Utorak, 16. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

23 C°

Posao s Frantom ugovoren nakon pogreške gradskog službenika

Autor: Siniša Klarica

06.10.2009. 22:00
Posao s Frantom ugovoren nakon pogreške gradskog službenika

Foto: Adam VIDAS



Svi poslovni prostori u vlasništvu Grada Zadra ubuduće će se dodijeljivati po nešto izmjenjenim uvjetima. Ako najbolji ponuditelj odustane od zakupa, prihvattit će se ponuda drugog po vrijednosti ponuditelja. Promjena je u tome, kazao je resorni pročelnik Rajko Jurin na jučerašnjem, 20. po redu kolegiju gradonačelnika Zvonimira Vrančića, što se do sad išlo u novi natječaj, što je produžavalo vrijeme, a i Grad je gubio značajna sredstva. Međutim, institut zadržavanja jamčevine u slučaju odustajanja od zakupa najboljeg ponudžača, nije sasvim zadovoljio Vrančićevo viđenje instrumenata osiguranja.
– Što ako se za prostor gdje tražimo npr. 20 eura po kvadratu jave dva natjecatelja. Jedan ponudi 100 eura, a jedan 22 eura. Predlažem stoga da se u tom slučaju prihvati ponuda drugog na listi, ali koja nije manja od 10-20 posto od najbolje ponude. Tako ćemo izbjeći možebitne prigovore o netransparentnosti, ali i manipulacije u kojima se za isti prostor natječu dvije tvrtke istog vlasnika, rekao je Vrančić.
Vrančićevo mišljenje izazvalo je polemiku s resornim pročelnikom Jurinom, koji je rekao da se na nadmetanju početna cijena ionako definira u skladu s tržištem, a da oni, koji u pravilu ponude pet puta veću cijenu za taj prostor, u konačnici uopće ga ne plaćaju. Po Jurinu, zadržavanje jamčevine ipak je dovoljan instrument osiguranja, ali je na kraju morao uvažiti gradonačelnikov prijedlog s rečenicom”Ja sam tu da slušam odluke!”
Na tapet kolegija došla je i nezgodna epizoda koju je gradonačelnik s pravom opisao kao situaciju u kojoj bi oporba mogla optužiti gradsku vlasta za pogodovanje tvrtki Franto. Naime, greškom gradskog službenika ugovorena je vrijedost obrtničkih radova  na izgradnji pristupne ceste za novi trgovinski vcentar Vrilo daleko manja od projektantske  procjene. Radovi su ugovoreni na 4.355.000 kn, a projektant ih je procijenio na oko 7 milijuna kuna.
–  Iako je je taj posao dogovoren prije mog mandata i mandata pročelnika Segarića, želimo biti potpuno iskreni. Kad smo se već počeli čuditi kako smo jeftino prošli, utvrdilo se da gradski službenik nije priložio dio troškovnika u natječajnu dokumentaciju. Na to nas je nakon mjesec dan upozorio izvođač radova. Ponovno smo odradili natječaj za taj dodatni dio troškova  i posao je dobio opet Franto za 1.670.000. Franto je u natjecanju bio bolji od zadarske Vodoinstalacije, rekao je gradonačelnik Vrančić posebno ističući da on jamči da je upravo bilo ovako kako je opisao, a ne da je bilo ikakvog pogodovanja Frantu. Kako je iznos posla veći od milijun kuna, mora ga odobriti gradsko vijeće, pa se gradonačelnik ovom točkom unaprijed pripremio na možebitnu salvu nezadovoljstva kod oporbe.
Gradski plan uklanjanja ruševina kreće uklanjanjem one na katastarskoj čestici 4392/1 Katastarske općine Zadar koja se nalazi iznad Trgovinskog centra Merkator. Gradski oci iznašli su način kako i bez privole vlasnika, ukloniti ruševinu s njegovog zemljišta. Prema dogradonačelniku Grguroviću, izlaz je u čl. 35. Zakona o vlasništvu kojim se nešto može proglasiti opasnim za javno zdravlje građana. Tako je ovog puta Županijski zavod za javno zdravstvo proglasio ruševinu opasnom, ali se ipak tražilia i dobila dozvola vlasnice terena  na kojoj je ruševina koja je sve više postajala opasno legleo glodavaca, ali i fiziički opasna za okolne prolaznike.
Poznatom zadarskom poduzetniku  Vinku Pavloviću koji 43 godine djeluje u gradskom prostoru u Klaićevoj gradonačelnik je odobrio proširenje djelatnosti. Pavlović će ubuduće u istom prostoru veličene  9 kvadrata moći otvoriti trafiku. Međutim, u novom ugovoru, naglasio je gradonačelnik Vrančić, stajat će mu uvjet da i dalje nastavi s poslovima fotokopiranja i izrade ključeva po čemu je ovaj obrtnik i poznat u Zadru. Na kolegij se moglo čuti da Pavlović ipak nije „najstariji” u nizu. Više godina od njega, gradski poslovni prostor koristi također poznati fotograf Vjeko Surać.
U setu brzopoteznih odluka društvo GPZ – projekt iz Zagreba dobio je posao izrade idejnog projekta  skloništa za životinje  i pristupne prometnice. Dogradonačelnik Grgurović još jednom nije propustio priliku izreći da će jednog dana sklonište za nezbrinute životinje, manje zagađivati prostor nego što to danas čini cijelokupni fond divljači na tom prostoru. Tvrtka Poredak  dobila je koncesiju za obaljanje poslova dimnajčarstva  u 5. i 6 gradskoj zoni po cijeni od 25.555 kn. Božidar Marinović će uz iznos koncesije od 25.00 kn obavljati iste poslove u 3. i 4 zoni, a Danko Jurlina za 17.510 kn u 7. zoni.


 20 PONUDA ZA POSLOVNE PROSTORE


Na natječaj za dodjelu poslovnih prostora  u vlasništvu Grada Zadra javilo se 20 ponuđača. Prostor od 31,50 kvadrata u Medulićevoj 2. dio je računalni obrt Kompjuter po cijeni 7,83 eura po kvadratu. Amadeus M.A.J iz Zagreba dobiva onaj u Braće Vranjana 11. Za 58,55 kvadrata plaćat će 51 euro. Ugostiteljski obrt Feta  dobija prsotor u Don Ive Prodana 2 površine 39 kvadrata za 18 eura. Ugostiteljski obrt  Nado za 25,10 eura po kvadratu dobija prostor u Kovačkoj 2. površine 31,80 kvadrata. Društvo T&S iz Zadra dobija poslovni prostor u prostoru Mjesnog odbora Brodarica, Put Dikla 2. Za nekadašnju trafiku Slobodne Dalamcije površine 7,58 m/2 plaćat će 8 eura. Društvo Stil Badel dobija prostor na Obali Kneza Barnimira 16. Za prostor površiune 68 kvadrata izdvajat će 20 eura mjesečno. Za 20 eura po kvadratu Pet klub Zadra dobija prostor površine 51 m/2 na Relji u Zrinsko-frankopanskoj ulici. Za veliki prostor površine 97 m/2 u ulici Bana Josipa Jelačića nije prispjela niti jedna ponuda, pa će se u slijedeči natječaj ipak ići s manjom cijenom zakupa. Grad Zadar je Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture ustupio dio prostora u Medulićevoj 2. za potrebe inspekcijskih službi.