Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Kod Krpana vozači su bili nemoćni

04.12.2013. 23:00
Kod Krpana vozači su  bili nemoćni


Prema nama dostupnim informacijama situacija interna kontrola HAC ONC-a istražuje zašto djelatnici iz noćne smjene koja završava u 7 sati nisu izišli već prije 6 na teren i posuli zaleđeni dio kolnika. Nesreća se, podsjetimo, dogodila oko 6,10, a očito se čekala “nova” smjena koja dolazi u sedam sati na posao, kako bi se oni bavili posipanjem ceste
Na Općinskom sudu u Zadru jučer je predstavljen Bilten  sudske prakse ovog suda za prošli mjesec. Stručna tema broja odnosila  se na primjere doprinosa odgovornosti iz sudske prakse u prometu, a  izlagao je doc. dr. sc. Ivo Jakovljević, dipl. ing. strojarstva, sudski vještak  iz Šibenika s 40-godišnjim iskustvom rada u struci koji je ujedno i redoviti član znanstvenog vijeća za promet.
– Sudski postupci u naknadi štete su obično dugotrajni, iscrpljujući i  skupi pa se nerijetko događa da troškovi postupaka nadmaše visinu  naknade štete. Radi toga se uobičajeno koriste slični slučajevi iz sudske  prakse kako bi se radilo po jedinstvenim kriterijima kod svih sudova u  Hrvatskoj, kao i u ostalim europskim zemljama – riječi su kojima je dr.  Jakovljević uveo u ovu vrlo zanimljivu, ali i na sudovimja vrlo učestalu  temu. Pojasnio je kako se u posljednje vrijeme umjesto donedavnog  izraza “podijeljena odgovornost” sada koristi izraz doprinos oštećenika  vlastitoj šteti.
Među brojnim primjerima koje je dr. Jakovljević iznio na ovom  stručnom skupu našao se i jedan lančanog sudara s autoceste u Njemačkoj. Dr. Jakovljević ga je, zbog sličnosti usporedio sa stravičnom  nesrećom koja se prije svega pet dana dogodila  na autocesti kod tunela  Sveti Rok, a u kojoj su tri osobe poginule te ih je 18 ozlijeđeno. Prometni vještak iza kojeg je cijeli niz stručnih ekspetriza prikupljenih temeljem 40-godišnjeg rada u struci kazao je kako je sasvim jasno da su  vremenski uvjeti i stanje na cesti uzrok tragedije kod tunela Krpani.
– Cesta je bila zaleđena, a nije bila posuta pa je došlo do proklizavanja. Da nije u pitanju ljudski faktor vozača govori sama struktura sudionika u nereći gdje osim vozača osobnih automobila imate i profesionalce u autobusu, kombiju, kamionu.
Zašto cesta nije bila posuta, utvrdit će oni čija je to nadležnost – zaključio je dr. Jakovljević.