17 °C
Online izdanje
Utorak, 28.ožujka 2017.
Vi ste ovdje:  Home » Prilozi » Burza
RSS feed
Današnji broj
Burza
Povratak
Max Stich: Imate najljepši akvatorij u Europi
Piše: Damir Maričić
Iako su Nijemci tradicionalno najbrojniji gosti u Hrvatskoj, a ove godine i uz golemi rast (22 posto u srpnju), prosječan Nijemac još nedovoljno zna o Hrvatskoj, i tu leži veliki potencijal rasta - ADAC koji svom odanom članstvu od 18 milijuna njemačkih vozača daje pouzdane putne i turističke informacije, može u tome i ubuduće biti jedan od odlučnih partnera
Foto: Zvonko KUCELIN
Max Stich

Na poziv Grada Zadra i  Turističke zajednice Grada  Zadra na kraćem radnom  odmoru u Zadru boravio je  Max Stich, potpredsjednik  za turizam njemačkog autokluba ADAC, ujedno najvećeg i najznačajnijeg europskog kluba svoje vrste s  preko 18 milijuna članova.

O značenju boravka Sticha u Zadru ljudima iz turističke struke ne treba govoriti jer njihova poruka ili  preporuka za njemačke vozače i turiste gotovo je "zakon". Kako su Nijemci najbrojniji turisti na svijetu i  najvažnija turistička emitivna zemlja Hrvatskoj, to je  put Zadra i susreta sa Stichom stigao i ministar turizma Veljko Ostojić.

Stich je upoznao neke od  simbola Zadra, posjetio TN  Zaton i bio gost Turisthotela, obišao nešto od ovdašnjeg akvatorija te posjetio i Iaderu u Punta Skali  kao prvi hotel sa pet zvjezdica, a boravio u Bastionu.

Zadar je mnogim Nijemcima idealno mjesto za odmor te lako dostupna i  poželjna autodestinacija, a  zahvaljujući utjecaju ovog  uglednog autokluba i organizacijom zajedničkih promotivnih aktivnosti može se  očekivati kvalitetnije pozicioniranje Zadra na njemačkom turističkom  tržištu.

- Bio sam ovdje površno  pred nekih sedam godina  kada smo sletjeli u Zagreb i  obišli kroz više dana niz  odredišta na Jadranu nastojeći si približiti atmosferu,  družiti se s ljudima, jer su to  temeljni dojmovi na osnovi  kojih gradite sliku o odredištu. U detaljnijem i sadržajnim posjetu Zadru nisam bio i zato sam zadovoljan ovom prilikom, kazao  nam je na početku razgovora  Max Stich uz provjeru temeljnih podataka o ADAC-u  i njegovoj ulozi i značenju  među Nijemcima.

Revolucionarni skok  njemačkih gostiju

G. Stich, u Hrvatsku je do  sad došlo puno više Nijemaca nego smo i očekivali,  odnosno u srpnju smo imali  porast dolazaka iz Njemačke  od čak 22 posto, iako su nam  Nijemci bili najzastupljeniji  gosti oduvijek. Zašto je, prema vašem mišljenju, došlo  do tolikog rasta?

- Uzroka ima kod nas, kod  vas i u općim prilikama. Sigurno je da njemačke gospodarske prilike pogoduju  rastu. Revolucija koju je Hrvatska napravila s autocestama i olakšanjem mogućnosti dolaska sigurno je  u tome imala znatan prilog.  Hrvatska ima najveći dio  onog što mi u dnevnoj komunikaciji s našim članovima i njihovim željama za  odmorom spoznajemo. Ljudi u odlasku u turizam prije  svega traže odmor, provod,  more, sunce i kontinuitet  toplog i suhog vremena. Toga imate na pretek, a ne kao  kod nas da jedan dan s dobrom temperaturom i suncem slijede oni s padom temperatura od 15 ili 20 stupnjeva. Znate, danas je u Kölnu izmjereno 40, ali nema  mora i sutra neće biti tako.  Znatan broj ljudi odmor vezuje uz more, kada su s  djecom pogotovo. Osim  zbog djece, sunčanja i kupanja, tu je pitanje plovidbe,  odnosno nautike, otoka,  atrakcije. Naravno, i neke  negativnosti kod drugih destinacija mogle su vam pomoći iako na tu kartu ne  treba igrati, poput zbivanja  u Grčkoj, straha od požara  po Španjolskoj i sl.  

Što su nam glavni aduti i  odrednice, u vašem  viđenju?

- Tri stvari smatram jako  važnim. Prva je što ste ipak  nešto jeftiniji od većeg dijela  usporedivih destinacija, dakle jeftiniji od Italije ili Španjolske i sl. Uvijek moramo  uvažiti da svaki turist Njemački zasigurno ima preciznu računicu vrijednosti  koju dobije za svoj novac. To  ne vrijedi samo generalno za  ukupnost odmora. To vrijedi  svaki dan, za svaki proizvod  i uslugu i mora se svakodnevno potvrđivati. U tom  morate biti oprezni. Mnogi  gosti ne uspoređuju vas s  Italijom ili Španjolskom, već  s Turskom. Vi znate da postoji mogućnost u pojedinim  periodima, u last minutu i  slično dobiti odmor u Antaliyi za 199 eura. Čovjek  stane i izračuna da za te  novce ne može ni stići tamo  gdje bi htio. U tome morate  biti kontinuirano u tijeku.

Najljepši akvatorij u Europi

Što je s morem i akvatorijem?

- To sam naumio kazati  kao drugo, ne rangirajući  time vaše adute. Neosporno  je da imate najljepši akvatorij u Europi, u mediteranskom dijelu, razvedenu  obalu jedinstvene ljepote,  prelijepog mora, s  mnoštvom uvala i mjesta u  okruženju predivne prirode,  mnoštva atraktivnih parkova. Treće važno pitanje je  pitanje dolaska, odnosno  komocije. Mi smo naučeni  na jako komforno putovanje  kad idemo na odmor da se ne  moramo misliti. Ja sam jučer  u Zagrebu trebao pokazati  putovnicu (ili identifikacijski dokument ob.a. jer Hrvatska prima goste iz EU i  bez putovnice). Ne mislim  tu tek na vas, jer kad sam  išao u London na Olimpijadu, a oni nisu u Schengenu, morao sam putovnicu  pokazati četiri puta. Kad na  to niste navikli, onda se pitate što sam ja to učinio da  mi traže dokumente.

 Dobro, osim što izlazimo  turistima u susret koliko je  moguće od iduće godine i to  ćemo riješiti. Posjetili ste  Turisthotelov Holliday Village Zaton s kampom koji je  već šest godina od ADAC-a  uvršten u "Superplatz" kao  najvišu kategoriju kampova  u Europi. Što to konkretno  znači?

- Mi izdajemo godišnji vodič kampova u Europi u kojem je 5.500 i više kampova.  Našim vodičem možete dobiti sve relevantne i točne  informacije o tim odredištima na koje god mjesto da ste  se uputili. Postoje rangiranja  u smislu određene preporuke i kvalitete usluge od  žutih i crvenih stranica i  tablica do "superplatza".  Svega nekoliko kampova u  Europi nosi takvu oznaku.  To je oznaka vrhunske kvalitete i vrhunske usluge, najboljih od najboljih. Postoji  knjižica sa desecima i desecima elemenata od  uređenja, čistoće, toalete,  komunikacije, sigurnosti,  okoliša, raspoloživih usluga,  usluga za djecu, animacije,  zabave, ponude trgovine,  ugostiteljstva. ADAC najstrože kontrolira svaki od  elemenata. Naši kontrolori  se neće ustručavati da kažu  da treći zahod u četvrtom  sanitarnom čvoru nije u redu. Mi imamo stoljetno povjerenje naših članova s kojim  se ne kockamo.

Dakle, ljude iz Turisthotela poznajete?

- Ljudi iz Turisthotela i  gospodin Skoblar naši su  partneri i prijatelji. Već šest  godina na našoj gala  svečanosti koju organiziramo pred početak Stutgartskog sajma redovno uručujemo priznanja najboljima i  oni su redovito s nama.

Najčišće more u Europi

O kakvoći mora također  vodite računa uz velike pohvale Hrvatskoj?

- Već 15 godina provodimo  takve akcije. Bilo je nerazumijevanja i nesporazuma  kada smo krenuli. Dakle ocjenjujemo čistoću mora i  plaža. Mnogi su kazali: otjerat ćete nam i druge goste  ako napišete da more nije  čisto. To je kao u vašem  poslu - nemoj napisati u  novinama da svi ne saznaju.  Naše je pravilo da ako postoji problem, treba to kazati  da bi se riješio. To je sad  općeprihvaćeno. Hrvatska  redovito ima najviše ocjene  za čistoću mora i plaža. Naravno, ne treba to zahvaliti  tek vlastima, u vašam  slučaju, već i prirodi koja je  ovdje jedinstvena. Mogu kazati da smo kroz deset godina od početaka postigli jako puno u općoj svijesti ljudi  i u rješavanju problema diljem Europe.

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU

 

Trenutno nema komentara

Komentiranje više nije dostupno
Copyright © 2008. Zadarski list Uvjeti korištenja | Zaštita privatnosti | Impressum | Marketing
Powered by Sitestudio.hr