Kako su u sličnom (gubitaškom) položaju i sve druge domaća veze (Pula, Split, Dubrovnik) vjerojatno će se Vlada i Croatia Airlines dogovoriti
Vijest plasirana putem dijela nacionalnih medija, očito iz Croatia Airlinesa, o mogućnosti ukidanja ili reduciranja dijela domaćih zrakoplovnih linija tiče se i Zadra i ovdašnje Zračne luke. Znamo da je Zadar ionako zbog premalog prometa spojen s Pulom te su domaći letovi i njima i nama za Zagreb povezani, no i time – gubitaški.
Istodobno, uz sav procvat Zračne luke Zadar posljednjih godina i sezanje do rekorda svih vremena u broju putnika, redovne linije koja prometuje cijelu godinu, osim te preko Pule (ili obrnuto), za Zagreb ova zračna luka i ova županija – nemaju.
Iako je dovršetak autoceste sveo promet na ovoj liniji na simboliku ipak ozbiljnost jednog grada i Zračne luke ogleda se i u održavanju redovne linije, nekim je ljudima i potrebna, a ima i značenje u tranzitu (za ljude koji iz puno daljih pa i prekomorskih destinacija žele na kraju zrakoplovom doći do Zadra). Zadar bi bez nje bio bitno siromašniji.
Uglavnom vijest o mogućem ukidanju ili reduciranju domaćih zračnih linija plasirana je jer je upravo istekao ugovor kojim je Vlada odnosno državni Proračun sufinancirao Croatia Airlinesu domaće linije odnosno naknađivao dio ili cijele gubitke na tome. Za novo razdoblje natječaj za koncesiju, a temeljem koje država osigurava desetke milijuna za naknadu gubitaka.
– Nadam se da do toga neće doći. Moje je saznanje da je u ovom Proračunu države osiguran novac za Croatia Airlines istina manji za 10-15 posto nego prethodnih godina ali to je u duhu i drugih stavki u Proračunu, kazuje nam Katica Pupić Bakrač, direktorica Zračne luke Zadar, uvjerena da do prestanka ili bitnog reduciranja letova neće doći. Navodno je Proračun predvidio 76 milijuna kuna.
Istina je da Croatia Airlines navodno i za dosadašnje gubitke potražuje čak i više od tog iznosa, kao i to da se ugovor i koncesija, uz državnu naknadu razlika, raspisuje na četiri godine i da je izvorno bila teška oko 400 milijuna.
U svakom slučaju, dogovor se očekuje ovih dana, a uvjerenje je da država neće dozvoliti da do ukidanja ili bitnog reduciranja linija dođe. U krajnjoj liniji riječ je o državnoj kompaniji. Croatia je inače za prošlu godinu bitno smanjila odnosno gotovo prepolovila gubitke. Konačno stoji da bi CA na međunarodnom prometu mogla proći bolje ali – ljeti. U ovom periodu kada im ovi zrakoplovi stvaraju gubitke održavanjem nacionalnih linija teško bi imali što raditi.
najnovije
najčitanije
Nogomet
POBJEDA MODRIH
Dinamo pobijedio Rijeku i došao na bod iza vodećih
Nogomet
REDSI PRVACI
Liverpool po 20. put prvak Engleske
Nogomet
USPJEH GRAĐANA
Manchester City u finalu FA Cupa, Gvardiol zabio
Zadar
GODINA JUBILEJA
FOTO Održana središnja proslava Jubilejske godine, donosimo veliku fotogaleriju
Svijet
OPROŠTAJ OD SVETOG OCA
Oko 200.000 katoličke mladeži odalo počast papi Franji na Trgu sv. Petra
Crna Kronika
TRAGEDIJA U LEPURIMA
[FOTO] Ovo je kuća u kojoj se dogodilo ubojstvo i samoubojstvo. Doznajemo detalje
Crna Kronika
pronađena dva tijela
TRAGEDIJA U LEPURIMA Vatrenim oružje ubio ženu, a zatim i sebe
Zadar
SVETI SAKRAMENT
Restorani za pričesti i krizme rasprodaju se za dvije minute! Provjerili smo kako se kreću cijene
Županija
GRADSKA KNJIŽNICA BIOGRAD
Tihana Jurišić o rastu knjižnice i važnosti timskog rada: “Našu kvalitetu prepoznaju i brojni turisti”
Hrvatska
loše poslovanje