Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

“Biciklističke ceste” spajat će ne samo dijelove grada, nego i gradove

16.04.2016. 22:00
“Biciklističke ceste”  spajat će ne samo  dijelove grada, nego i  gradove


– U planu izgradnje raskrižja na Žmirićima, projekta Hrvatskih cesta, u planu je spajanje biciklističke staze na dionici Nin, deponij, grad. Trenutačno imamo prekid kod ovog raskrižja, rekao je Kasap
Novi Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi stupio je na snagu početkom travnja, no lokalne samouprave imaju rok prilagodbe od tri  godine kako bi ispunile sve uvjete pravilnika.
Biciklisti su u prometu nerijetko zanemareni. Naime, biciklističkim  stazama u gradovima i izvan njih tek se rijetki mogu pohvaliti, zbog čega  su biciklisti i česte žrtve prometnih nesreća.
City bike – pilot projekt
Novi Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi nalaže kako se biciklistička  prometna mreža treba graditi da bude prvenstveno sigurna, te ukomponirana u cestovnu infrastrukturu. Na mjestima gdje biciklističke staze nisu izgrađene u pravilniku je uvedena obveza uvođenja prometne signalizacije na cestama za mješoviti promet, dopušta se staze izgraditi u jednosmjernim ulicama i to smjeru suprotnom od kretanja vozila. Novost je  i uvođenje “biciklističkih cesta” koje bi spajale gradove kako bi se biciklistima omogućilo nesmetano kretanje u prometu.
U Zadru se posljednjih godina sve više radi na obilježvanju biciklističkih staza, a prema riječima Darka Kasapa, pročelnika UO za prostorno  uređenje i graditeljstvo, u budućnosti će postojati sve veća potreba za  njima. Tome će doprinjeti i pokretanje pilot projekta Grada Zadra, City  bike.
– U planu izgradnje raskrižja na Žmirićima, projekta Hrvatskih cesta, u  planu je spajanje biciklističke staze na dionici Nin, deponij, grad. Trenutačno imamo prekid kod ovog raskrižja, rekao je Kasap.
Dodaje kako je prilikom sanacije pojedinih prometnica, tamo gdje je  postojala mogućnost obilježavanja biciklističkih staza na račun nogostupa, to i učinjeno.
Studija mobilnosti
Važno je, navodi dalje Kasap, da se u Studiji mobilnosti rađenoj u suradnji s Europskom unijom predvidi regulacija i efikasnost prometa. Stoga je potrebno stvoriti preduvjete za izgradnju novih biciklističkih staza.
– Neke prometnice više neće biti dvosmjerne, već jednosmjerne, a to  će dati priliku izgradnji novih biciklističkih staza, naglasio je pročelnik  Kasap.
O važnosti izgradnje staza za bicikliste bilo je riječi i na Europskom  tjednu mobilnosti u rujnu prošle godine. Tada su učenici zadarskih osnovnih škola sudjelovali na tribini s koje su upozorili kako je Zadar prije  dvije godine imao tek 4,4 kilometara uređenih biciklističkih staza, te kako postoji velika potreba za izgradnjom novih kilometara obilježenih za  bicikliste. To bi uvelike doprinijelo njihovoj sigurnosti u vožnji, ali i potaknuo veći broj građana na korištenje bicikla.