Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

David Lekaj lobira za Kineze

15.11.2016. 23:00
David Lekaj lobira za Kineze


Kako je jučer prenio portal Index.hr, burne reakcije u javnosti izazvala je odluka državnog avioprijevoznika o prodaji slotova na londonskom aerodromu Heathrow, a za mnoge je to znak konačne propasti Croatia Airlinesa. Zadranin David Lekaj, predsjednik Euro-Azijske poslovne asocijacije, smatra da je bolje umjesto rasprodaje slotova prodati cijelu tvrtku.
“Bilo bi mnogo bolje da, umjesto rasprodaje zlata vrijednih slotova, Vlada proda Croatia Airlines u paketu. Bez slotova će posrnula hrvatska avio-kompanija postati gotovo potpuno bezvrijedna, dok bi, primjerice, u rukama Kineza zračna luka Dr. Franjo Tuđman postala jedna od najprometnijih u Europi”, rekao je David Lekaj za Index. Zadranin je inače prošle godine, u središtu najveće online trgovine na svijetu, Alibaba grupe, predstavio potencijale Hrvatske.
Uprava Alibaba grupe bila je, kako tvrdi, fascinirana hrvatskom infrastrukturom, ponajprije najbrojnijom mrežom zračnih luka po glavi stanovnika u EU.
– Neke od najvećih kineskih avio-kompanija pokazale su tada i vrlo konkretan interes za Croatia Airlines. Razlog – u prvom redu slotovi, a potom i ljudski resursi,” rekao je Indexu predsjednik Euro-Azijske poslovne asocijacije. Ističe kako izlazni broj turista iz Kine konstantno raste te dostiže brojku od impozantnih 130 milijuna turista godišnje s potrošnjom od 300 milijardi dolara, dok s druge strane naš nacionalni avio prijevoznik iz mjeseca u mjesec tone sve dublje u poteškoće.
Lekaj je naveo i primjer susjedne Srbije koja je svoju avio kompaniju Air Srbija prodala strateškom partneru Etihad Airways. U relativno kratko vrijeme njihov je avio-prijevoznik, od gubitaša, izrastao u renomiranu tvrtku. “Po sličnoj bi se formuli, ukoliko bismo se primjerice usmjerili na moćno kinesko tržište, mogla od sve izglednije propasti spasiti i Croatia Airlines. Kada bi Kinezi kupili Croatia Airlines, preko zračne luke Dr. Franjo Tuđman slijevao bi se gotovo sav turistički i cargo promet iz Kine. Treba svakako imati na umu i to da je cargo centar itekako važan i za naše izvoznike u Kinu, ponajprije za proizvođača vina, maslinovog ulja, tartufa…”, kaže Lekaj.
Zanimljivo je da s Kinezima, ali preko Poslovne udruge za kineske investicije u Jugoistočnoj Europi, za bazu preko koje bi se slijevao turistički i cargo promet iz Kine, pregovara i Zračna luka Zadar.