Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Zadarski učitelji bojkotirali projekt o nastavi bez domaćih zadaća

09.02.2017. 23:00
Zadarski učitelji bojkotirali projekt o nastavi bez domaćih zadaća


“30 dana bez domaće zadaće” inicijativa je u koju su se uključile pojedine hrvatske škole, a sada su objavljeni i prvi rezultati iste. Reakcije su većinom bile pozitivne, budući da se eksperimentalnom metodom koja je inače zaživjela u Finskoj, državi koja ima najbolji obrazovni program u svijetu, učenici tijekom mjesec dana pokazali poveći interes za nastavu, a učiteljice su zabilježile i njihovu veću aktivnost na satu, kreativnost i realizaciju ideja. Tek rijetki profesori koji su podržali inicijativu došli su do zaključka kako je ova promjena negativno utjecala na učenike jer nisu ništa učili i nedostatak domaće zadaće bila im je tek olakšica.
U ovaj projekt sredinom studenog prošle godine trebala se uključiti i zadarska Osnovna škola Krune Krstića, ali su ipak odustali.
Matešić: Prijedlog nije prošao
– Nismo se uključili u projekt jer profesori i učitelji nisu prihvatili inicijativu, iako bi po meni, to bio dobar eksperiment, kazala je Matešić.
Cilj ove kampanje bio je da tijekom 30 dana, koliko bi učenici bili oslobođeni od domaće zadaće, učitelji i profesori zabilježe njihove promjene na nastavi i učenju nastavnog sadržaja, isključivo u školi. Eksperiment je u konačnici ocijenjen vrlo dobrim, iako su pojedini profesori bili jako skeptični, kao i roditelji.
Domaće zadaće su jako opširne i zahtjevne, nakon nekoliko sati provedenih u školi, djeca su primorana kući dodatno rješavati zadaće, a uz brojne obveze, školske, sportske ili neke treće, jednostavno im ne ostaje dovoljno vremena za druženje s roditeljima i prijateljima.
Projekt se temeljio na istraživanjima koja su pokazala kako ne postoji statistički značajna povezanost školskog uspjeha s količinom zadaće kod djece u osnovnoškolskoj dobi. S druge strane, navodi se kako mozak koji je preopterećen prestane usvajati nove informacije, a ukoliko mu omogućimo da bude zaigraniji, bolje usvaja nova znanja. A upravo to i trebaju biti djeca, zaigrana, trebaju proživjeti djetinjstvo, ali ne uz cjelodnevna učenja, u školi, kod kuće, na dodatnim instrukcijama. U učenju velik utjecaj ima igra i što su djeca rasterećenija i zaigranija brže će usvojiti nove pojmove.
Zadaće put prema instrukcijama
Nikica Simić, ravnatelj zadarske Privatne gimnazije i autor knjige o školstvu “Heraklit mračni” apsolutno podržava model “bez domaće zadaće”.
– U našoj školi imali smo tu mogućnost da djeci ne dajemo zadaću jer su boravili od 9 do 16.30 sati u školi, pa je element domaće zadaće postao suvišan. Osobno mislim kako je domaća zadaća put prema instrukcijama, a to znači da u školi nisu odradili svoj posao, tvrdi Simić. Škola, mišljenja je, treba otkriti djetetove talente i oni će tada sami raditi.
Simić kaže kako bi se izostavljanje domaće zadaće ipak trebalo staviti pod određenu kontrolu i pratiti uče li djeca bolje ili lošije bez zadaće. Ukoliko se pokaže da slabije usvajaju znanja tada profesor treba pomoći takvim učenicima.
– Djeci treba prebaciti odgovornost, da niti jedan dan ne provedu bez domaće zadaće, ali po vlastitom izboru. I oni će učiti ono što žele, vole, kaže Simić.