan hrvatskom. Radi se o tradicionalnom frontalnom načinu predavanja, u sklopu kojeg su Japanci još rigidniji pa tako svojim učenicima ne dopuštaju nikakvo izricanje vlastitog mišljenja. Ipak, Ishimori u svojim predavanjima nastoji koristiti alternativne metode poput igranja uloga, simulacije i diskusije, a što u Japanu još uvijek nije popularno. Zanimljivo, slične inicijative se javljaju i Hrvatskoj, gdje se uz tradicionalni ‘ex cathedra’ stil, nastoji primjenjivati praksa grupnog i individualnog rada koja je na Zapadu puno više zastupljena. S druge strane, pojedini američki autori među glavne nedostatke svojih obrazovnih sistema smatraju nedovoljno visoke kriterije te kao rezultat toga, ispodprosječna postignuća svojih učenika na međunarodnim natjecanjima. Kao najbolje primjere obrazovanja navode upravo japanski obrazovni sustav, te sustave istočnoeuropskih zemalja. Tko je naposljetku u pravu, očito će pokazati vrijeme.