Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Grade se Gaženica, hoteli, groblje, ceste ali i sve više stanova

20.03.2017. 23:00
Grade se Gaženica, hoteli, groblje, ceste ali i sve više stanova


Zadar proživljava pravu građevinsku renesansu. Gradi se na više punktova, planiraju se projekti, neki su već i započeti, pojedini tek trebaju početi. Riječ je o razvojnim, infrastrukturnim, prometnim, komunalnim projektima, koji su od velikog značaja za razvoj grada, županije, pa čak i države.
Na prvom mjestu svakako je izgradnja zgrade terminala u trećoj i završnoj fazi izgradnje Luke Gaženica. Riječ je o najvećem i najznačajnijem infrastrukturnom projektu u Zadru. Gaženica je hvalevrijedan projekt Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, Grada Zadra, Zadarske županije, Lučke uprave Zadar, projektanata i izvođača radova. Njezin položaj od velike je važnosti, budući da je smještena na srednjem Jadranu, u blizini je triju aerodroma, otoka, nacionalnih parkova, autoceste, a uzlet je postignut i u kruzerskom turizmu koji bilježi konstantan rast. Gradonačelnik Božidar Kalmeta je prilikom postavljanja kamena temeljca za izgradnju zgrade terminala naglasio kako će ova Luka osigurati svijetlu budućnost Zadru i generacijama Zadrana.
Drugi po redu svakako je projekt Maraska investitora Doguš grupe. Projekt, za koji će većina reći, kakav Zadar ni Zadrani još nisu vidjeli. Kompleks stambenih jedinica za one “dubljeg džepa”, većinom strance, te atraktivni Hyatt hotel kakav Zadar uistinu i zaslužuje.
Stambeni kompleks, ugostiteljski i komercijalni sadržaji trebali bi privući inozemne goste u još većem broju u Zadar, a izgradnja luksuznog Hyatt hotela podigla bi ponudu u domaćem turizmu na višu razinu.
Na prostoru nekadašnjih tvornica, Vinilplastike, Kepola i zadarske Tvornice kruha postavljaju se temelji novih stambenih jedinica. Projektant je Željko Predovan, koji je nedavno izjavio kako je zadovoljan što se stanovi dobro prodaju. U neposrednoj blizini centra grada niknut će 120 tzv. “pametnih” stanova i podzemna garaža s 400 parkirnih mjesta.
Izgradnja Novog groblja
Jedan od kapitalnih projekata za koji bi se do kraja mjeseca trebao raspisati natječaj jest izgradnja glavnog projekta Novog groblja na Crnom prema projektu hpnj d.o.o., tvrtke iz Zagreba. Grad Zadar ishodovao je lokacijsku dozvolu za građenje novog groblja te je imenovano povjerenstvo za provedbu javnog natječaja za izradu glavnog i izvedbenog projekta prve etape novog groblja. Nakon toga trebala bi biti izdana građevinska dozvola. Procjena je kako će izrada glavnog i izvedbenog projekta iznositi milijun i 550 tisuća kuna. Novo groblje bit će smješteno na površini od 33 hektara, a planirana je izgradnja ukupno 30 tisuća grobnica. Na vanjskom prostoru groblja planirana je izgradnja prometne i komunalne infrastrukture, a unutrašnjost će biti podijeljena na osam grobnih cjelina, jedna za ukop u zemlju, jedna za slučaj epidemije i površina za centralne funkcije. Groblje će imati i 2.268 kapaciteta za urne i niše. Ishodovana lokacijska dozvola obuhvaća sva grobna polja i manji dio centralnih funkcija, te vanjske površine groblja. Veći dio centralnih funkcija predmet je druge lokacijske dozvole. Lokacijskom dozvolom predviđena je izgradnja u sedam etapa, odnosno sedam građevinskih dozvola koje bi se zatražile prema potrebi.
Trenutno je u pripremi javno nadmetanje za izradu glavnog i izvedbenog projekta prve etape koja obuhvaća jedno grobno polje s grobnicama, grobno polje za ukop u zemlju i cjeline zajedničkih prostora s pripadajućim prometnim površinama i komunalnom infrastrukturom. U tijeku je postupak za ishođenje lokacijske dozvole za pristupnu cestu, saznajemo iz Grada Zadra.
U planu je i kompletna rekonstrukcija gradske Tržnice, za što je već odabran i projekt, koji doduše, treba još uskladiti s određenim prijedlozima konzervatora.
Novina je i preseljenje zgrade zadarske Elektre iz atraktivnog dijela u Foši na Vidikovac. U tom dijelu grada Elektra u svom vlasništvu ima teren od 33 tisuće metara kvadratnih na kojem je planirana izgradnja nove zgrade koja bi se trebala raditi u tri faze. Preseljenjem u nove prostore Elektra će atraktivno zemljište u Foši gdje se nalazi sadašnja zgrada prodati, a njegova procijenjena vrijednost iznosi između 3,5 i pet milijuna eura. Nema sumnje kako će zemljište na poželjnoj lokaciji vrlo brzo pronaći kupca, a već godinama se može čuti kako je upravo taj dio idealan za gradnju novog hotela.
Osim Elektre, iz centra grada trebali bi se seliti i zadarski Vodovod te Čistoća te Nasadi i to u novu poslovnu zonu u Crnom, budući da trenutno ove gradske komunalne tvrtke koriste vrlo atraktivne lokacije u centru Poluotoka, ali i na Voštarnici.
Rekonstrukcija Bulevara
Prema svemu navedenom Zadar postaje veliko gradilište, a bit će još i veće kada krene rekonstrukcija Bulevara. Opsežan zahvat sadrži rekonstrukciju Ulice Ante Starčevića od Interspara do zgrade Poliklinike, Liburnsku obalu do starog Autobusnog kolodvora, s pripadajućom infrastrukturom, nogostupima, javnom rasvjetom, prometnom signalizacijom…
Uskoro kreće i proboj Ulice Benka Benkovića na Put Nina, projekt vrijedan 5,7 milijuna kuna. Za ovu godinu najavljena je i rekonstrukcija ulice Put Stanova te rekonstrukcije raskrižja Puta Biliga i Hrvatskog sabora.
Putem programa Sigurnosti na cestama Ministarstva unutarnjih poslova Grad Zadar je istovremeno nominirao raskrižje kod Čistoće i ono kod Marine. Za drugo raskrižje MUP nije odobrio sredstva, ali su u Gradskoj upravi za njegovu rekonstrukciju predvidjeli inicijalna sredstva.
Niz je projekata koji će se realizirati na području grada, a još veće gradilište Zadar će postati kada se krene s izgradnjom kanalizacije u Kožinu i Petrčanima, projektu za čiju se realizaciju u Gradu nadaju kako će sredstva iz europskih fondova dobiti na ljeto.