Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

Vlak je, nažalost, uvijek brži

11.09.2013. 22:00
Vlak je, nažalost, uvijek brži


Na željezničko-cestovnom prijelazu Škabrnja nasuprot župne crkve Uznesenja BDM Hrvatske željeznice i PU zadarska održale supreventivno-edukativnu akciju »Vlak je uvijek brži« kojom vozače i ostale sudionike u prometu upozoravaju na opasnost pri neopreznom prijelazu pruge.
– Sudionici u prometu koji zanemaruju prometna pravila na željezničko-cestovnim prijelazima ugrožavaju ne samo sebe i svoje suputnike, nego i druge osobe koje putuju vlakom ili rade u vlaku. Stoga HŽ već trinaest godina provodi akciju »Vlak je uvijek brži« u sklopu koje se sudionici u prometu upozoravaju na prijeko potreban oprez te na to da moraju poštivati prometnu signalizaciju jer vlak ima dug zaustavni put od 500 do 1.500 metara i na pruzi uvijek ima prednost prolaska, kazao je Slavko Šerić, direktor regionalne jedinice organizacije i regulacije prometa Jug HŽ Infrastrukture u Splitu.
Na preventivno-edukativnoj akciji osim Šerića i policajca Željka Šarlije sudjelovali su učenici sedmog i osmog razreda OŠ »Vladimir Nazor« s direktorom Radom Marinoviće i pedagoginjom Blaženkom Bačić, šef željezničkog kolodvora u Škabrnji Ante Knežević, Željka Mirčić i Sanja Paić iz HŽ-a i drugi.
Statistički podaci pokazuju da je u većini slučajeva uzrok nesreća na ŽCP-ovima nesmotrenost vozača cestovnih vozila, motociklista ili pješaka koji prelaze preko pruge ne poštujući signalizaciju, naglasio je Šerić. Pritom je dodao kako je dosadašnja međunarodna praksa pokazala da je najučinkovitiji način promjene ponašanja i smanjenja broja nesreća i nezgoda na željezničko-cestovnim prijelazima izobrazba sudionika u prometu, naglašavanje rizika i upozoravanje na potencijalne posljedice nepoštivanja osnovnih prometnih pravila.
U Hrvatskoj se na željezničkoj mreži nalazi 1.514 pružnih prijelaza od kojih je 986 prijelaza označeno samo znakom Stop i Andrijinim križem. Gotovo ih je 70 posto bez branika.
Većina stradalih na željezničko-cestovnim prijelazima su vozači i putnici u automobilu. Nesreće se i dalje događaju pa je neprestano potrebno upozoravati sudionike u prometu na opasnosti pri prelasku pruge.
– Mnogi vozači, a još više pješaci, neoprezno ulaze u rizik, računajući da se njima to neće dogoditi, da vlak neće proći tračnicama kad prelaze preko pružnog prijelaza. U takvoj igri netko uvijek nastrada, govori nam Banić iz Gorice koji je vozač već četrdeset godina i dva puta tjedno putuje u Zagreb.
Ostaje, dakle, da se vozači pridržavaju pravila da se na prijelazu ceste preko željezničke pruge u istoj razini na kojem nema branik zaustave i uvjere da prugom ne nailazi vlak.
– Treba znati i toga se držati, da se vlak ne može zaustaviti brzo, da se s njim ne treba utrkivati, jer se pokazalo da je on uvijek bliže i da je brži negoli se to čini. Još jedno upozorenje ne treba zaboraviti: nikad ne zaobilazite spuštenu rampu i uvijek pričekajte da vlak prođe, poručio je Slavko Šerić.