Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Prekrajanje

Autor: Željana Gardijan

15.04.2010. 22:00


Nakon primjedbe premijerke Jadranke Kosor da krupni plan ženske stražnjice u bikiniju koji nekoliko sekundi dominira u promotivnom turističkom spotu “Recept za savršen odmor” izgleda seksistički te da bi trebalo razmisliti o njegovom skidanju, turistički su magovi munjevito poslušali ratnicu za ženska prava i posuli se pepelom. Važna državna pitanja zaklanjala je ženska stražnjica.
Stražnjica na kojoj i piše “ne prži predugo” doista se nije dugo pržila, stavljena je na led nakon što se oko nje u cijeloj zemlji rasplamsala vatrena rasprava djelatnika u turizmu i udruga za prava žena i ravnopravnost spolova.
Da premijerka senzibilizirana za ravnopravnost spolova nije uputila primjedbu Hrvatskoj turističkoj zajednici, teško da bi kome palo na um prekrajati spot koji kao jaje jajetu sliči spotovima drugih turističkih zemalja. Ovako kao da je premijerka uskliknula: “Žena je gola”, odjednom su se svima otvorile oči i odmah se odlučilo krojiti novo turističko ruho.
Premda je premijerka napomenula kako je to samo primjedba, a ne i naredba, zasigurno je znala da se Niko Bulić, direktor Hrvatske turističke zajednice, a i ministar turizma Damir Bajs, neće oglušiti na njezin vapaj za uvažavanjem žene.
Da je pored zgodne misice Jelene Glišić ležalo i muško tijelo možda golišavi kadar ne bi ispao nepoćudan?! I Luka Duboković, direktor marketinške agencije BBDO Zagreb koja je izradila spot, promislio je duboko, uputio ispriku tvrdeći da im nikako nije bila namjera da se žensko tijelo gleda kao seksualni objekt. Marketing je ovaga puta valjda imao namjeru žensko tijelo prezentirati kao prirodnu ljepotu – umjesto Kornata?!
Uživanje na plaži svakako je pozivnica na odmor, no opaska “ne prži predugo” mogla bi se iščitati i kao poziv na samo kratki odmor, a to opet nije u interesu hrvatskog turizma. Stoga ako bi se spot krenuo sitničavo analizirati možda bi od njega na plaži ostao zanimljiv samo bikini.
Ženske udruge, a i premijerka, došle su na svoje, spot će se korigirati, zasigurno na način da one budu zadovoljne, no žalosno je ako se to ubraja u uspjeh na putu prema zaštiti prava žena i ravnopravnosti spolova, kao što je žalosno da cijela zemlja danima raspravlja o jednoj stražnjici dok i dalje nema struke koja bi, poput ove turističke, ovako brzo shvatila i prihvatila premijerkine gospodarske primjedbe.
Mijenjanje turističkog promotivnog spota, koje se, što je opet vrlo važno, neće dodatno plaćati jer ukupna turistička promidžba stoji tridesetak milijuna eura, asocira, nažalost, na mnoge odluke koje se mijenjaju, donose pa povlače, na obećanja koja se daju pa izigraju, stavove koji se ističu pa povlače, što ostavlja dojam lutanja, kako u turizmu, tako u gospodarstvu, a i u politici općenito.
Dok se bavila zaštitom ženskog dostojanstva koje je, po njezinom mišljenju, bilo ugroženo zbog naglaska na stražnjicu u bikiniju i čekala hoće li se poslušati njezina primjedba – naredba, premijerki je promaknulo “detaljčić”, da neće biti zgodno da zbog službenog puta zemlju istodobno napuste zajedno s njom i predsjednik Sabora Luka Bebić i predsjednik Ivo Josipović koji je otputovao u susjednu Bosnu Hercegovinu, a tamo nije govorio o krojenju novog turističkog ruha nego o “prekrajanju” Bosne i Hercegovine.