Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

20 C°

Nova gradska vlast morat će se ozbiljno promišljati promet

Autor: Siniša Klarica

12.05.2013. 22:00
Nova gradska vlast morat će se ozbiljno promišljati promet

Foto: Zvonko KUCELIN



Sudeći po prometnoj gužvi s kraja prošlog tjedna, problem prometne regulacije na Relji mogao bi uskoro postati prava noćna mora. Naime, gradnjom mosta koji spaja zgradu nove Poliklinike i bolnice, iz »stroja« je ispao dio Ulice Nikole Šubića Zrinskog. Vozačima je za priključak na Bulevar, ostao alternativni pravac Ulicom Bože Peričića ispred Bolnice ili preko Polačišća i Tuđmanove dalje na istok.
Doduše, mali »by-pass« Ulicom Katarine Zrinski ili kod Ducinih zgrada, ne pomaže rasterećenju i gužvama koje nastaju na glavnoj zadarskoj poveznici, Ulici Franje Tuđmana. Gradsko vijeće je prije nekoliko sjednica raspravljalo o mogućnosti aktiviranja dvosmjernog prometovanja desnim krakom Zrinsko-frankopanske. Taj je pravac zasad jednosmjeran, a uvijek je bio najbrži priključak od Bolnice prema istočnom dijelu Relje.
Kako doznajemo, na to su gradske oce upozoravali mnogi građani, ali i stručnjaci jer su predvidjeli kako će se u Polačišću stvarati takvi čepovi koje će tijekom turističke sezone biti teško riješiti, čak i kad se ponovno uspostavi prometovanje cijelom dužinom Ulice Nikole Šubića.  Nemogućnost izravnog priključenja od kružnog toka Polačišća na Zrinsko-frankopansku, također je problem koji je bio razmatran jer da bi se krenulo prema Poluotoku, praktički se vozilom mora obići cijeli kvart što iziskuje ponovni zastoj na spoju Ulice 31. listopada 1944. i Tuđmanove.
Poznato je da će realizacijom projekta Sveučilišnog campusa biti rekonstruirana i Tuđmanova ulica, koja će biti projektirana za daleko veći priljev vozila, ali će ljetne gužve pokazati kako su do tad potrebna još mnoga nova rješenja kako se ne bi ponavljale subotnje scene i nepotrebni zastoji u prometu, ne samo na Relji nego i u drugim gradskim predjelima. Sreća je da Zadar, kao jedan od rijetkih gradova na Jadranskoj obali, pa i na Sredozemlju, može optimalno riješiti pitanje svog prometa, ali za to će biti potrebno intenzivnije promišljanje nove gradske vlasti.