Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

Vodit ću školu demokratski

Autor: Katina Vrsaljko

04.11.2009. 23:00
Vodit ću školu demokratski

Foto: Adam VIDAS



Okoliš škole se pretvorio u šetalište i okupljalište mladih s kojima naš domar ima problema – galame, ispisuju grafite, piju alkohol. Zagradio bih školu i okoliš uredio zelenilom i cvijećem, odlučan je novi ravnatelj


Ivan Čular, profesor tjelesne i zdravstvene kulture, imenovan je u ponedjeljak novim ravnateljem OŠ Šime Budinića koju je dužnost proteklih 18 godina obavljao Mate Maršić.
Čular je radio kao profesor TZK u Strukovnoj školi Vice Vlatkovića posljednjih petnaest godina, a novu dužnost shvaća kao veliki izazov i preuzima je, kako kaže, pun entuzijazma.
Ovdje sam dva dana i moji prvi dojmovi su vrlo pozitivni. Djelatnici su me srdačno dočekali i poželjeli dobrodošlicu, a djeca su vesela i razdragana što me jako veseli, rekao je Čular, dodavši kako je vrlo zadovoljan i radnom atmosferom i discipliniranošću učenika.
Iako je, kaže, potrebno još vremena da sagleda kompletnu situaciju, već ima jasnu viziju kako će rukovoditi školom i učinit ju prepoznatljivom po kakvoći.
Na temelju stečenog uvida škola će postaviti razvojne ciljeve i strategiju te način njihova ostvarivanja. Za to su najvažniji ljudski potencijal, dobra organizacija i financijska podrška. Zato moj stil rukovođenja školom neće biti, kao dosad, autokratski i autoritativan, već demokratski. Time se otvara mogućnost stvaranja prijateljskog okruženja, bez nametanja i s uvažavnjem drugih, uz bezuvjetno pomaganje, rješavanje problema dogovorom i suradnjom, uvažavanjem različitosti, no isto tako uz objektivnost i principijelnost pri traženju odgovornosti, objasnio je Čular te dodao da nove koncepte u budućem radu škola treba stvarati u skladu sa željama i potrebama učenika i njihovih roditelja.
Novi ravnatelj osvrnuo se i na izgled same škole i okoliša te na slabu informatičku opremljenost.
Okoliš škole se pretvorio u šetalište i okupljalište mladih s kojima naš domar ima problema – galame, ispisuju grafite, piju alkohol. Zagradio bih školu i okoliš uredio zelenilom i cvijećem, odlučan je Čular.
Što se tiče informatičke opremljenosti, Čular kaže kako bi svaka učionica trebala imati internet i projektor. Kako objašnjava, pravilnom primjenom informatičke tehnologije moguće je u nastavi potići veće obrazovne učinke, brže i trajnije stjecati nova znanja, a proces učenja učiniti atraktivnijim. Osim toga, time bi se moglo smanjiti neprimjereno ponašanje učenika u školi te doprinijeti humanijim odnosima između učenika i nastavnika.
Iako kaže da se ništa ne može učiniti preko noći, OŠ Šime Budinića vidi kao “školu po mjeri učenika” što znači korištenje individualnog pristupa i to prema razvojnoj dobi, sposobnostima i mogućnostima svakog učenika.
– Ovim konceptom bi se povećala sloboda, prava i suodgovornost roditelja u obrazovanju njihove djece, a presudnu ulogu u ostvarivanju “škole po mjeri učenika” imaju učitelji. Osnovna škola budućnosti je mjesto radosti, spoznavanja i optimalnog razvoja svakog učenika gdje se uči bez straha, putem druženja, komuniciranja i suradnje svih subjekata, zaključio je Čular.
Čular dodaje da će posebnu pažnju pridati i timskom radu.
Timski rad podržava zajedništvo, potiče osjećaj pripadnosti kolektivu. U timu ljudi jedni drugima pomažu, potiče se kreativnost i suradnja, lakše se podnose poteškoće i napori čime se smanjuje radni stres. Timskim radom se jača samopouzdanje i samopoštovanje što povećava nastavnikov odgojni potencijal, kazao je.
Uz rad u prosvjeti, Čular se u slobodno vrijeme bavio i trenerskim pozivom i to u košarci i nogometu pri čemu je, kako kaže, radio s različitim uzrastima i sposobnostima igrača. Između ostalog, bio je trener ženskog KK Zadra i kondicijski trener KK Zadra. Trenutačno je još i politički angažiran kao predsjednik Mjesnog odbora Novi Bokanjac.