U sklopu obilježavanja Europskog tjedna mobilnosti koji traje od 16. do 22. rujna, jučer je u Multimedijalnoj dvorani zadarske Gradske knjižnice održan vrlo zanimljiv okrugli stol na temu – kretanje u Zadru ljeti. Organizator je bila udruga Eko Zadar, a njihova predstavnica Atana Grbić pojasnila je kako su pozvali sve relevantne aktere koji mogu dati odgovor na to pitanje, ali možda i ponuditi rješenje.
Darko Kasap pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo Grada Zadra naglasio je kako su svi nadležni u Gradu odavno svjesni tog problema i intenzivno rade na njegovu rješavanju, ali da je teško govoriti o mogućnosti da cijeli Poluotok postane pješačka zona.
– Rješavanju problema prometa ljeti i pritiska na Poluotok treba sinergijski pristupiti. Primjerice, jedno od rješenja za početak može biti i to da se neki dijelovi Poluotoka ljeti, barem u poslijepodnevnim satima zatvore za promet, možda od Županije do Foše. Ali, trebamo omogućiti promet stanovnicima Poluotoka, hitnoj pomoći, policiji… Jedno od rješenja bi moglo biti i završetak projekta Ravnice. Trebalo bi polako početi mijenjati i navike naših ljudi i omogućiti im da ljeti koriste bicikle što više, zato smo pokrenuli i projekt Next bike – rekao je pročelnik Kasap dok je načelnik Prometne policije Elvis Perinčić dodao kako PU zadarska sa svoje strane, čini sve što je u njihovoj moći da osigura nesmetanu protočnost prometa te je pojasnio kako ljeti za lošeg vremena dolazi do “kolizije” domaćih ljudi, turista, ali i svih važnih službi.
– Dolazi do kolapsa i čepova, osobito kad je loše vrijeme, pa turisti iz svih okolnih mjesta kao što Nin, Vir, Privlaka, krenu u grad. Preveliko je opterećenje i takve je gužve gotovo nemoguće izbjeći. Treba raditi na infrastrukturi koja bi rasteretila Poluotok. Mi sa svoje strane, svakoga ljeta angažiramo i Jedinicu prometne mladeži koja nam pomaže u regulaciji prometa – rekao je Perinčić. Dodao je kako su ovoga ljeta promet regulirala i trojica prometnih redara, a njihove su ovlasti slične onima prometne policije. Oni, kako je rekao Perinčić, drže pod kontrolom promet u mirovanju.
– Ovih dana se zadarski Autoklub seli u Murvicu gdje su dobili nove i goleme prostore pa su tako predstavnice zadarskog HAK-a napomenule kako, kad je riječ o nedostatku parkirališnih mjesta ljeti na Poluotoku, jedno od rješenja i njihova skladišta.
– To su golemi prostori, bivša carinska skladišta i mi ćemo pružati mogućnost parkiranja, odnosno čuvanja vozila, kampera, plovila za 30 kuna po danu – rekle su predstavnice zadarskog Autokluba, a jedan od zaključaka je upravo to kako bi turisti trebali svoja vozila ostavljati izvan grada te možda više koristiti taksi ili javni prijevoz. I to bi se moglo organizirati – dobro umrežiti grad javnim prijevozom i o tome informirati turiste i u sklopu turističkih brošura.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Poštuju stav klubova
Šveđani neće uvesti VAR u svoje lige, nogometni klubovi su protiv tehnologije
Županija
blagdan svetog Jurja
SVEČANA SJEDNICA Dodijeljene godišnje nagrade i priznanja Općine Starigrad
Hrvatska
mladi protiv genocida
Val studentskih prosvjeda zbog rata u Gazi širi se na Francusku
Županija
uskoro radovi
Sve spremno za nastavak obnove prstena povijesnih bedema u Ninu
Ostali sportovi
OI u Parizu
Čak 6000 policajaca osiguravat će dolazak olimpijskog plamena u Marseille
Nogomet
Nogometaš iz Vrane
Ante Zurak nakon nogometne karijere ‘ušao’ u poljoprivredne vode: ‘Ovo mi je puno manje stresnije…’
Crna Kronika
PU ZADARSKA
VOZAČ JE UHIĆEN Na Bilom Brigu mrtav pijan skrivio prometnu nesreću pa pobjegao, uhvaćen je
Županija
EDUKACIJA I INTEGRACIJA
Radnici iz Filipina i Nepala čine 10 posto zaposlenih u Cromarisu: ‘Posao je izvrstan, jako mi se sviđa…’
Zadar
NAVIJAČKA PJESMA
VIDEO Predstavljena ‘Diži se grade’, nova zadarska navijačka pjesma: ‘Nastala je iz ljubavi prema…’
KK Zadar
POVIJESNA UTAKMICA