Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Lepršav, izazovan – drugačiji

Autor: Mirko Vukotić

19.11.2012. 23:00
Lepršav, izazovan – drugačiji


Opel oštro ulazi na tržište kojima vladaju Mini, Fiat 500, Audi A1 i Citroën DS3 i namjerava ga ozbiljno uzdrmati
Opel ulazi na rastući trendovski A-segment. Adam dolazi u ključnom trenutku za Opelovu proizvodnu ofenzivu. Od 2008. Opel je posve preoblikovao svoju ponudu modela, počevši od vrha ponude i Insignije, a sada ulazi u nove tržišne segmente: Ampera (električni automobil), Mokka (mali SUV), Adam (moderni mali automobil) i buduća Cascada (srednje veliki kabriolet) dio su trećeg vala velikog programa rasta.
Opel trenutno posebno jača svoju prisutnost u A i B segmentu na kojemu se sada nalaze Adam, Agila i Corsa, nova Mokka te Meriva. Adam ne oponaša poznate recepte u smjeru retra, Adam donosi inovaciju, maštu i individualizaciju kao svoje ključne osobine.
Kratak i snažnog stražnjeg dijela, Adam je dug gotovo 3,7 metara i širok 1,72 metra. Savršen je za urbane sredine, a zahvaljujući postavkama podvozja i upravljanja snalazi se i izvan njih. Vozaču i suvozaču na raspolaganju je pregršt prostora što je neobično za mali automobil, a i putnici moći će uživati u atmosferi tipičnoj za luksuznija vozila.
Nema dva jednaka
Tri različita svijeta opreme ili “raspoloženja” predstavljaju prvu razinu individualizacije. “Jam” je posve nov i otkačen, namijenjen kupcima kojima su važni moda i stil, “Glam” je elegantan i odmjeren, a svidjet će se osobama profinjena ukusa dok je “Slam” prilično muževan, sportski i urban. Izvana kupci odmah na početku mogu birati između 12 boja karoserije s nazivima koji prizivaju razne kulturološke reference koje će ljubitelji filmova odmah prepoznati, kao što su “I’ll be Black”, “Papa don’t Peach”, “Purple Fiction”, “James Blonde”, “Saturday White fever” i “Buzz Light green”. Sa svakom je bojom karoserije usklađen i personaliziran i ključ automobila pa čak i kad vlasnica ili vlasnik parkira Adama, jedan njegov iznimno originalan i personaliziran dio uvijek ostaje s njom ili njim. Adamov krov može biti i iste boje kao karoserija, no za kontrastniji je učinak moguće kombinirati tri boje krova s bilo kojom bojom karoserije. Ukupno se nudi 31 dizajn i boja naplataka u veličinama od 15 do 18 inča. I ukrasi neobičnog zakrivljenog dizajna poput onih naziva “Boomerang”, “Hurricane”, “Turbine” i “Twister” zasigurno će privlačiti poglede. U kabini je također čitav niz mogućnosti personalizacije. Dostupne su četiri osnovne boje: crna, boja kakaa, purpurna i bijela. One se kombiniraju s 15 različitih dizajna sjedala koji dolaze s velikim izborom materijala i boja. Tu je 19 kompleta ukrasnih panela za kokpit i vrata. Oni se mogu zasebno naručiti pa se automobil može stalno personalizirati i mijenjati prema promjenjivu ukusu vlasnika – ili novih vlasnika. Među 19 ponuđenih panela 11 ih je u mogućim bojama karoserije, a osam ih je presvučeno folijom vrhunske kvalitete s ukrasnim uzorcima, od čega su dva čak i pozadinski osvijetljena LED svjetlima, što stvara mek i sjajan izgled posve jedinstven u automobilskoj industriji. Kroz veliki panoramski krov može ući pregršt prirodnog svjetla, no stropovi s tiskanim uzorcima ono su što dosad nije viđeno u automobilskoj industriji. Dostupna su tri modela: “Sky” s oblacima, “Fly” s jesenskim lišćem ili “Go” sa zastavom s kvadratićima. Međutim naj impresivniji strop je “Starlight” koji sačinjavaju 63 LED žaruljice koje stvaraju dojam zvjezdanog noćnog neba.
Vrhunske tehnologije u malom pakrianju
Opel Adam nudi i vrhunske tehnologije iz gornjih segmenata. Novi ugrađeni informacijsko-multimedijski sustav IntelliLink koji integrira vlasnikov pametni telefon s automobilom, nova generacija pomoći prilikom parkiranja što automatski parkira vozilo, upozorenje za “mrtvi kut”, tempomat i sustav “City servo” upravljanja samo su dio zanimljivosti unutar Adama. Nudeći vozačima visoku razinu praktičnosti i fleksibilnosti, IntelliLink je stvoren za bežično korištenje novih medijskih izvora kao što su pametni telefoni i aplikacije za njih povezivanjem putem Bluetootha ili USB-a.
ADAM se nudi s tri benzinska pogonska sustava: 1,2-litarskim sa 70 KS, 1,4-litarskim s 87 KS te 1,4-litarskim snage100 KS. Svi su s petstupanjskim ručnim mjenjačem i mogu dolaziti s tehnološkim paketom ecoFLEX koji dodatno povećava tu učinkovitost.
Početna cijena ADAM-a s 1,2-litarskim benzinskim motorom sa 70 KS u Njemačkoj iznosi 11.500 eura a i vrhunska tehnologija – primjerice, informacijsko-multime dijski sustav IntelliLink dostupan je za 300 eura – ili goleme mogućnosti individualizacije – zvjezdani strop osvijetljen sa 64 LED žaruljice – 380 eura.


 STRELOVITI RAST


Od 2000. godine prodaja trendovskih automobila iz A-segmenta narasla je 30 posto, a luksuznih automobila iz A-segmentaviše od 110 posto. Tijekom 2011. u Europi je registrirano gotovo 630.000 primjeraka tih trendovskih automobila za razliku od 450.000 2008. godine. Posebno je velika potražnja za malim automobilima u Italiji koja će moguće postati Adamovo najveće tržište. Ostala su važna tržišta za Opelov novi moderni mali automobil Njemačka, Velika Britanija, Francuska,…




 PROIZVEDENO U NJEMAČKOJ


Knjiga narudžbi za Opel Adam otvorena je od rujna, a model će stići u prodajne salone početkom 2013. Valja istaknuti činjenicu da Adam nije samo razvijen u Njemačkoj, nego će se tamo i proizvoditi. U početak proizvodnje Adama ukupno je uloženo 190 milijuna eura, od čega je 120 milijuna u samu tvornicu. Uskoro će uz Corsu i Opel Adam silaziti s proizvodne trake “Proizvedeno u Njemačkoj” – ekskluzivno iz Eisenacha.


 ZA MLADE U SRCU


Opel očekuje da će gotovo 80 posto kupaca Adama biti privatne osobe, a više od pola njih novi kupci. No Adam će prenositi posebnu poruku i kao vozilo za tvrtke i poslovne subjekte: očekuje se da će oko 20 posto prodaje otići u flote. Općenito će Adam privući mlade i mlade u srcu te podjednako kupce oba spola, ali s posebnim stavom: oni žele da automobil odražava njihovu osobnost. Polažu puno na modu i individualnost, nisu sljedbenici trendova već ih aktivno stvaraju.