Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Obećavajući projekt vrijedan 400 milijuna kuna

Autor: Katina Vrsaljko

11.04.2010. 22:00
Obećavajući projekt vrijedan 400 milijuna kuna

Foto: Vedran SITNICA



Velika prednost zone Crno je što se sastoji od samo jedne parcele koju je RH u ove svrhe izdvojila iz šumskog gospodarstva i prepustila Gradu Zadru. Na toj parceli su planirani proizvodni, poslovni i sportsko-rekreativni sadržaji. S obzirom na veličinu i sadržaj, procjenjuje se da će se, nakon što cijela zona počne funkcionirati, u njoj otvoriti nekoliko tisuća radnih mjesta, kaže Alan Kociper, pročelnik za gospodarstvo Grada Zadra
Od kada se krenulo s planiranjem Poslovne zone Crno, o njoj se priča kao o jednom od najznačajnijih razvojnih projekata Zadra koji bi trebao pomoći oživljavanju industrije i zapošljavanju nekoliko tisuća ljudi.
S obzirom da je osposobljavanje poslovne zone vrlo kompliciran, zahtjevan i skup posao, zanimalo nas je u kojoj je fazi Poslovna zona Crno, što nam je približio Alan Kociper, pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo Grada Zadra. Prema njegovim riječima, prvi stanari bi u Poslovnu zonu Crno mogli ući u drugoj polovici 2012. ili početkom 2013., a do tada ima još puno posla.
U izradi je projektna dokumentacija
– Trenutačno je u tijeku izrada Idejnog rješenja odvodnje oborinskih i fekalnih voda na području obuhvata Gospodarske zone Crno koje bi trebalo biti gotovo za otprilike tri mjeseca. Radi se o III. vodozaštitnom području Bokanjačkog sliva, što nam je i zakonska obaveza. Kako je studija nužan preduvjet za izradu idejnog i glavnog projekta komunalne infrastrukture unutar same zone, raspisivanje natječaja za izradu ove dokumentacije nije moguće prije njenog završetka, objašnjava Kociper.
Kako nastavlja, realno je očekivati da bi spomenuti natječaji mogli biti raspisani do jeseni, a da kompletna dokumentacija bude gotova do kraja prvog kvartala 2011. godine.
– Otprilike u isto vrijeme, a vjerojatno i dosta ranije, imat ćemo saznanja o ukupnom trošku izgradnje komunalne infrastrukture u zoni i oko nje, što se odnosi na prilazne ceste, odvodnju, vodovod, struju. Tada ćemo moći izraditi primjeren model davanja zemlje u zoni potencijalnim investitorima, kaže pročelnik.
Gradu nije cilj zaraditi na zemljištu, ističe on, nego od prodaje zemlje. Ipak, zemlja se može davati i u dugogodišnji najam, može se davati pravo građenja, sve ovisi o strukturi investitora i njihovim planiranim investicijama. Također, može se uprihoditi onoliko koliko je nužno da se pokriju troškovi izgradnje pripadajuće infrastrukture.
Kociper napominje da se trenutačno odvija čitav niz pripremnih radnji i pregovora oko osiguravanja uvjeta za priključenje zone na odgovarajuću infrastrukturu. Naime, zona je prilično odvojena od nekih glavnih pravaca opskrbe strujom, vodom, pristupnih cesta, telekomunikacija i odvodnje. Za sve to treba napraviti projekte i izgraditi infrastrukturu.
– Tako treba izgraditi oko 1.600 m pristupne ceste iz smjera Babindub, za koju je u tijeku projektiranje te oko 800 m iz smjera D8. Potrebno je i osigurati opskrbu električnom energijom, za što je nužno izgraditi jednu trafostanicu od 110 kV na potezu Poličnik – Crno. To je prioritet Županije, a HEP ga je u obavezan odraditi i to ne samo zbog zone Crno. Vrijednost tog projekta je oko 80 milijuna kuna, govori Kociper te dodaje da treba još i osigurati dovoljan kapacitet vodoopskrbe za zonu.
Jedna od najvećih zona u Hrvatskoj
Kako ističe, ima tu još čitav niz manjih poslova koji se trenutačno rade, kao što su razgovori s potencijalnim investitorima, modeli finaciranja i slično.
– Sve u svemu, čeka nas jako puno posla u narednom razdoblju. Mislim da je realno očekivati da bi prvi stanari u zonu mogli ući u drugoj polovici 2012. ili početkom 2013. Sve što se dogodi ranije od toga veliki je uspjeh, s obzirom na količinu i složenost posla koji treba odraditi. Ipak, radi se o drugoj ili trećoj zoni po veličini u Hrvatskoj, naglašava Kociper.
Usporedbe radi, većina aktivnih i planiranih poslovnih zona u Hrvatskoj protežu se na 50-80 hektara, dok se zona Crno, po planskoj dokumentaciji (Prostornom planu i Urbanističkom prostornom uređenju Zone Crno) proteže na 400 hektara.
Kako je smještena u neposrednoj blizini grada, iznad naselja Crno te između prometnica D8 i prometnice Babindub – Zračna luka Zadar, ima iznimnu prometnu povezanost. U neposrednoj blizini se nalaze svi oblici prijevoza s pripadajućom infrastrukturom – cestovnom, željezničkom, zračnom i morskom.
– Velika joj je prednost što se sastoji od samo jedne parcele koju je Republika Hrvatska u ove svrhe izdvojila iz šumskog gospodarstva i prepustila Gradu Zadru. Na toj parceli su planirani proizvodni, poslovni i sportsko-rekreativni sadržaji. S obzirom na veličinu i sadržaj, procjenjuje se da će se, nakon što cijela zona počne funkcionirati, u njoj otvoriti nekoliko tisuća radnih mjesta, tvrdi Kociper.
Otkriva da je ukupna vrijednost investicije procijenjena je na oko 400 milijuna kuna, što je stavlja u red kapitalnih projekata Grada Zadra.
– Kako je zona iznimno važan projekt, koji će uz realizaciju nove luke u Gaženici, biti jedini od gospodarskog i inog razvoja Zadra u budućnosti, uložit ćemo maksimalne napore u okviru svojih kompetencija i mogućnosti da se pojedine faze realizacije ubrzaju i zona što prije zaživi, zaključuje Kociper.