Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Kyudo streličarstvo u osnovnoj školi Voštarnica

15.11.2016. 23:00
Kyudo streličarstvo u osnovnoj školi Voštarnica


Japansko tradicionalno streličarstvo u osnovnoj školi Voštarnica provodi se drugu godinu za redom, a dio programa s tamošnjim učenicima je održan i jučer. Natezao se luk, tražio se fokus, osnaživala smirenost.
Kyudo streličarstvo pomaže svima, a pogotovo djeci s posebnim potrebama s kojom se radi individualno i svaki puta drugačije, pojašnjava Goran Blažević iz Kyudo kluba Yumi. On je jučer zajedno sa članicom Kyudo kluba Livijom Kalmeta, održao još jednu u nizu Kyudo aktivnosti u ovoj zadaraskoj školi.
– Veliko zadovoljstvo je raditi s tom djecom koja su jako osjećajna i pokazuju velik interes. Vidi se veliki napredak u fokusu, strpljenju i toleranciji, dakle upravo u onome što Kyudo i promiče. Da uvažavaju jedni druge, da su strpljivi i fokusirani kako bi u svakodnevnom životu funkcionirali bez konflikata, ratova, odnosno svega onoga čega bi u svijetu trebalo biti što manje. Jer, svi mi možemo naći miran kutak bilo gdje, poručuje Blažević.
Cijela suradnja započela je spontano, doznajemo. Goran Blažević je tražio ustanove s kojima bi provodio Kyudo vještinu i nigdje, kaže, nije naišao na tako dobar odaziv i suradnju na kakve je naišao u osnovnoj školi Voštarnica.
Koliko im je ovaj projekt značajan upućuje i to da je Kyudo program uvršten u monografiju škole.
Godišnje kroz program prolazi do 15-ak djece koji aktivno prolaze program, a Blažević poziva i roditelje druge djece da se pridruže jer mjesta za nove sudionike ima.
– Podučavajući djecu s utjecajnim intelektualnim teškoćama Kyudo tehnici, istovremeno se potiče motorički razvoj te se stimulira razvoj perceptivnih i kognitivnih funkcija, komunikacija i socijalno ponašanje, čime se osigurava integrativni pristup u cjelokupnom psihofizičkom razvoju djeteta, pojašnjava Blažević, koji kroz ovu vještinu s djecom s utjecajnim intelektualnim teškoćama na zabavan i djeci primjeren usavršava motoričke i kognitivne sposobnosti s naročitim naglaskom na one u kojima su izražena veća odstupanja.
– Tijekom vježbe se vidi napredak u usmjeravanju pažnje, koja je često raspršena kod ove djece, razvija se koordinacija oko-ruka, preciznost te jača cijela tjelesna muskulatura, uz poseban naglasak na finu motoriku ruku. Također, vrlo važan segment je i poticanje komunikacije, verbalnog i neverbalnog govora, te socijalnih aspekata i kulturnog ponašanja u smislu razvijanja strpljenja, tolerancije, uvažavanja jedni drugih, neagresivnosti, skromnosti i slično.