Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Švedski kralj i kraljica oduševljeni Zadrom

Autor: Irena Jurjević

18.04.2013. 22:00

Foto: Zvonko KUCELIN

Švedski kralj Karl Gustaf i kraljica Silvia posjetili su jučer zadarske Morske orgulje i Pozdrav suncu, nakon čega su se preko rive uputili do Sv. Donata, te preko Kalelarge u Muzej Antičkog stakla. Lokacije koje su kralj i kraljica razgledali još prije nekoliko mjeseci odabrao je švedski protokol, a prve impresije švedskog kraljevskog para o Zadru su izvrsne, doznali smo od hrvatskih predstavnika koji su ih pratili tijekom njihovog posjeta.
Ministar turizma RH Darko Lorencin kralja Karla Gustafa i kraljicu Sofiu pratio je od samog početka tijekom njihovog državnog posjeta i njihovi dojmovi o Hrvatskoj su izuzetno pozitivni, kaže:
– Oni su čak i sentimentalno na neki način vezani za Hrvatsku budući da su boravili na ovim prostorima krajem sedamdesetih godina i ovo je jedno osvježavanje dojmova iz tog doba, otkrio je ministar.
Veleposlanik RH u Kraljevini Švedskoj Vladimir Matek pojasnio je pak kako je Zadar za posjet odabran iz logističkih i turističkih razloga:
– S obzirom da je vrijeme posjeta bilo relativno ograničeno gledali smo ono što je logistički najlakše. A i Zadar je grad koji ima jako bogatu povijest, a koji se zadnjih godina nevjerojatno promjenio i to je bilo dovoljno razloga da ga posjetimo. Između toga, švedski kralj je jako zainteresiran za nove tehnologije te su Pozdrav suncu i Morske orgulje privukle veliku pozornost kada smo im govorili o raznim mogućnostima, kazao je Matek.
A švedskih turista koji su u iznenađenju promatrali svog kralja i kraljicu kako šeću Zadrom jučer je bilo napretek. Prvi koje smo zatekli bili su na Pozdravu suncu i u Zadru su boravili svega dva sata prije nego li su ugledali svoje kraljevske sunarodnjake.
– Ovo nismo očekivali, ali jako nam je drago. U Zadar smo došli na odmor i boravit ćemo ovdje tri dana, kazali su Daniel i Lina koji su, kažu, Hrvatsku i Zadar odabrali zbog ljepote i bogate povijesti.
Asunta Gerardi Berchi znala je pak za dolazak Karla Gustafa i Silvije zbog čega se u četvrtak ujutro i uputila u staru zadarsku jezgru:
– Vidjela sam na televiziji da dolaze. Jako sam ponosna i uzbuđena zbog toga jer sam svoje najljepše korjene provela u Švedskoj gdje sam živjela s mužem i gdje sam rodila četvero djece. No, jednu zemlju sam morala izabrat i to je bila Hrvatska, kazala je Asunta koja i dalje ipak posjećuje Švedsku, budući da su joj tamo ostali prijatelji pa tako vjeruje da će kralja i kraljicu vidjeti opet.
Kraljicu je tijekom jučerašnjeg posebno dojmila ručna izrada perli Antonije Gospić zbog koje su odlučili probiti okvire protokola te zadržati se još u muzeju, otkrio je ravnatelj Ivo Fadić.
Nažalost, ogrlicu posebno izrađenu samo za nju kraljica Silvia nije uspjela jučer vidjeti budući da protokol prvo nalaže pregled primljenih darova te će nju, kao i repliku s certificiranim maslinovim uljem te ručno izrađenu bocu namjenjenu kralju Karlu Gustafu, uručiti naknadno.
Nakon posjeta MAS-u, kralj i kraljica su posjetili i Svetište Sv. Šime ispred kojeg su ih dočekali novi razdragani švedski turisti za koje su odvojili vremena i za usputnu razmjenu dojmova. Uslijedio je potom posjet trgu Pet bunara te Perivoju kraljice Jelene nakon čega je za kraljevski švedski par predviđen ručak u restoranu Foša.
Osim darova uručenih u Muzeju antičkog stakla, švedski kralj i kraljica primili su darove i u ime Zadarske županije, a njih je istinu bilo mnogo: slika Valentina Radmana „Prijatelji”, slika učenika Karla Gržana koja prikazuje kralja i kraljicu uz Sv. Donat, nalivpero od maslinova drveta, podmetači od crnog hrasta s paškom čipkom, košara proizvoda benediktinki iz samostana sv. Margarite, vina Punta Skala Pošip iz Kraljevskih vinograda te škrinjica sv. Šime.