Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

U zadarskoj bolnici godišnje tek 77 pritužbi na kršenje prava pacijenata

17.04.2017. 22:00
U zadarskoj bolnici godišnje tek 77 pritužbi na kršenje prava pacijenata


Pravo na informaciju najčešće je pravo pacijenta koje se krši. Kada pacijent primijeti da su mu prava ugrožena ili nisu ispoštovana, prvi korak je da se obrati ravnatelju ili njegovu zamjeniku u zdravstvenoj ustanovi gdje se liječi, rekla je dr. Dubravka Finka
U Povodu Europskog dana prava pacijenta koji se obilježava 18. travnja, Hrvatska udruga za promicanje prava pacijenata Ogranak Zadar podsjetila je građane na izazove održive zdravstvene zaštite i prepoznavanje prava pacijenata u zdravstvenim ustanovama.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana prava pacijenata je pravo na inovacije prema kojem svaki pacijent ima pravo pristupa inovacijskim dijagnostičkim i terapijskim procedurama.
– Pravo pacijenata koje se najčešće krši jest pravo na informaciju, naglasila je dr. Dubravka Finka iz zadarske Udruge za promicanje prava pacijenata te dodala kako u ustanovi poput Opće bolnice Zadar godišnje imaju 77 pritužbi i kršenja prava. Mali je to broj pritužbi, ističe, ali ljudi ne pišu često pritužbe jer smatraju i kako se ništa neće promijenti nabolje.
Ukoliko pacijent ne dobije valjanu i pravovremenu informaciju ostaje uskraćen. Liječnici, medicinske sestre, zdravstvena osiguranja trebaju pacijentima reći koja su njihova prava, da imaju prao dobiti informaciju, odbiti uslugu, prihvatiti je.
– Pacijenti moraju biti informirani o zdravstvenim uslugama koje dobijaju unutar ustanove, kako će ih se liječiti, koliko će to koštati, koje lijekove će uzimati, koji su lijekovi dostupni, koji je pristup liječenju u ostalim europskim zemljama, koji u Hrvatskoj, istaknula je dr. Finka.
Na temelju svih potrebnih informacija pacijent može odlučiti kako će se i gdje liječiti kako bi kvaliteta života bila bolja i životni vijek dulji.
– Kada pacijent primijeti da su mu prava ugrožena ili nisu ispoštovana, prvi korak je da se obrati ravnatelju ili njegovu zamjeniku u zdravstvenoj ustanovi gdje se liječi. U pisanom obliku podnosi prijavu i nakon određenog vremena dobije odgovor. Ukoliko njime nije zadovoljan, pacijent na razini županije može žalbu uputiti Povjerenstvu za zaštitu prava pacijenata ili žalbu uputiti nacionalnom povjerenstvu za zaštitu prava pacijenata, objasnila je Finka.
Za žalbe pacijenta otvoren je i bijeli telefon na kojem oni mogu uputiti svoje pritužbe. Nažalost, dodaje dr. Finka, hrvatski Zakon za prava pacijenata stavljen je na neki način, izvan snage jer je Europski sud za ljudska prava u Strasbourgu 2007. izrekao kako prava pacijenata u Hrvatskoj nisu zaštićena jer nema više instance od Ministarstva zdravlja i građani nemaju kome uputiti svoje pritužbe izvan resornog ministarstva.