Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Ideja je samo deset posto uspjeha

07.09.2010. 22:00
Ideja je samo deset posto uspjeha


Gostovanjem predavača Orhana Lujinovića, direktora firme RentA Marketing, danas je u Razvojnoj agenciji Zadarske županije otpočeo novi ciklus seminara namijenjen zadarskim poduzetnicima. Lujinovićev dvodnevni seminar nosi naziv ‘Kako postati poduzetan?’ i namijenjen je budućim poduzetnicima te onima koji posluju kratko vrijeme kako bi se što efikasnije aktivno uključili u tržišne tokove i to dobrom primjenom strategijskog i operativnog planiranja poslovanja, poslovnog savjetovanja, marketinga.
– Da bi netko krenuo u pokretanje svog posla prvo mora imati ideju, zatim poslovni plan što predstavlja praktičnu razradu te njegove ideje. Razrada ideje uključuje viziju, primjerice gdje se vidi kroz sljedećih pet godina poslovanja te određivanje ciljeva kako bi on znao je li ostvario tu viziju. Tu su i konkretni projekti, odnosno što se mora raditi svaki dan raditi da se posao stvarno i realizira. Osim toga potrebno je jako puno strpljenja, energije, vjere u sebe i sklonost za umjereni rizik. To je onda dobitna kombinacija, pojašnjava je Lujinović.
Na upit vrijedi li uistinu konstatacija kako je sama ideja pedeset posto uspjeha, Lujinović odgovara kako to baš i nije tako:
– Više se slažem s onom varijantom da je ideja deset posto uspjeha. Isto kao što se kaže da je za uspjeh u sportu potreban talent, no to je opet deset posto uspjeha. Ostalih devedeset posto su ustrajnost, disciplina, vježba i vjera u sebe. Za dobru ideju u poduzetništvu rekao bih da ona predstavlja najviše oko dvadeset ili trideset posto uspjeha, no nikako više od toga.
Na upit na koji način bi se, primjerice, krenulo u realiziranje ideje o nekoj računalnoj igrici, Lujinović ističe važnost ispitivanja tržišta prije nego li bi se krenulo u bilo kakve projekte:
– Prvo što bi trebalo napraviti jest ispitivanje tržišta koje bi uključivalo odgovore na pitanja je li potencijalnim korisnicima taj koncept uopće zanimljiv, zatim kako bi oni modificirali cjelokupni koncept, te koliko su spremni platiti za jednu takvu uslugu. Ovisno o rezultatima ispitivanja tržišta te nakon modificiranja koncepta, kreće se u pokretanje posla te već spomenute korake -izrada poslovnog plana, naoružavanje strpljenjem, ekipiranje tima, zatvaranje financijske konstrukcije, pojašnjava Lujinović.
Ovo posljednje, ujedno je i najveći problem kada su u pitanju mladi poduzetnici, ipak Matilda Dragić, voditeljica edukacije ističe kako se financijska konstrukcija može zatvoriti ukoliko se zna gdje se novac treba i tražiti:
– Za razliku od Hrvatske banke za obnovu i razvoj čija procedura za dobivanje kredita je duža, ukoliko se poduzetnici obrate Razvojnoj agenciji Zadarske županije, taj proces će biti kraći budući da nije potrebno toliko dokumentacije. ZADRA inače nudi dvije kreditne linije, za gradske i lokalne projekte razvoja, i u objema se kamata sufinancira za četiri posto, pojasnila je Dragić.


 BESPLATNI SEMINARI


Tijekom narednih mjeseci u Razvojnoj agenciji Zadarske županije održati će se sedam seminara pod kategorijama Osnove poduzetništva te Poslovni razvoj. Ovisno o iskustvu, one su namijenjene poduzetnicima početnicima ili pak poduzetnicima koji su već pokrenuli svoj posao. Tematika je propisana od strane ministarstva, a obuhvaća razradu marketinških strategija i plana promocije, osmišljavanje vlastitog brenda, vještine pregovaranja i slično. Svi seminari su bez kotizacije te financirani pod strane Ministarstva gospodarstva, a polaznicima se po završetku seminara uručuju certifikati.
Sljedeći seminar pod nazivom ‘Imate li ubojitu marketinšku strategiju i uspješan plan promocija?’ održati će se 24. rujna.