Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Preko i Ugljan goste privlače preko društvenih mreža, sajmova, turističkim filmovima

15.02.2014. 23:00
Preko i Ugljan goste privlače preko društvenih mreža, sajmova, turističkim filmovima


Prema statističkim podacima, prošlogodišnja turistička sezona bila je najbolja od osamostaljenja Republike Hrvatske. Prešli smo “magičnu” brojku od 100.000 noćenja, pa u nadolazeću ulazimo s velikim respektom jer će, po svemu sudeći, ona biti prekretnica u razvoju turizma na našem području. Govoreći o dosadašnjem razvoju turizma u Preku, nužno je naglasiti dinamičan razvoj turističko-ugostiteljske ponude, sve veći broj ugostiteljskih objekata i smještajnih kapaciteta, kaže direktor Turističke zajednice Općine Preko Ante Brižić te dodaje da rekordni rezultati nisu slučajni.
Obnova marine u Sutomišćici
Kvalitetna promidžba koja se provodi u suradnji s Turističkom zajednicom Zadarske županije pronosi glas o privlačnosti i posebnosti ugljanske ponude, a do početka sezone Preko i Ugljan bit će predstavljeni na desetak sajmova na kojima će se održati prezentacije i poslovne radionice. Prve najave govore da je vrlo veliko zanimanje iskazano za marine u Preku i Sutomišćici, a upravo su nautičari, napominje Brižić, uvelike pomogli da se otok Ugljan na nautičkoj karti nametne kao nezaobilazno odredište Zadarske županije.
– Nautički turizam vrlo je bitan za otočki turizam te ovim putem izražavamo zadovoljstvo što češko-austrijski bračni par Hana i Peter Dermota, novi vlasnici marine Olive Island u Sutomišćici, ulažu gotovo tri milijuna eura u temeljitu obnovu marine, ali i promociju nove ponude u trenutačno najvećoj marini na otoku Ugljanu. Tu je i Marina Preko koja kontinuirano ulaže u održavanje kvalitete, kaže Brižić i podsjeća da se po pravilniku Ministarstva turizma koji je trenutačno na snazi već treću godinu zaredom ne zna stvaran broj ostvarenih noćenja u marinama u Preku i Sutomišćici jer marine nisu dužne voditi evidenciju ostvarenih dolazaka i noćenja u tranzitu i na stalnom vezu, nego se vodi “samo” evidencija nautičara u charter tvrtkama. Sve dok se ta nelogičnost ne ispravi, ističe Brižić, nećemo moći vjerodostojno voditi evidenciju dolazaka i noćenja turista na našem području.
Profili na Facebooku
U marketinškoj promociji Preka i Ugljana direktor Brižić izdvaja i nove profile na Facebooku, čime su se približili mještanima, iznajmljivačima i turistima koji putem društvenih mreža primaju informacije o aktualnim aktivnostima. Također, za potrebe promocije TZO Preko snimila je dva turistička filma o otoku Ugljanu te dokumentarno-turistički film o otočiću Galevcu i Franjevačkom samostanu sv. Pavla. Od sezone do sezone vidljiva su i ulaganja privatnih iznajmljivača koji nastoje podići kvalitetu svojih objekata, međutim, zbog legalizacije i sve većeg poreznog opterećenja Brižić strahuje da će ove godine investicije biti u manjem opsegu. Od kulturno-zabavnih aktivnosti, organizirat će se tradicionalne ljetne fešte i manifestacije zahvaljujući ponajprije brojnim suorganizatorima, suradnicima i pokroviteljima, bez čije pomoći TZO Preko ne bi bila u mogućnosti organizirati kvalitetan zabavno-kulturni i sportski program.
– Među brojnim manifestacijama koje organiziramo uvijek rado ističemo dvogodišnji projekt “Promjena svjetla – sjećanje na otok” pokrenut u povodu 50. godina kontinuiranog dolazaka radnika i njihovih obitelji iz austrijske tvrtke Puch iz Graza u Preko. Vjerujemo da će ovaj projekt potaknuti mnoge građane Graza da ponovno otkriju Preko kao svoju ljetnu “oazu mira”, zaključuje Brižić.