Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Lejenue: Za mene i za milijune putnika Zadar je sinonim za – “vauu”

09.04.2016. 22:00
Lejenue: Za mene i  za  milijune  putnika  Zadar je  sinonim  za –  “vauu”


Izbor portala za najbolju europsku destinaciju prošlogodišnjem pobjedniku Bordeauxu donio je povećanje turističkih dolazaka od 12 posto, ili pobjedniku iz 2014. Portu čak i više – 16 posto
Tko je Maximilien Lejenue, direktor belgijskog portala “European  Best Destinations” na kojemu je Zadar izabran za najbolju europsku  turističku destinaciju u 2016. godini i čovjek koji je jučer s gradonačelnikom Zadra Božidarom Kalmetom podigao zastavu najbolje destinacije na Narodnom trgu? Prije svega, kako sam ističe, Belgijanac slobodnog duha i pasionirani putnik. Nešto više od toga otkrilo se tijekom izbora za destinaciju godine. Lejenue nije skrivao svoje simpatije prema  gradu kojega je već nekoliko puta posjetio.
– Znate, dovoljno je samo pogledati kroz prozor iz aviona kad dolazite u Zadar. Odmah znate kako ćete doživjeti nešto jedinstveno, posebno. Nemoguće je ostati ravnodušan na ljepote Zadra, jer imate  neusporediv i nevjerojatan grad. Ne znam točno značenje imena Zadar,  ali za mene i za milijune putnika Zadar je sinonim za – “vauu”, otvoreno govori direktor “EBD” portala o simpatijama prema Zadru.
Od ideje do najznačajnijeg medija
Lejenue je dio svoje poslovne karijere nakon briselske sveučilišne diplome stručnjaka za komunikacijske znanosti proveo u tradicionalnim  medijima, radiju i novinama, nakon čega je putujući starim kontinentom shvatio kako promoviranje Europe znači predstavljanje njezinih različitosti. Upravo je s tim ciljem 2009. godine pokrenut portal u Bruxellesu koji promovira kulturu, turizam, destinacije i prirodne ljepote europskog kontinenta. U svega sedam godina postojanja Lejenueov portal  “European Best Destinations” prerastao je od početne ideje do najznačajnijeg elektronskog medija koji daje preporuke za obilaske destinacije, a izbor portala za najbolju europsku destinaciju prošlogodišnjem  pobjedniku Bordeauxu donio je povećanje turističkih dolazaka od 12 posto, ili pobjedniku iz 2014. Portu čak i više – 16 posto.
S direktorom Lejenueom razgovarali smo na dan njegovog dolaska u  Zadar, odnosno noć uoči službene ceremonije proglašenja najbolje europske destinacije. Došao je dan-dva kasnije od planiranog zbog štrajka  radnika na briselskom aerodromu, no to su događaji na kakve su naviknuti svi svjetski putnici.
Nude najbolje u Europi
Kako se komunikolog i novinar našao u turističkoj djelatnosti?
– Odgovoriti mogu postavljajući retoričko pitanje: što je u 21. stoljeću  glavno bogatstvo Europe? Vrlo jednostavno – to su europski krajolici,  njegova kultura, gastronomija i baština. Zato smo 2009. godine s pokretanjem portala ‘European Best Destinations’ odlučili promovirati europsko bogatstvo i raznolikost milijunima putnika u suradnji s više od 350  europskih turističkih ureda, ali i s javnim i privatnim partnerima  uključenima u europski turizam. Putnicima smo ponudili najbolje u Europi. Znate, prije toga na europskoj razini nije postojalo ništa vezano uz  promicanje Europe u njezinoj raznolikosti, pa je bio pravi trenutak i vrijeme za razgovor sa stručnjacima iz turizma i medija. Dakle, kako promicati europske destinacije, i to ne isključivo London, Pariz ili Berlin, već i  Bilbao, Porto, Zadar, Madeiru, Cannes, York, Strasbourg, Aachen ili Colmar. To je kao kuhanje. Možete kuhati s tri sastojka, ili ‘zaroniti’ u začinsku ostavu i doživjeti iskustvo. Turizam je upravo to – iskustvo i otkriće.  Sada više od 3 milijuna putnika ima povjerenja u naše preporuke i preko  nas traže inspiraciju za svoj odmor, a mi smo ponosni predstaviti im sve  najbolje u Europi.
Na koji način vaše preporuke na portalu imaju utjecaj na čitatelje i  turiste koji traže informacije?
– Mi samo stavljamo naglasak ili svjetlo na destinacije. To je zapravo  naš posao: staviti svjetlo na lijepa mjesta koja smo otkrivali na putovanjima i kroz partnerstvo s turističkim uredima. To je, mislim, posao u kojemu smo dobri. S druge strane, izravno se postiže masivni rast turizma i  dolaska turista u nagrađene destinacije. Porto je imao rast od 16 posto  dolazaka, a Bordeaux 12 posto u 2015. godini. Često putnici, turisti, turoperatori ili investitori samo traže inspiraciju za početak, a mi smo tu da  im damo inspiraciju i omogućimo da je otkriju u najljepšim mjestima u  Europi.
Najveće bogatstvo su građani
Znate, čitajući ‘Perzijskog pismo’ od Montesquieua shvatio sam koliko  je važno putovanje, odnosno koliko je bitno imati pravo znanje o svijetu.  Putovanje je poput čitanja knjige; obogaćuje te i čini da rasteš. Moj otac  Francis i majka Edith Bertrand su ljudi otvorenog uma, a upravo je otvorenost prema svijetu nešto najljepše što možemo dati u nasljedstvo svojoj djeci.
Što je za turiste dobra destinacija: ljubazni domaćin, prihvatljive cijene, prirodne ljepote… kulturna bogatstva?
– Prije svega, ljudi su u potrazi za autentičnim iskustvima. Život je  težak za svakoga, pa su praznici i razdoblja odmora dragocjeni trenuci.  Iskreno, mislim da turisti traže ono što svi traže: slatki život, po mogućnosti malo sunca, očuvanu prirodu i lijepe hotele. No, najveće bogatstvo destinacija su svakako njihovi građani. Drugim riječima, kvaliteta  njihovog dobrodošlice, kvaliteta i uslužnost u hotelima i trgovinama.
Spomenuli ste kako su Bordeaux i Porto ostvarili rast turističkih dolazaka nakon izbora za najbolje destinacije u Europi. Što Zadar treba  napraviti ako na isti način želi iskoristiti činjenicu najbolje europske  destinacije?
Zadar ima viziju
– Mislim da gradonačelnik, gospodin Kalmeta, ima viziju ili dugoročni  i široki pogled na ono što zovemo destinacija Zadar, jer zna koliko je turizam važan za razvoj Zadra i Zadarske županije. Turistički resursi su iznimno važni za Zadar, pa se gradonačelnik opredijelio za infrastrukturna  ulaganja od kojih će izravnu korist imati svi građani u više generacija.  Naprosto, Zadar je važan grad u Hrvatskoj i na europskoj razini. To znaju  putnici i turisti, znaju hrvatski i svjetski mediji, a koliko mi je poznato, to  sada znaju i mnogi investitori. Dakle, odgovor je: Zadar se mora nastaviti  razvijati na postojećoj viziji i graditi na ovom priznanju kroz komunikaciju i kampanje. Spomenut ću kako su Porto i Bordeaux, kao pobjednici,  zaradili nekoliko desetaka milijuna eura, a ta priča se i dalje nastavlja.  Ova nagrada za najbolju europsku destinaciju je puls, početak nečega.  Svaki građanin mora osjetiti korist od priznanja, zato pozivam sve Zadrane, javne i privatne partnere, turističke vodiče, da koriste logotip najbolje europske destinacije za svoje projekte. Slobodni su koristiti ga  svugdje; na web stranicama, hotelima i putničkim agencijama. Svatko u  Zadru i zadarskoj regiji može koristiti logotip i priznanje za promicanje  vlastite inicijative. Zadar u toj promociji, također, sigurno može računati  na potporu gospodina Ratomira Ivičića iz Hrvatske turističke zajednice i  gospodina Antona Klimana, ministra turizma. Naravno, Zadar prije svega može računati na potporu iz svojih redova, jer je zadarska turistička  zajednica jedna od najaktivnijih za koje znam. Jednostavno je: promocija Zadra donijet će korist cijeloj Hrvatskoj, a rezultati s turističkim rastom mogu zaista biti nevjerojatni.