Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

U produženom stručnom postupku pedesetak djece

07.11.2013. 23:00
U produženom stručnom postupku pedesetak djece


Prema Planu deinstitucionalizacije i transformacije ustanova Ministarstva socijalne skrbi, smještajni kapaciteti zadarskoga Doma za odgoj djece i mladeži do kraja ove godine smanjit će se za 20 posto, do 2020. čak do 60 posto, a otprije dva mjeseca provode se i usluge poluinstitucionalnog tretmana te produženog stručnog postupka u školama (PSP). Osim toga, dom je u postupku transformacije proširio kapacitet pružanja usluge poludnevnog boravka za još jednu skupinu od 10 djece, što znači da ih sada ima ukupno trideset i s njima radi troje stručnih radnika.
Profesorica Ljiljana Šarić, ravnateljica Doma za odgoj djece i mladeži na Voštarnici, objašnjava kako je smisao transformacije, čije su pripreme počele još 2010., rana intervencija i rad s djecom u cilju prevencije poremećaja u ponašanju, a time i što rjeđe izdvajanje djece iz obitelji. Važan je, napominje, i stručni rad s roditeljima u cilju jačanja obiteljskog zajedništva i poboljšanja obiteljskih odnosa koji se provodi na različitim radionicama i savjetovanjima. Master-planom na državnoj razini zadarski se dom mogao opredijeliti za vrstu pružanja usluga i odlučio za pružanje usluga u lokalnoj zajednici, što je u primjeni označilo prestanak pružanja usluge smještaja u malim skupinama intenzivnih tretmana te osnivanje produženih stručnih postupaka u ukupno tri škole.
– U Osnovnoj školi Šimuna Kožičića Benje produženi stručni postupak provodimo još od 2007. zahvaljujući ravnatelju Marku Marinu koji je tada jedini prepoznao važnost ovakvog oblika rada, a otpočetka ove školske godine produženi stručni tretman provodi se i u osnovnim školama Petra Preradovića te Šime Budinića, čiji su nam ravnatelji ustupili prostore u svojim školama, kaže ravnateljica Šarić i ističe da je u rad PSP-a (produženi stručni postupak) uključeno pet stručnih djelatnika koji rade sa 51 djetetom u dobi od 10 do 15 godina, a u osnivanju skupina značajno su pomogli djelatnici stručnih službi u školama i nastavno osoblje.