Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Osim širenja tržišta i pripreme za muzej soli

21.01.2011. 23:00
Osim širenja tržišta i pripreme za muzej soli


Vezano uz muzej soli već smo poduzeli određene radnje i on bi trebao biti u funkciji do početka ovogodišnje turističke sezone. Objekt će se graditi unutar solane i u njemu će se zainteresirani, prvenstveno domaći i strani turisti, na izravan način moći upoznati sa svim zanimljivostima, alatima, načinom prikupljanja soli, počevši od početaka 1955. godine pa do danas, kaže Ivan Brnjac, voditelj Solane


U okviru postavljenog plana i programa da  proizvodnju morske soli s dosadašnjih prosječnih godišnjih  3.300 tona, podignu na planiranih pet tisuća tona, čime  žele još biti prisutniji te konkurentniji i na domaćem i na  inozemnom tržištu, djelatnici  ninske Solane d.d. njih 15-ak  ovih hladnih zimskih dana rade punom parom na obnovi i  modernizaciji postojećih  proizvodnih postrojenja. Budući da se trenutačno zbog  nepovoljnih vremenskih prilika ne može raditi na bazenima s izbetoniranim podlogama veličine oko 550.000  metara četvornih, na kojima  se inače za vrijeme ljetnih  vrućih mjeseci provodi kristalizacija morske soli, većina  poslova obavlja se unutar  skladišnih postrojenja.
Sol za snijeg
U zadnjih par godina vodstvo ovog ninskog uspješnog  privrednog subjekta investirajući svježi kapital jednostavno  je proizvodnju morske soli dovela tako reći do savršenstva.  U prilog tome svjedoči činjenica po kojoj je ne tako davno  30 do 40 radnika po žarkom  ljetnom suncu radilo na prikupljanju soli uglavnom ručno  s lopatama. Taj posao danas  rade samo četiri čovjeka i to  uz pomoć specijaliziranih  strojeva gdje se nekadašnji  simbol lopata rabi u iznimnim  slučajevima. Isto tako umjesto  nekadašnjom “rerom”, lokomotivom koja je vukla vagone  pune soli do skladišta, danas  se taj posao obavlja specijaliziranim i brzim strojevima  specijalno izrađenim za kretanje i vožnju po međubazenskim betonskim stazama.  Na ovaj način osim velikih  ušteda u radnoj snazi na još  višu razinu podignuta je kvaliteta soli.
Ona je sada tako krupna,  ekološki čista i bijela poput  snijega. To je sol koju proizvodi solana koja među rijetkim u Hrvatskoj, a i šire,  proizvodnju bazira na prirodnom procesu isparivanja  morske vode. To je nešto najbolje što sunce i more mogu  dati. Naravno da su sva ova  događanja o kojima je riječ  prepoznali i kupci ninske soli,  tako da je jednostavno njezina  potražnja i potrošnja u zadnje  3 do 4 godine neusporedivo  porasla. Za nju se pored kupaca jednostavno natječu  brojni riboprerađivači u Hrvatskoj, veliki i mali trgovački  lanci u zemlji i inozemstvu, a  treba također istaknuti da je  ninska sol ovih hladnih zimskih dana spas za odvijanje  cestovnog prometa na zaleđenim hrvatskim prometnicama, poglavito onim u kontinentalnim krajevima.
Govoreći o ninskoj Solani  ne može se ne kazati nešto  više i najnovijem unikatnom  proizvodu ninskih solara. Riječ je o “cvjetnoj soli” za koju  ninski solari kažu da je posebno puno traže Japanci. Ta  se sol počela proizvoditi unazad dvije tri godine i to je ono  nešto najbolje i najbogatije što  bazeni sad pružaju. Ona je  obogaćena uglavnom izdašnim količinama minerala,  bogata je magnezijem i kalcijem i uglavnom se koristi za  osvježenje ljudskog organizma i kod opuštanja napetosti,  kod stresa te je dobra za regulaciju probave. Lanjske godine ove soli proizvedeno 20  do 30 posto više nego godinu  ranije, a početkom listopada  prošle godine u Japan je otpremljen jedan kontingent.  Japansko tržište iz godine u  godinu traži je u sve većim  količinama. To je prepoznalo  vodstvo Solane koje je spremno uložiti još dodatna sredstva  u proizvodnju ako se potražnja nastavi ovakvim tempom. Osim Japana ninski solari intenzivno pregovaraju i s  uvoznicima iz Amerike i ostalih zapadnoeuropskih zemalja te se nadaju da će i na ta  tržišta već uskoro zakoračiti.
Nova paleta proizvoda
 – Kako bi bili što prepoznatljiviji na domaćem i stranom tržištu čitavu paletu  naših trenutačnih proizvoda, a  tu se misli na prehrambenu,  običnu sol, cvjetnu, ljekovitu,  aromatičnu i ostalu sol, svrstali smo u jednu cjelinu ili  brend kojem smo dali naziv  Adriatic. Uz nova pakiranja,  novi dizajn te prije svega ljepši  izgled, u suradnji s ninskom  Turističkom zajednicom prezentiramo te proizvode na turističkim sajmovima u zemlji i  svijetu. Kako bi se još u što  većoj mjeri približili i ninskoj i  široj javnosti, odlučili smo  krenuti jačim marketingom i  to preko plakata, oglašavanjem u medijima i tome  slično. Držimo ipak da će naša  najvjerodostojnija reklama biti kvalitetan proizvod na policama trgovina s prihvatljivim  cijenama, kaže voditelj Solane  Ivan Brnjac, dodajući da imaju još jednu zanimljivu ideju.
– Riječ je o gradnji muzeja  soli, jedinstvenog objekta ne  samo u Hrvatskoj već i svijetu.  Glede tog projekta već smo  poduzeli određene radnje i on  bi trebao biti u funkciji do  početka ovogodišnje turističke sezone. Objekt će se graditi unutar solane i u njemu će  se zainteresirani, domaći i  strani turisti, osim svih vrsta  naših proizvoda, na izravan  način moći upoznati sa svim  zanimljivostima, alatima,  načinom prikupljanja soli,  počevši od početaka 1955. godine pa do danas. Muzej će  predstavljati posebnu atrakciju, a u njemu će raditi stručni  ljudi, i to izvrsni poznavatelji  svega morskoga, biljnoga i  životinjskog svijeta koji se  može susresti svakodnevno u  Solani, kaže Brnjac.
 Vlasnici Solane ozbiljno  razmatraju mogućnost da se  na bazenima u bliskoj budućnosti instalira vanjska rasvjeta. Tim činom ne samo što  će se ljeti umjesto po nesnošljivoj dnevnoj vrućini sol  moći prikupljati uvečer i noću,  nego će se stvoriti pretpostavke za još veći posjet turista  kojih i do desetak tisuća zna u  ljetnim večerima šetati ulicama i trgovima Nina.