Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

“Najslanija” godina u zadnjih deset

19.10.2011. 22:00
“Najslanija” godina u zadnjih deset


Već naveliko se pripremamo za iduću godinu. Strateški fokus Solane za 2012. godinu i plan investicija usmjerit ćemo prema razvoju novih proizvoda, otkrivanju novih tržišta te planiranju novih aktivnosti vezanih za predstojeću turističku sezonu, kazao je direktor Damir Oštrić


Ovih je dana na bazenima ninske Solane okončana berba soli. Uobičajene pripreme krenule su još početkom travnja. S berbom se počelo sredinom lipnja, a zahvaljujući vrućem i suhom vremenu s visokim temperaturama, kao i tomu da se lijepo, toplo i sunčano vrijeme produžilo sve do današnjih dana, ninskim je solarima ove godine pošlo za rukom prikupiti 30 posto više obične soli nego lanjske godine.
Širenje proizvodnje i tržišta
Što se pak tiče cvjetne soli, koja iz godine u godinu postaje Solanin sve prepoznatljiviji brend ne samo na domaćem već i na inozemnom tržištu, i to posebno japanskom, i nje je prikupljeno znatno više nego lani. Sve u svemu, ninski solari uspješno trljaju ruke uz spoznaju da će im ova 2011. godina ostati zabilježena kao jedna od najizdašnijih u zadnjih deset godina.
– Već naveliko se pripremamo za iduću godinu. Do ponovnog punjenja bazena morskom vodom naši će djelatnici uz ostale neizostavne poslove provesti detaljan izvid stanja bazena na kojima se obavlja kristalizacija morske soli. Strateški fokus Solane za 2012. godinu i plan investicija usmjerit ćemo prema razvoju novih proizvoda, otkrivanju novih tržišta te planiranju novih aktivnosti vezanih za predstojeću turističku sezonu. Sve to bit će nam moguće jer smo dobrim dijelom modernizirali naše proizvodne pogone kroz proteklih nekoliko godina u što smo uložili pozamašna financijska sredstva. Kad je riječ o tržištu, prodaji te plasmanu naše soli moram kazati da ćemo više-manje sve količine obične soli plasirati na domaće tržište, riboprerađivačku industriju te za zimsko održavanje prometnica u Hrvatskoj, dok ćemo cvjetnu sol pored japanskog tržišta nastojati plasirati u zemlje šire regije, kaže direktor ninske Solane Damir Oštrić, ukazujući još i na turističko usmjerenje Solane.
Turistička ponuda
– Kao što je ninskoj i široj javnosti poznato, tijekom ovog ljeta u našoj smo Solani otvorili Muzej soli sa suvenirnicom u kojoj se može naći cjelokupna paleta naših proizvoda. Riječ je o prvoj takvoj ustanovi u Republici Hrvatskoj. Muzej sa svojim raznim izloženim eksponatima ne samo da je obogatio ponudu Solane, nego je u velikoj mjeri poboljšao svekoliku kulturno-turističku ponudu starohrvatskog kraljevskog grada Nina i njegove okolice na što smo izuzetno ponosni. Naše službe od čina otvorenja bilježe sve veći broj posjetitelja koji sad pojedinačno ili u grupama ciljano dolaze na prostor Solane. Vjerujemo da ćemo tijekom idućih godina sa svim našim osobitostima i zanimljivostima znatno povećati broj domaćih i stranih turista koji će posjetiti Solanu Nin, od čega nećemo samo imati mi koristi, već i grad Nin te Zadarska županija kao i država u cjelini, zaključuje direktor Oštrić.
Ovome svemu svakako se mora dodati da je područje Solane od prije par godina proglašeno zaštićenim parkom prirode i da u njemu po podacima stručnjaka obitava 90 vrsta ptica, među kojima su najpoznatije mala čigra, morski ćurlin i vlastelica, dok su se u zadnje dvije godine pojavile i neke nove vrste. Sve ovo, naravno, govori da se u Solani radi o proizvodnji čiste, zdrave i ekološki prihvatljive soli, a što je sve skupa uz ostale prirodne resurse kojima obiluje ovo područje, rezultiralo time da je Nin lanjske godine proglašen europskom destinacijom izvrsnosti (EDEN).