Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Igra lopovluka

Autor: Mario Padelin

04.11.2009. 23:00


ŽESTOKA KONKURENCIJA ZA IZBOR NAJODVRATNIJE REKLAME
Znamo da na tv-u postoji veliki broj reklama koje kod gledatelja mogu izazvati osjećaj gađenja i mučnine, a vezane su uglavnom uz uloške, tampone, crijevne tegobe i djecu koja su opsjednuta detrdžentima i sjedenjem na zahodskoj školjci. U tu jaku konkurenciju ovih je dana uletjela jedna posebno odvratna reklama koja opet kombinira malu, antipatičnu djecu i, da se nedužno izrazim, “kakanje”, samo što se ovaj put ne radi o ljudskim bićima, nego o jednom psu, Čarliju. On ima vlasnicu, jednu malu djevojčicu, prema kojoj bi čovjek bio sasvim ravnodušan, da joj nisu nadsinkhronizirali izuzetno ljigav glas koji teško da može postojati u stvarnom svijetu. Ona nam dakle sa svojih 4-5 godina drži predavanje o tome kako hrana prolazi psu kroz probavni trakt, a sve završava konstatacijom da njen pas “ima čvrstu kakicu” i prikazom kupljenja iste pomoću metle i škovacere, što je jako higijenski. Da bi stvar bila odvratnija, muški glas naglašava da oni imaju “čvrst dokaz za dobru probavu”. E pa, “dabogda ugazili u taj svoj čvrsti dokaz” – dodao bih ja na kraju ove gadljive, stupidne reklame.
VAŽNO JE DA JE NA VRIJEME
U vijestima HRT-a saznajemo da nismo samo mi malo usporeni i inertni, već da se to može reći i za tradicionalno pedantne i vrijedne Nijemce. Voditeljica nam govori vijest o donošenju odluke o rehabilitaciji ljudi koji su u Njemačkoj za vrijeme Reicha odbili služiti vojsku i kao takvi proglašeni dezerterima. To isto vrijedi i za ostale manjine koje je Hitler proganjao, zatvarao i uklanjao. Eto što ti je europska žveltost. Nije prošlo niti sedamdesetak godina, a oni su se već sjetili to napraviti. Vidi se da im je to bilo primarno, i da su svo ovo vrijeme samo o tome mislili. Dobro je što se imamo na koga ugledati. Brzo ćemo i mi u Europu za takvim uzorima.
RJEŠENJE SVIH ZAKONSKIH PROBLEMA U HRVATSKOJ
Ljudi!!! Riješen je problem lopovluka! Taj će se riješiti vrlo brzo, čim naša djeca još malo odrastu, a za to ih priprema jedna kompanija za proizvodnju igračaka. U jutarnjem programu, u pauzi jednog divnog crtanog filma gdje opasne ninđe sređuju probleme batinama mlateći sve što se kreće, mogli smo u reklami za neke kockice čuti sljedeće: “Napravi policijsku postaju, privedi lopove (pazi ovo – privedi!) i izvuci iz njih priznanje i spasi svoj grad!!!” Mene osobno zanima kako će oni pomoću plastičnih kockica i malih figurica izvući priznanje? Suptilnim psihološkim ispitivanjem, ili možda malim plastičnim pendrecima? Ali, vratimo se na reklamu: “budi baš ti ultimativni (“ultimativni” – prava dječja riječ”) borac jer će snaga, hrabrost i brzina postati jedno!!!”. Eto, naši su problemi riješeni. Osobito mi se sviđa ono: “privedi lopove i spasi svoj grad!” Konačno možemo mirno spavati.
DERE MUSA JARCA
Ima u Bosni jedna izreka, a vezana je uz situaciju kada netko nekoga dovede pred zid i pravi od njega budalu i natanko ga maltretira, a to se kaže “dere musa jarca”. E, tako se najbolje može prepričati zadnja epizoda Bijelih udovica u kojoj je gostovao čuveni “modni štakor” Marko Grubinić. Znamo svi da bi on prodao vlastitu… (ne majku, nego znate već što) za dospjeti na male ekrane i u novine, ali ipak je mogao malo razmisliti o tome kome ide u goste, i što ga tamo čeka. A oni su mu svašta radili, i najbolje je bilo kada mu je Lipovšek, koji je inače albino, dakle potpuno bijel, rekao “ako to što nosiš sa sobom nije ženska nego muška torbica, onda sam ja crnac”. Lijep je bio i razgovor o tome kako Marko brije dlake na prsima, što nas je neobično dojmilo, a sve je završilo sa krucijalnim pitanjem koje je ustvari i jedino važno kada se razgovara sa ovakvim spodobama, a glasilo je: “a ča ti ustvari delaš?”. Ovaj je počeo sa nekim svojim pričicama koje nikoga naravno ne zanimaju, a mi smo se od srca nasmijali, osobito onda kada su u nastavku emisije njih dvije, na sred riječkog Korza, glumile bračni par Pevec, pjevali onu pjesmu što je snimila gospođa, i prosili novce od prolaznika s parolom “pomozite Pevecove”. Kažem vam ja – najbolja emisija za smijanje.
“JEZIKOVA JUHA” – EMISIJA ZA SLADOKUSCE
U moru emisija u kojima se radnja odvija u kuhinjama, dobili smo još jednu, ali, možda i najbolju od svih do sada. Gospodin Stephan (to je po naški Stevo) Macchi, po rođenju francuz ide po restoranima u koje ga pozovu da im pomogne i tamo pravi red i poredak. Pri tome se ne zadržava samo na hrani nego i na cjelokupnom dojmu važnom za jedan restoran, osobito na higijeni. Ono što je posebno zanimljivo, to su njegove svađe i prepiranja sa osobljem koje je mahom, u ovim prvim epizodama, nervozno, isključivo, drsko i bezobrazno. Je li to pravilo ili iznimka, ja ne znam, ali na trenutke izgledaju kao da bi im više trebao psiholog nego kuhar da ih stavlja u red. Sve u svemu – zanimljivo.