Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Izravna prodaja seljačkih proizvoda

12.10.2013. 22:00


Najveće razlike između Hrvatske i ostalih članica EU proizlaze upravo u razvijenosti tržnog sustava poljodjelskih proizvoda, posebice u razvijenosti maloprodajne mreže.
Maloprodajna mreža poljodjelskih proizvoda ima svojih posebitosti.
Nedavno je u Zadru otvorena veleprodajna tržnica poljodjelskih proizvoda po europskim načelima trgovanja.
Ova veletržnica uvela je mnoštvo pozitivnih novina.
Međutim, takvu veletržnicu trebalo bi pratiti i s razvijenom maloprodajnom mrežom.
U prvom redu, trebalo bi otvoriti trgovinu seljačkim proizvodima u selima, zatim u gradovima. Takve trgovine su izlozi seljačkih proizvoda, a bez njih se ne može zamisliti razvitak obiteljskog poljodjelstva.
Nakon toga, logički slijed razvitka utrživanja poljodjelskih proizvoda uspješno prati samoberba, odnosno izravna prodaja poljodjelskih proizvoda s polja, voćnjaka i povrtnjaka. Zatim izravna prodaja iz staja, dvorišta obiteljskog gospodarstva.
Razvijeni oblici prodaje seljačkih proizvoda podrazumijevaju ugovaranje proizvodnje izravno između potrošača i proizvođača.
Ugovorna košarica, pri tom u nekim prigodama, sadrži isporuku i preko polovice godišnjih potreba potrošačke obitelji.
Sljednost, jamstvo kakvoće, i mogućnosti nadzora proizvodnje u razvijenoj Europi, sve više potrošača okreće prema ovom obliku suvremenog trgovanja poljodjelskim proizvodima.
Vrijeme je da takve ustanove uvodimo, kako bismo promaknuli tržište poljodjelskih proizvoda.
Vaš Bage