Otkako je prije petnaestak dana uspostavljen Registar za zaštitu potrošača “Ne zovi” više od dvije tisuće korisnika zabranilo je pozivanje njihova broja trgovcima u svrhu promidžbe ili prodaje. Ministarstvo gospodarstva je, naime, u Zakon o zaštiti potrošača po uzoru na mnoge europske države ugradilo ustrojavanje ovog besplatnog registra koji vodi Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM), kako bi se stalo na kraj neželjenim pozivima trgovaca koje mnogi građani odnosno potrošači, smatraju uznemiravanjem i dosađivanjem.
Osnivanje ovog registra podržavaju i u zadarskoj Udruzi za zaštitu potrošača i navode kako se na ovaj način želi omogućiti zaštita onima koji ne žele primati telefonske ponude ili poruke trgovaca i koji takvu praksu doživljavaju kao ometanje, pa i zadiranje u privatnost. No, u zadarskoj udruzi upozoravaju potrošače koji su se upisali u registar “Ne zovi” ili to namjeravaju učiniti da ih upis ne štiti od provođenja anketiranja i ispitivanja javnog mnijenja putem telefona.
– Anketiranja ne ulaze u ovaj oblik zaštite već se ona odnosi isključivo na pozive koji dolaze od trgovaca odnosni firmi koje kontaktiraju potrošače u svrhu promidžbe ili prodaje svojih proizvoda ili usluga, kaže dr. sc. Josip Miletić, predsjednik Udruge Zadarski potrošač koji prenosi i bojazan HAKOM-a kako bi se upravo pod krinkom anketiranja od strane nekih trgovaca mogla provoditi pritajena prodaja.
– U tom slučaju se savjetuje potrošačima koji su se upisali u registar “Ne zovi” da svaki takav slučaj prijave HAKOM-u, ističe Miletić, dodajući kako su ovakvom agresivnom trgovačkom promidžbom najugroženije starije osobe, koje zbog nedovoljne informiranosti i naivnosti nerijetko na ovaj način bivaju prevarene od strane trgovaca i navedene na kupovinu nečega što zapravo ne žele kupiti.
Navedimo kako trgovci imaju obavezu sve prijavljene iz registra izbrisati iz svojih pozivnih lista, te ih više ne smiju nazivati radi ponude svojih proizvoda jer u suprotnom mogu platiti novčanu kaznu u iznosu od 10 do čak 100 tisuća kuna. U registar se mogu upisati sve fizičke osobe koje su korisnici telefonskih usluga, što uključuje fiksni i mobilni telefon te SMS i MMS poruke. Upis ili pak ispis broja može tražiti samo potrošač koji je ugovorio uslugu na pojedinom telefonskom broju. Upis u registar je besplatan, a vlasnik broja treba ispuniti propisani obrazac i predati ga svom operatoru elektroničke komunikacijske usluge. Zahtjev se može dostaviti operatoru bilo osobnom dostavom u poslovnici operatora, poštom ili putem elektroničke pošte s adrese koja je prethodno provjerena i registrirana pri operatoru kao adresa elektroničke pošte korisnika telefonskog broja. Operator će provjeriti valjanost zahtjeva i temeljem njega, u roku od najviše sedam dana, upisati broj u registar.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Njemačka
Bayern želi izbornika Austrije za svojeg novog trenera
Crna Kronika
OSUMNJIČEN JE
Ukrajinac (22) osumnjičen za ubojstvo sunarodnjaka u Slavonskom Brodu
Županija
LIKA PUNA PRILIKA
PRIORITET OPĆINE GRAČAC: Obnova infrastrukture kao početak lijepe demografske i turističke priče
Hrvatska
HRZ
Veliki pozdrav iz kokpita: “Hrvatski Rafale i hrvatski piloti su stigli kući!”
Županija
22. FESTIVAL CVIJEĆA
U Sv. Filipu i Jakovu počinje Festival cvijeća Zadarske županije, donosimo bogat program
Zadar
ryanair
NOVA AKCIJA Iz Zadra letite u više od 30 europskih destinacija za 13 eura!
Hrvatska
TEŠKA NESREĆA
VIDEO Autobus kod Krvavice sletio s Jadranske magistrale u provaliju, vozač prevezen u bolnicu
Zadar
MELADA
ĐIR PO KVARTU (9) Stanovnici Melade ukazuju i na negativnosti: ‘Kao da sam na Lučkom…’
Zadar
Sunset Sports Media Festival
Talijanska nogometna legenda Alessandro Del Piero stiže u Zadar!
Crna Kronika
PU ZADARSKA