Uz osebujni izgled Mondeo se može pohvaliti tehnološkim iskoracima od kojih jedan znači u ponudi i 1-litreni benzinac s tri cilindra
U čast proslave 20. rođendana Ford je za svoju srednjoklasnu limuzinu Mondeo – premijera je bila 1992., a početak prodaje u ožujku 1993. godine – pripremio novu generaciju. U stilu s brzim promjenama što krase veliku većinu današnjih modela, aktualna generacija iz 2007. godine sredinom 2013. bi trebala dobiti novi izgled. Već samim svojim postankom, pa tako i nazivom, Mondeo je dobio zadaću globalnog zavođenja publike. Koliko mu je to uspjelo izvan »zapadnog svijeta« ostaje dvojbeno, no kako se čini najnovija, peta po redu generacija mogla bi se proširiti i na istočnoeuropska tržišta, posebno Rusiju.
Vizualno, Mondeo se odlučio »izbildati« i u svakom smislu pokazati svoje najagresivnije lice ikad. Naum dizajnera bio je ekstremnim povećanjem rešetka hladnjaka napraviti izrazito atraktivan izgled prednjeg dijela automobila. Uostalom to je i prijeko potrebno jer se u današnjem unificiranom oblikovanju i treba izdignuti iz mase kako bi se pridobilo kupca. K tome, »C« nosač krova je izrazito zaobljen i zakošen tako da se stvara pomalo i coupeovski izgled. Straga se naglašenom muskulaturom odbojnika također sugerira masivnost i snaga.
I unutrašnjost je značajno redizajnirana te okrenuta visokotehnološkom stilu. Instrument ploča je sva u stilu digitalne grafike dok je središnja konzola vrlo elegantna, s jasno izraženim stremljenjem prema luksuzu. Veliki zaslon osjetljiv na dodir se podrazumijeva, kao i vrlo kvalitetni materijali od kojih je načinjena ne samo armatura već i svi plastični detalji.
I gama motora je vrlo zanimljiva, mada poznata i iz ostalih novijih Fordovih automobila. Benzinci, vjerovali ili ne jer ipak se radi o limuzini koja stremi prema 1,5 tona težine, startaju već s nedavno predstavljenim mališanom zapremine od samo jedne litre. K tome riječ je o motoru s tri cilindara što zahvaljujući najnovijoj generaciji turbokompresora razvija 125 KS. Ostali benzinci su »normalniji« – zapremina im je 1,6 i 2 litre. U ponudi će se naći i dizelaši, primjerice gama skoro jednaka onoj koju pronalazimo i kod kompaktnog Focusa, a u pripremi je i napredna hibridna verzija. Kako smo primijetili i kod nekih drugih modela, hibrid će imati bateriju što će Mondeu omogućavati čak stotinu kilometara u potpuno električnom modu.
Dovoljno? Pa za prvo upoznavanje svakako jeste. Najavljeno je i to da će mu dužina nadrasti 4,8 metara te da će se u prodaji vrlo brzo naći i u karavanskoj verziji. Uostalom, premijera je uskoro, u Parizu zadnjih dana rujna kada će biti otkrivene i sve ostale pojedinosti.
najnovije
najčitanije
Ostali sportovi
mali nogomet
Sv. Ante Zrilić nekretnine vratio se u Prvu ligu
Zadar
OŠ Krune Krstića
NAGRADE ADDIKO BANKE Zadarske učenice najbolje u financijskoj pismenosti
Plodovi zemlje i mora
VINSKE KRONIKE
Počeo izlaziti prvi hrvatski vinski digitalni časopis, Vinske zvijezde
Ostali sportovi
Uspjeh ŠSD Jadran
Odbojkaši OŠ Bartula Kašića viceprvaci Hrvatske
Zadar
legendarni veslač
Održana komemoracija za Romana Bajla, zadarskog sportskog velikana
Crna Kronika
PU ZADARSKA
VOZAČ JE UHIĆEN Na Bilom Brigu mrtav pijan skrivio prometnu nesreću pa pobjegao, uhvaćen je
Zadar
NAVIJAČKA PJESMA
VIDEO Predstavljena ‘Diži se grade’, nova zadarska navijačka pjesma: ‘Nastala je iz ljubavi prema…’
Županija
obavijest hep-a
DONOSIMO POPIS Nekoliko ulica u Zadru i županiji dio petka bez struje
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV
Ninov trofejni kantar
Županija
NEPRAVOMOĆNO