Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

Da učenje ne bude mučenje

Autor: Velimir Brkić

05.04.2013. 22:00
Da učenje ne bude mučenje


Većina ljudi nije svjesna da je učenje vještina poput, na primjer, pisanja ili plivanja. Škole imaju previše posla, ali bilo bi dobro da se vještina učenja razvija od samih početaka, kazala je Cifrek-Kolarić


Na radionicu za sedmaše i osmaše Osnovne škole Biograd na Moru “Kako da učenje ne bude mučenje”, koja je započela u Gradskoj knjižnici, prijavio se 20-ak učenika koji su poželjeli savladati vještine učenja. Radionica je besplatna, a vodi je psihologinja Marta Cifrek-Kolarić.
– Radionice su namijenjene svima učenicima. Polaznicima su odmah razbili iluziju o ‘učenju kao mučenju’, no isto tako i o poboljšanju preko noći, kazala je prof. Jelka Sipina, ravnateljica Gradske knjižnice, koja je inicijatorica i pokroviteljica ove radionice.
Radionica je pravi pokazatelj koliko je važno mladima ponuditi kvalitetan sadržaj. Ovaj projekt je i više nego dobrodošao.
– Nadasve je važno brinuti se o generaciji koja predstavlja najranjiviji segment društva, i traži svoj identitet i uzore, poručila je Sipina.
Iskazujući željom za sudjelovanjem na radionici, djeca pokazuju svjesnost da svoje učenje mogu poboljšati.
– Većina ljudi nije svjesna da je učenje vještina poput, na primjer, pisanja ili plivanja. Učiti se uvijek može bolje. Škole imaju previše posla, ali bilo bi dobro da se vještina učenja razvija od samih početaka, barem na satu razrednika, kazala je Cifrek-Kolarić, potvrđujući da bi bilo dobro da se i nastavnici educiraju o metodama efikasnog učenja.
Na pet radionica ovi će sedmaši i osmaši naučiti o koncentraciji i motivaciji, kako planirati učenje i izraditi dnevni, tjedni i mjesečni plan, kako pamtiti, koje su strategije učenja te kako svladati tremu. Jedan od važnijih ciljeva radionice je rad na samopouzdanju djece.
– Stalno im ponavljam da ovo nije škola, da nema ocjena, da možemo pričati o bilo čemu, iako nije strogo vezano za temu. To je ono što njima treba, a škole su tako strukturirane da profesor mora odraditi svoj program, a stručnih službi je najčešće malo pa nema za takve stvari dovoljno prostora, govori Cifrek-Kolarić.
 Najzanimljiviji dijelovi radionice svakako su vježbe opuštanja, planiranje učenja, vježbe koncentracije, vježbe upoznavanja, crtanje kognitivnih mapa.
– Najčešće poteškoće kod učenika su odgađanje učenja, bježanje misli, umor i dekoncentriranost, osjećaj da se pomiješa sve naučeno, strah od ispita i slično. Rad u radionici je usmjeren na efikasniji način učenja, zaključila je Cifrek-Kolarić.