Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Nautički turizam isplovljava iz recesijske nevere?

11.03.2012. 23:00
Nautički turizam isplovljava iz recesijske nevere?


Ovogodišnja nautička sezona ne samo da neće podbaciti nego će, unatoč “recesijskoj neveri”, koja je zahvatila i taj segment turističkog tržišta, ostvariti još bolje rezultate, zaključuje Perić dodajući kako širenje nautičke ponude na otocima nije samo ekonomski, nego i socijalni projekt


Suvremeno opremljena marina Olive Island Marina u slikovitoj Sutomišćici na otoku Ugljanu uskoro proslavlja pet godina uspješnog rada.
– Ponosni smo na dosadašnji rad. Olive Island Marina objedinjuje vrhunsku uslugu, sadržaje svjetskih standarda s notom domaće atmosfere i rajskim krajolikom Sutomišćice kojim dominira stablo masline, kaže direktor marine Gordan Perić.
Na nautičkim sajmovima
Velika proslava petogodišnjice rada bit će začinjena pučkom feštom i spektakularnim vatrometom 19. svibnja.
– Pripremajući se za svečanost i glavnu turističku sezonu već ovog vikenda otvaramo i naš renomirani restoran Olive koji implementira izgled “show kitchen”, a donosi inovativnu mediteransku kuhinju primjerenu svakom džepu, najavljuje Perić dodajući kako restoran Olive nudi nezaboravan ambijent, jedan potpuno novi svijet – tišinu otoka u kombinaciji s domaćim jelima i onima iz svjetskih metropola.
– Od 23. ožujka i regate “Dvanaest apostola” do 4. studenoga i “Merdijanove regate”, imat ćemo 27 jedriličarskih druženja i regata. Tijekom protekle godine u marini je bilo točno 1.245 tranzitnih uplovljavanja, a za nadolazeću sezonu planiramo ih ostvariti preko 1.500, ističe Perić dodajući da marina raspolaže s 225 vezova u moru i 25 suhih vezova.
Osim što Sutomišćica ima prirodno zaštićenu luku, dodatnu sigurnost pruža i 264 metra dug valobran s gazom do sedam metara, koji može primiti velike brodove i do 50 metara.
– Imamo i 35 komercijalnih čarter vezova što je jasan pokazatelj da su kvalitetu marine prepoznale i jače čarter tvrtke, naglašava Marija Dadić, marketinška menadžerica, dodajući kako je menadžment marine u pripremi za nadolazeću sezonu posjetio najvažnije svjetske nautičke sajmove, gdje su promovirali otočni turizam, Zadar i nacionalne parkove u blizini.
Marina objedinjuje sve potrebne sadržaje, od servisne zone za servisiranje brodova, 30-tonske dizalice za podizanje plovila, restorana s terasama u prizemlju i na katu, praonice rublja, modernih sanitarnih čvorova, suvenirnice, recepcije, mjenjačnice, prodavaonice prehrane i nautičke opreme, bankomata i usluge najma plovila do lokalnog stanovništva koji nudi domaće ekoproizvode, svježu ribu i školjke.
– Trenutačno zapošljavamo 22 ljudi, a u sezoni će taj broj rasti na 50 zaposlenika. Prilikom zapošljavanja svakako vodimo računa da prednost imaju ljudi s otoka. Želimo motivirati ljude na zajedništvo i želju za ostankom, naglašava Perić.
Ove godine rekordno
Nakon početnog nepovjerenja suradnja s lokalnim stanovništvom je sve primjerenija, prava domaća s puno uzajamne tolerancije, suradnje, povjerenja i uvažavanja. Poboljšava se i kvaliteta apartmanskog smještaja, navodi Perić ističući visoku razinu suradnje s lokalnim udrugama i Crkvom te posebice s Općinom Preko i Turističkom zajednicom.
Nautički je turizam najelitniji dio hrvatske turističke ponude koji nam godišnje donosi preko 800 milijuna eura, što je oko 12 posto cjelokupnog prihoda od turizma.
– Uvjeren sam da će ova sezona biti zaista rekordna i da će prestati svojevrsna borba s likvidnošću. Uz hvalevrijedan kontinuitet rada tome će pridonijeti i Europsko prvenstvo u nogometu i Olimpijada tijekom kojih ćemo imati posebne pogodnosti za nautičare, naročito ugostiteljske, najavljuje Perić.
Naša obala je jedno od najkvalitetnijih odredišta za plovidbu ne samo na Mediteranu nego i u svijetu, a kod najbližih susjeda dolazi do porezne presije prema vlasnicima jahti. Zahvaljujući dobroj zračnoj i cestovnoj povezanosti Zadra s europskim metropolama, kaže Perić, nautičari će ove godine u marinama ostaviti više novca nego lani!
– Ovogodišnja nautička sezona ne samo da neće podbaciti nego će, unatoč “recesijskoj neveri” koja je zahvatila i taj segment turističkog tržišta, ostvariti još bolje rezultate, zaključuje Gordan Perić dodajući kako širenje nautičke ponude na otocima nije samo ekonomski, nego i socijalni projekt.