Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Od Zadra do Vira za pola sata brže

19.06.2011. 22:00
Od Zadra do Vira za pola sata brže


Nova cesta od Nina do Vira po prognozi projektnog toka vozila građena je za budućih 20 godina uz računsku brzinu od maksimalnih 90 kilometara na sat


Nakon 20-mjesečne gradnje i  brojnih kontroverzi koje je nosila sa sobom, danas će i  službeno biti puštena u promet 45 milijuna vrijedna te 6,5  kilometara dugačka i 7,5 metara široka državna cesta  D306 Nin-Privlaka-Vir.  Svečanost otvaranja upriličit  će se danas u 9 sati na odmorištu u blizini crkvice sv.  Nikole između Nina i Zatona.  Kako je najavljeno, cestu će  otvoriti ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar  Kalmeta.
Stavljanjem u promet ove  ceste, putovanje od Zadra do  Vira smanjit će se najmanje za  pola sata, što će itekako doći  do izražaja sada u ljetnim mjesecima. Osim toga odahnut će  i Privlačani, jer će nova i suvremeno izgrađena prometnica svojim kolničkim trakom u  sto postotnom obliku obilazeći Privlaku u svoj svojoj  dužini anulirati dosadašnje  nesnosne gužve i čepove koji  su se stvarali prometovanjem  vozila središtem Privlake, poglavito njezinim centrom od  župne crkve do mjesnog groblja.
Dionica od Nina do Vira dio  je ukupne trase državne ceste  od Kožina do otoka Vira za  čiju se obnovu i gradnju iz  državnog proračuna Republike Hrvatske te sredstava Europske banke za razvoj i obnovu uložilo ukupno  84.300.000 kuna. Obnavljao i  gradio ju je konzorcij u sastavu Ceste Varaždin, PZC  Split i Strabag d.o.o.Zagreb, a  sve u sklopu programa obnove  državnih cesta u RH pod nazivom Batterment II.
Nova cesta od Nina do Vira  po prognozi projektnog toka  vozila građena je za budućih  20 godina uz računsku brzinu  od maksimalnih 90 kilometara  na sat. Križanje na Grguru  kod Nina izvedeno je s pretpostavkom da će se promet  koji sada ulazi u grad Nin iz  smjera Ninskih Stanova, Murvice i dalje s autoceste izmjestiti iz centra Nina istočnom  obilaznicom koja bi trebala  spojiti županijsku cestu  Nin-Vrsi s istočnim križanjem  ispred Nina i gdje bi se trebao  izgraditi kružni tok. Što se pak  tiče grada Nina navedena obilaznica nameće se kao trenutačna nužnost. No, da bi se  ona uopće mogla početi graditi valjat će na terenu riješiti  gordijski čvor zvan privatno  vlasništvo zemljišta, na čemu  će ninska Gradska uprava morati dobrano zasukati rukave.
Nadalje, na dionici od Nina  do Vira u sjevernoj bankini  ugrađen je magistralni cjevovod kojim će već uskoro pitka  voda sa Zrmanje poteći u  kućanstva Virana te novi odvodi za Privlaku. Također su  pod zemlju ugrađeni svi elementi budućeg sistema kanalizacije i odvodnje Privlake i  Nina te optički, telefonski i  kabeli za struju. Dužinom  čitave trase izgrađena je biciklistička staza i nogostupi sa  zelenim pojasom. U dijelu poljoprivrednog zemljišta od Nina do privlačkog zaseoka Skoblari izgrađen je tzv. poljoprivredni put kojim se osigurava pristup do sve jedne  parcele. Za potrebe javnog  prometa izgrađeno je 6 novih  autobusnih stajališta s odgovarajućim čekaonicama. Kako  bi u još znatnijoj mjeri osigurali pješake te posebno  školsku djecu na dva prijelaza  kod nove ninske školske zgrade i kod sjevernog ulaza u  obližnje Turističko naselje Zaton instalirani su semafori.
Na trasi je izmješten 110  kW dalekovod, dok su izgrađeni isto tako pristupi i  križanja svim budućim turističkim zonama u Ninu, Privlaci. Radi se o TN Zaton, TN  Bilotinjak, Ninsko blato i TN  Kuline, tako da neće biti naknadnih prekopavanja i rušenja  cestovne trase. Isto tako projektanti i izvođači vodili su  računa o kulturno-povijesnim  znamenitostima pa je na tom  tragu definiran pristup srednjovjekovnoj crkvici sv. Vida  na lokalitetu Kupari u Privlaci.