Vezano uz muzej soli već smo poduzeli određene radnje i on bi trebao biti u funkciji do početka ovogodišnje turističke sezone. Objekt će se graditi unutar solane i u njemu će se zainteresirani, prvenstveno domaći i strani turisti, na izravan način moći upoznati sa svim zanimljivostima, alatima, načinom prikupljanja soli, počevši od početaka 1955. godine pa do danas, kaže Ivan Brnjac, voditelj Solane
U okviru postavljenog plana i programa da proizvodnju morske soli s dosadašnjih prosječnih godišnjih 3.300 tona, podignu na planiranih pet tisuća tona, čime žele još biti prisutniji te konkurentniji i na domaćem i na inozemnom tržištu, djelatnici ninske Solane d.d. njih 15-ak ovih hladnih zimskih dana rade punom parom na obnovi i modernizaciji postojećih proizvodnih postrojenja. Budući da se trenutačno zbog nepovoljnih vremenskih prilika ne može raditi na bazenima s izbetoniranim podlogama veličine oko 550.000 metara četvornih, na kojima se inače za vrijeme ljetnih vrućih mjeseci provodi kristalizacija morske soli, većina poslova obavlja se unutar skladišnih postrojenja.
Sol za snijeg
U zadnjih par godina vodstvo ovog ninskog uspješnog privrednog subjekta investirajući svježi kapital jednostavno je proizvodnju morske soli dovela tako reći do savršenstva. U prilog tome svjedoči činjenica po kojoj je ne tako davno 30 do 40 radnika po žarkom ljetnom suncu radilo na prikupljanju soli uglavnom ručno s lopatama. Taj posao danas rade samo četiri čovjeka i to uz pomoć specijaliziranih strojeva gdje se nekadašnji simbol lopata rabi u iznimnim slučajevima. Isto tako umjesto nekadašnjom “rerom”, lokomotivom koja je vukla vagone pune soli do skladišta, danas se taj posao obavlja specijaliziranim i brzim strojevima specijalno izrađenim za kretanje i vožnju po međubazenskim betonskim stazama. Na ovaj način osim velikih ušteda u radnoj snazi na još višu razinu podignuta je kvaliteta soli.
Ona je sada tako krupna, ekološki čista i bijela poput snijega. To je sol koju proizvodi solana koja među rijetkim u Hrvatskoj, a i šire, proizvodnju bazira na prirodnom procesu isparivanja morske vode. To je nešto najbolje što sunce i more mogu dati. Naravno da su sva ova događanja o kojima je riječ prepoznali i kupci ninske soli, tako da je jednostavno njezina potražnja i potrošnja u zadnje 3 do 4 godine neusporedivo porasla. Za nju se pored kupaca jednostavno natječu brojni riboprerađivači u Hrvatskoj, veliki i mali trgovački lanci u zemlji i inozemstvu, a treba također istaknuti da je ninska sol ovih hladnih zimskih dana spas za odvijanje cestovnog prometa na zaleđenim hrvatskim prometnicama, poglavito onim u kontinentalnim krajevima.
Govoreći o ninskoj Solani ne može se ne kazati nešto više i najnovijem unikatnom proizvodu ninskih solara. Riječ je o “cvjetnoj soli” za koju ninski solari kažu da je posebno puno traže Japanci. Ta se sol počela proizvoditi unazad dvije tri godine i to je ono nešto najbolje i najbogatije što bazeni sad pružaju. Ona je obogaćena uglavnom izdašnim količinama minerala, bogata je magnezijem i kalcijem i uglavnom se koristi za osvježenje ljudskog organizma i kod opuštanja napetosti, kod stresa te je dobra za regulaciju probave. Lanjske godine ove soli proizvedeno 20 do 30 posto više nego godinu ranije, a početkom listopada prošle godine u Japan je otpremljen jedan kontingent. Japansko tržište iz godine u godinu traži je u sve većim količinama. To je prepoznalo vodstvo Solane koje je spremno uložiti još dodatna sredstva u proizvodnju ako se potražnja nastavi ovakvim tempom. Osim Japana ninski solari intenzivno pregovaraju i s uvoznicima iz Amerike i ostalih zapadnoeuropskih zemalja te se nadaju da će i na ta tržišta već uskoro zakoračiti.
Nova paleta proizvoda
– Kako bi bili što prepoznatljiviji na domaćem i stranom tržištu čitavu paletu naših trenutačnih proizvoda, a tu se misli na prehrambenu, običnu sol, cvjetnu, ljekovitu, aromatičnu i ostalu sol, svrstali smo u jednu cjelinu ili brend kojem smo dali naziv Adriatic. Uz nova pakiranja, novi dizajn te prije svega ljepši izgled, u suradnji s ninskom Turističkom zajednicom prezentiramo te proizvode na turističkim sajmovima u zemlji i svijetu. Kako bi se još u što većoj mjeri približili i ninskoj i široj javnosti, odlučili smo krenuti jačim marketingom i to preko plakata, oglašavanjem u medijima i tome slično. Držimo ipak da će naša najvjerodostojnija reklama biti kvalitetan proizvod na policama trgovina s prihvatljivim cijenama, kaže voditelj Solane Ivan Brnjac, dodajući da imaju još jednu zanimljivu ideju.
– Riječ je o gradnji muzeja soli, jedinstvenog objekta ne samo u Hrvatskoj već i svijetu. Glede tog projekta već smo poduzeli određene radnje i on bi trebao biti u funkciji do početka ovogodišnje turističke sezone. Objekt će se graditi unutar solane i u njemu će se zainteresirani, domaći i strani turisti, osim svih vrsta naših proizvoda, na izravan način moći upoznati sa svim zanimljivostima, alatima, načinom prikupljanja soli, počevši od početaka 1955. godine pa do danas. Muzej će predstavljati posebnu atrakciju, a u njemu će raditi stručni ljudi, i to izvrsni poznavatelji svega morskoga, biljnoga i životinjskog svijeta koji se može susresti svakodnevno u Solani, kaže Brnjac.
Vlasnici Solane ozbiljno razmatraju mogućnost da se na bazenima u bliskoj budućnosti instalira vanjska rasvjeta. Tim činom ne samo što će se ljeti umjesto po nesnošljivoj dnevnoj vrućini sol moći prikupljati uvečer i noću, nego će se stvoriti pretpostavke za još veći posjet turista kojih i do desetak tisuća zna u ljetnim večerima šetati ulicama i trgovima Nina.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
Velika očekivanja
HDZ obećava prosječnu plaću od najmanje 1600 eura
Zadar
Radionica u hotelu Kolovare
Ribari educirani o zaštićenim, osjetljivim morskim vrstama
Crna Kronika
UHVAĆEN JE!
Uhićen splitski grafiter koji blati političare
Svijet
NOVI DOGAĐAJI
Obrat u potrazi za djevojčicom Dankom u Srbiji. Policija kopa u dvorištu kuće, roditelji će morati na poligraf
Hrvatska
MINISTRICA
Brnjac: Dodijeljeno 106 milijuna eura bespovratnih sredstava za zdravstveni, aktivni i posjetiteljski turizam
Županija
U POLA SATA
Nin opet poplavljen!
Županija
TURIZAM NA OTOCIMA
PROFESORICA ČUKA: “Vir je ekstremni primjer pretjerane i nekontrolirane gradnje”
Zadar
TUŽNA VIJEST
Preminuo fra Josip Vrdoljak, višegodišnji gvardijan i župnik u Zadru
Zadar & Županija
NOVI SKANDAL
Skoro 5 milijuna eura moćnom zadarskom HDZ-ovcu za privatni hotel
Zadar
PANEL RASPRAVA