Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Nadamo se barem deset posto boljem turističkom prometu

18.03.2012. 23:00
Nadamo se barem deset posto boljem  turističkom prometu


Ovako optimistične prognoze, uz ostalo, temeljimo na dosad iskazanom interesu stranih turoperatora i gostiju za našu destinaciju. Uz grad Nin, naše ‘stare’ kao i buduće potencijalne goste najviše zanima obližnje TN Zaton. Raspituju se i za povezanost naše obale cestovnim, autobusnim i avionskim linijama, pitaju što je s našim ljekovitim blatom i tako redom, ističe Emil Ćurko


Da za turističke  djelatnike Nina praktički  nema odmora, pokazuje  primjer predsjednika i direktorice ninske gradske  Turističke zajednice Emila  Ćurka i Marije Dejanović.
Njih dvoje tako uz pomoć  suradnika obilaze teren  gdje se obavljaju radovi u  sklopu pripreme turističke  sezone.
Uz radove koji se obavljaju na otvorenom, živo je  i u TIC-u gdje se punom  parom radi na promidžbi.
Ninjane i njihove goste  posebno veseli što su upravo ovih dana počeli radovi  na izgradnji javnog WC-a i  to na Obali kneza Branimira, s južne strane Donjeg  kamenog mosta. Riječ je o  objektu veličine 40 metara  četvornih, vrijednom oko  sto tisuća kuna, čija bi gradnja trebala biti okončana u  idućih mjesec dana. Uređuju  se i dvije plaže – Ždrijac i  Kraljičina plaža, te se, između  ostalog, sade i tamarisi.
Novi imidž prospekt
Treba napomenuti da su pokrenute i druge akcije sadnje  cvijeća i drugog raslinja na  ulazima u Nin i Zaton, kao i  na odmorište u blizini crkvice  sv. Nikole.
– Vjerujemo kako će ovogodišnja turistička sezona na  širem području grada Nina biti u najmanju ruku 10% uspješnija od lanjske. A lani je  ostvareno oko 900.000 turističkih noćenja ili 7% više nego  2010. godine.
Ovako optimistične prognoze, uz ostalo, temeljimo  na dosad iskazanom interesu  stranih turoperatora i gostiju  za našu destinaciju. Uz grad  Nin, naše ‘stare’ kao i buduće  potencijalne goste najviše zanima obližnje Turističko naselje Zaton. Raspituju se i za  povezanost naše obale cestovnim, autobusnim i avionskim linijama, pitaju što je s  našim ljekovitim blatom i tako redom.
Zanimljiv je podatak da je  prema evidenciji Turističkog  ureda starohrvatski kraljevski grad Nin od 2005. do danas posjetilo 128.600 izletnika koji su stigli u 2.572 autobusa, kaže predsjednik ninske Turističke zajednice i ninski gradonačelnik Emil Ćurko.
Kad je riječ o promidžbenim aktivnostima i privlačenju turista tiskan je novi  imidž prospekt Rivijere Nin i  to u 30.000 primjeraka, a koji  je suradnjom s Hrvatskom turističkom zajednicom proslijeđen i distribuiran na turističke sajmove koji su u tijeku i  one koji će se održati do  početka ljeta. U izradi su nove  web stranice koje se planiraju  postaviti i zamijeniti postojeće, a koje će s novim dizajnom i osvježenim tekstovima, koji prate nove trendove u turizmu, na inovativan  način prikazati  prirodnu i kulturnu baštinu Nina.
 Mobile guide
– Turistička zajednica Grada Nina jedna je od prvih institucija u Hrvatskoj koja  sudjeluje u projektu s tvrtkom  ‘Astarta’ iz Zagrebu, a preko  kojeg se Nin uključuje u tzv.  ‘mobile guide’ – mobilni vodič  za tzv. pametne mobitele  (smart phone). Turistima su  na taj način već tijekom 2011.  godine bili dostupni podaci o  kulturi, gastronomiji, aktivnom odmoru te korisne informacije za turiste. Početkom ove godine pripremaju se  slikovni i tekstualni podaci za  privatne smještajne kapacitete. Kroz ‘mobile guide’ prikazani su važni spomenici  kulture, pažljivo su pripremane fotografije i tekstovi na hrvatskom i engleskom jeziku.  Postavljena je restoranska ponuda s opisima objekta te pripadajućom fotografijom, zatim podaci o Zaton Holiday  Resortu, istaknute su važne  manifestacije u Ninu i drugo.  Zahvaljujući mobilnim aplikacijama turisti će moći dobiti i informacije o Muzeju  ninskih starina i Muzeju soli.  Sve smo informacije pažljivo  pripremali i odabrali najbolje  fotografije. Turistička zajednica Grada Nina ima dva profila na Facebooku na kojima  ima ukupno 5.300 prijatelja, a  da sve bude još dostupnije  postoji i Facebook grupa Nin,  govori direktorica ninske Turističke zajednice Marija Dejanović te dodaje:
– Intenzivirana je suradnja s  ostale četiri pobjedničke destinacije EDEN iz Hrvatske,  Sv. Maritinom na Muri,  Đurđevcem, Sjevernim Velebitom i Pustarom Višnjica, a  za zajedničku promidžbu je  HTZ izdala prospektne materijale i plakate za koje su  sredstva dobivena od Europske komisije. U okviru istog  programa je izrada zajedničkog promidžbenog filma  koji će biti izdan u 3.000 primjeraka, a kojim HTZ pomaže  promidžbu ovih EDEN pobjednika, rekla je Dejanović.
EDEN pobjednici
Također se osmišlja i priprema zajednički nastup  EDEN odredišta na sajmu  ‘CroTour’ u Zagrebu koji će se  održati od 9. do 12. svibnja.
Turistički ured redovito  održava suradnju i email komunikaciju s EDEN pobjednicima u inozemstvu, pa je za  potrebe i na želju pobjedničke  EDEN destinacije iz Estonije  osmišljen tekst koji je proslijeđen, a tekst je interesantnog naziva ‘Zašto doći u Nin  i što raditi tijekom proljeća i  jeseni u destinaciji izvrsnosti’.
– U suradnji s predstavništvom Hrvatske turističke  zajednice u Frankfurtu  odrađeno je studijsko putovanje u okviru kojeg je osam  njemačkih novinara posjetilo  Nin, koji su sada objavili reportaže o Hrvatskoj u kojoj  pišu o Ninu, u ukupnoj nakladi više od milijun primjeraka u regionalnim i lokalnim izdanjima, a vrijednost  reportaža se procjenjuje na  440.000 eura.
U suradnji s predstavništvom Hrvatske turističke  zajednice u Ljubljani se planira tijekom travnja nastup  uživo u večernjem terminu  na televizijskoj postaji TV  VAŠ KANAL iz Novog  Mesta na kojoj će se predstaviti najuspješniji i najuređeniji hrvatski gradovi –  dobitnici nagrade HTZ-a  Plavi i Zeleni cvijet u 2011.  godini. Te će suradnje pridonijeti dolasku novih turista u kraljevski gradić  Nin, kaže Dejanović.


Put hrvatskih kraljeva




Budući da danas u sferi razvoja i napretka turizma  važnu ulogu imaju upravo turističke agencije, čelnici ninskog turizma uspostavili su još tješnju suradnju s nekolicinom njih.
U okviru poticanja novih turističkih itinerara valja  istaknuti suradnju s Agencijom “Zdenac života” iz  Zagreba koja razvija projekt pod nazivom “Put hrvatskih kraljeva”, a  Turistička zajednica Grada Nina  je za taj projekt ustupila fotografije iz arhive i dio  arhivske građe. Nadalje agencija “Travelana” iz Rijeke, razvija projekt pod nazivom “Mirisi soli i vjetra  na putovima Petra Zoranića Ninjanina” koji je ujedno prijavila Ministarstvu turizma. Projekt o kojemu  je riječ za cilj ima i očuvanje prirodne baštine Nina,  ali isto tako i regija Zadar i Šibenik uz prenošenje  tradicijskih iskustava te nastavak i oživljavanje djela  “Planine”, a kao takav će biti idealan za dovođenje  gostiju u pred i posezoni. Turistička agencija “Globtour Event d.o.o.” Zagreb razvija projekt pod nazivom “Putovima soli u pred i posezoni”. Cilj ovog  turističkog proizvoda je da se uspješno predstave  poznati, ali i neotkriveni resursi: bogato kulturno  naslijeđe kao i bogata prirodna baština – sol, duge  pješčane plaže i ljekovito blato, šest natura staništa, četiri rijetke i tri endemične biljke, bogati ptičji  svijet od 150 različitih vrsta s endemičnom pticomvlastelicom (Himantopus himantopus). TZ Grada Nina je za potrebe razvoja ovog projekta također dala  pismo potpore, ustupila niz fotografija s motivima  Solane Nin, natura staništa i ptičjeg svijeta iz arhive  za potrebe izrade brošura i web stranica.