Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

Kalmeta: Pa ni Zagreb nema biciklističke staze

19.05.2016. 22:00
Kalmeta:  Pa ni  Zagreb  nema  biciklističke  staze


Zadar je najveći grad u Dalmaciji koji uvodi sustav javnih bicikala najnovije generacije i sedmi grad u Hrvatskoj koji građanima i turistima nudi ovaj oblik javnog gradskog prijevoza
Jučer ujutro s dijela parkinga pod bedemima, u blizini gradskog mosta, krenuo je projekt Nextbike, sustav javnih gradskih bicikala u  Zadru. Sve je malo kasnilo jer nije došao pjevač Mladen Grdović kojeg su  organizatori najavili, pa i čekali, ali došli su gradonačelnik Božidar Kalmeta i Miss Zadra i Zadarske županije Ana Colić.
Zadar je najveći grad u Dalmaciji koji uvodi sustav javnih bicikala najnovije generacije i sedmi grad u Hrvatskoj koji građanima i turistima nudi ovaj oblik javnog gradskog prijevoza. Na četiri lokacije moći će se iznajmiti ukupno 25 bicikala. Punktovi s biciklima nalaze se na Poluotoku  kod mosta, kod autobusnog kolodvora, na Puntamici i na Bilom brigu.
– Zadar smo prepoznali kao dobar potencijal za uvođenje sustava javnih bicikala. Sustav prije svega gradimo za građane i studente jer oni ovdje žive cijelu godinu ili malo manje, kazao je Krešimir Dvorski, direktor  Sustava javnih bicikala.
Sve je ravno
– Zadar je, za razliku od svih ostalih gradova, poznat po tradiciji biciklizma jer je ravan, osim Bilog briga. Ljudi su se ovdje uvijek vozili biciklima, a ovo je iskorak više. Ne morate imati svoj bicikl, možete s njim  otići na Puntamiku i o njemu više ne morate brinuti. Siguran sam da će  se ovaj pilot projekt pokazati kao dobar i kvalitetan, kazao je Kalmeta i  zahvalio dogradonačelniku Ivici Vlakiću koji je radio na ovom projektu.  Na pitanje hoće li Grad izgraditi nove biciklističke staze, Kalmeta je rekao:
– Zadar ima dosta biciklističkih staza. Tamo gdje ih nema, obilježavamo ih. Svakako ćemo u sljedećim projektima svugdje predviđati i prostor  za biciklističke staze.
– Ovaj sustav se potpuno uklapa u plan Inteligentni transportni sustav  koji je dio master plana održive mobilnosti Zadarske županije. Ovo je i  početak rješavanja biciklističkih staza u Zadru, jer ako ne učinimo ništa,  nećemo ni početi rješavati taj problem na koji nam većina naših sugrađana ukazuje. Stručnjaci će dati rješenje kuda bi biciklističke staze  trebale ići, koje bi bile najoptimalnije i financijski najizvodljivije, kazao je  Vlakić i potaknuo Kalmetu  na još nekoliko riječi o stazama.
A imamo li staze?
– Pa ni Zagreb nema biciklističke staze. Opiturali su komad asfalta u  crveno i sad je to staza. Pripomenuo bih da smo napravili stazu od Zadra  do Nina, da staza postoji duž cijele obilaznice nad Bilim brigom, da ima  prostora za biciklističku stazu duž cijele četverotračne ceste od Crnoga  pa do Bibinja i tako dalje. Pitanje je staza ovdje gdje je već sve izgrađeno i  tu moramo naći neka rješenja, kazao je Kalmeta.
Krešimir Dvorski istaknuo je da se u svakom gradu u kojem djeluju  susreću s pitanjima o biciklističkim stazama.
– Tamo gdje biciklistička infrastruktura ne postoji, zakon o sigurnosti  prometa na cestama nalaže da se biciklisti ponašaju sukladno propisima, isto kao i drugi sudionici u prometu. Predlažem da se u Zadru s lokalnim MUP-om, HAK-om i biciklističkom udrugom napravi škola bicikliranja za odrasle kako bi znali kako se ponašati u prometu.


Kako funkcionira Nextbike?


Za korištenje sustava javnih bicikala korisnici trebaju uplatiti 79 kuna godišnje  članarine uz registraciju na www.nextbike.hr, koja im garantira 30 minuta besplatne  vožnje biciklom na dan. Ukoliko korisnik u jednom danu prijeđe limit vožnje od 30  minuta, uplaćeni kredit se umanjuje za osam kuna po satu.
– U praksi se pokazalo da 80 posto korisnika cijelu godinu uspije izdržati s tim kreditnim limitom, što ovaj sustav čini ne samo ekološkim i zdravim, nego i cjenovno  najpovoljnijim, kazao je Dvorski. Cilj sustava je da se bicikli konstantno koriste, ali i  da bude na korist gradu u smislu smanjenja prometnih gužvi.
– U slučaju kvara osigurana je redovna servisna služba, a u Zadru je to Calimero  Sport, koja će ujedno brinuti i o optimalnoj raspodjeli bicikala na sve četiri stanice  sistemom pravovremene redistribucije bicikala s one stanice na kojoj postoji višak,  na druge gdje ih u datom trenutku nedostaje. Nextbike pozivni centar na raspolaganju je svaki radni dan od 6 do 22 sata te vikendom i blagdanom od 8 do 20 sati.