Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Zadar Travel app skinut već pet tisuća puta!

20.06.2016. 22:00
Zadar Travel app skinut već pet tisuća puta!


Brojka od pet tisuća skidanja je zapravo nevjerojatna, jer govorimo o području na kojemu živi oko 75 tisuća ljudi. Reklamiramo je svugdje, pogotovo u Zračnoj luci gdje se – kao i u Turističkim informativnim centrima – može preuzeti preko QR koda, govori Ante Galić iz Turističke zajednice grada Zadra
Od prošle godine na brojnim prezentacijama predstavljena je mobilna aplikacija “Zadar Travel” kojom se veoma lako pronalazi trenutno dostupan privatni smještaj u Zadru i okolici, a do sada je u svim mobilnim verzijama skinuta čak u pet tisuća navrata! Za iOS i Android aplikaciju ograničenog dometa – koja u najširem krugu obuhvaća privatni smještaj u Zadru, Petrčanima i Kožinu te naseljima, mjestima i otocima Ist, Veli Iž, Mali Iž, Molat, Olib, Brgulje, Premuda, Zapuntel, Rava i Crno – riječ je bez sumnje o iznimnoj brojci.
Objekti privatnog smještaja
– Brojka od pet tisuća skidanja je zapravo nevjerojatna, jer govorimo o području na kojemu živi oko 75 tisuća ljudi. Reklamiramo je svugdje, pogotovo u Zračnoj luci gdje se – kao i u Turističkim informativnim centrima – može preuzeti preko QR koda, govori Ante Galić iz Turističke zajednice grada Zadra.
Na aplikaciji koja je kao turistička inovacija osvojila drugu nagradu na Danima hrvatskog turizma 2015. godine, nalaze se objekti privatnog smještaja koji se jednostavnim klikom na pojedinu oznaku mogu detaljnije istraživati. Odnosno, mogu se dobiti podaci o objektu s fotogalerijom, ili broj trenutno dostupnih ležajeva te kontakti iznajmljivača. Ono što je bitno, kako za iznajmljivače, tako i za goste – svi podaci koje sadrži aplikacija “Zadar Travel” nalaze se i na web stranici Turističke zajednice grada Zadra.
– Ima ljudi koji više vole iz svoje kuće na velikom računalnom monitoru pretraživati sadržaj na webu, nego koristiti mogućnosti smartphonea. Osmislili smo svaki detalj za aplikaciju i odgovorili na sva pitanja koja mogu postaviti gost ili iznajmljivač, a ujedno smo htjeli da sve bude jednostavno. Htjeli smo pomoći i gostima i iznajmljivačima, kaže Galić ističući važnost projekta kojega je osmislila i realizirala TZ grada Zadra.  
Sama aplikacija je nastala temeljem preliminarnih rezultata velikog istraživanja turističkih navika koje je u ožujku prošle godine za strategiju razvoja turizma Grada Zadra 2016. – 2026. radio Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilište u Zadru. Ispitano je oko 1.400 zračnih gostiju na dolaznom terminalu u zadarskoj Zračnoj luci, Morskim orguljama i pri odlasku. Ono što je bilo iznenađujuće, oko 35% gostiju tek je u Zračnoj luci na licu mjesta tražilo smještaj.
Sve informacije osim cijene
– To znači da su prema Zadru krenuli bez rezervacije smještaja ili kontakta za najam. Prvi upit za smještaj bio je u Zračnoj luci, a to je do sada bilo nezabilježeno ponašanje gostiju, kaže dalje Galić. 
Kako je istodobno zabilježen enorman porast privatnih iznajmljivača koji je i ove godine u značajnom porastu – samo je od kraja veljače do lipnja ove godine registrirano tri tisuće novih kreveta – javila se potreba za kanalom preko kojega gosti mogu izravno kontaktirati stanodavce. Cijela je priča oko mobilne aplikacije uglavnom vezana uz takozvane last minute aranžmane, iznajmljivači sami ubacuju podatke o raspoloživosti ležaja koji se anuliraju nakon trećeg dana. Time se osigurava ažurnost i aktualnost svih podataka i ponude što je posebno bitno u samom srcu sezone kada je slobodni smještaj teško pronaći, ili u zimskom periodu kada je smještaja znatno manje.
Ono što je bitno svodi se na sljedeće: gost koji u Zadar dođe može odmah pretraživanjem aplikacije “Zadar Travel” pronaći odgovarajući smještaj i uz pregled piktograma dobiti sve informacije o ponudi i lokaciji: kapacitet, Wi-Fi, televizija, klima, udaljenost od centra i slično. Jedini podatak kojega nema je – cijena smještaja.
Barbara Kardum, uz Galića drugi dio tandema iz Turističke zajednice zaslužnog za projekt, objašnjava zašto.
– Nismo htjeli staviti cijene smještaja jer bi time ušli u agencijsku priču. Mi donosimo osnovne informacije o smještaju i pružamo gostima mogućnost izravnog kontakta. Oni mogu nazvati stanodavca, posjetiti njegovu web stranicu, vidjeti lokaciju preko Google mapa ili mu poslati e-mail. Stanodavac također može s aplikacije doći do eVisitora i izvršiti prijavu gostiju. Htjeli smo da u oba slučaja korištenja aplikacije, gosta i domaćina, sve bude maksimalno jednostavno i potpuno.