Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Reljefe izrađuje od recikliranih materijala

16.04.2016. 22:00
Reljefe izrađuje  od recikliranih  materijala


Izloženi reljefi predstavljaju, kako sama umjetnica kaže, beskonačnu kompoziciju, koja istodobno podrazumijeva i obrazac razmještaja materije i postignuti poredak te materije u pojedinačnom djelu
Ritmom u reljefu, preksinoć se u galeriji Zadarta predstavila zagrebačka kiparica dr.art. Vanda Jurković. Reljefi su napravljeni  tehnikom „Papier-mache”, pomoću koje su još drevni Egipćani  izrađivali lijesove i posmrtne maske.
U ovoj tehnici papiri se povezuju ljepilom u smjesu koju se modelira  u trodimenzionalne oblike. U svojem umjetničkom postupku umjetnica koristi reciklirani materijal, napose papir, te kroz čin reciklaže  izrađuje reljefe iz istrošenih, eliminiranih, otpisanih i neuporabivih tvorevina, koje ona na neki način restaurira i smješta u kontekst suvremene umjetnosti. Ritmovi Vande Jurković pokazuju njezino teoretsko znanje i veliko iskustvo, stečeno pri istraživačkom radu na obranjenom  doktoratu, baziranom na analizi procesa i izradi mnogobrojnih autorskih reljefa.
U predgovoru kataloga izložbe dr. art. Lucija Konda Labaš navela je  kako se reljefi Vande Jurković prvenstveno opserviraju kao umjetnički  objekti.
– No u pozadini ove elementarne tvrdnje otkriva se golem prostor interpretiranja i shvaćanja prikazanih kiparskih djela. Slojevito-montažni  trodimenzionalni objekti u kompoziciju su povezani svojim formatom,  umjetničkim rukopisom i recikliranim materijalom, te pokazuju neprekidan niz uzajamno povezanih elemenata u međusobnom odnosu čija  su pojedinačna i skupna svojstva određena pravilom cjeline. Ovi elementi na inherentan način čine svojevrstan ambijent, a ambijent istodobno opisuje i održava neprekidnost opsega, prostora i površine, napisala je, između ostalog,  Konda Labaš.
Izloženi reljefi predstavljaju, kako sama umjetnica kaže,  beskonačnu  kompoziciju, koja istodobno podrazumijeva i obrazac razmještaja materije i postignuti poredak te materije u pojedinačnom djelu, a također  se kompoziciju opaža kao vizualnu oblikovanost i ukupnost. Želja je  umjetnice da njima prekrije jedan cijeli zid i tako u potpunosti ostvari  konceptualnost ovog umjetničkog djela. Naime, više čimbenika iščitava  ovu umjetničku skulpturalnu strukturu: nju generiraju kompozicija  reljefa i raspored materijalnih fragmenata, gradbeni materijal i djelovanje kiparskih djela, odnosno vizualna impresija.