Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Na turističkom tržištu najviše kotira autentičnost

21.07.2011. 22:00
Na turističkom tržištu najviše kotira autentičnost


Zbog izuzetne posjećenosti i zadovoljnih turista i otočana ovaj sajam je dobrodošao, pogotovo jer danas na turističkom tržištu najviše kotira autentičnost. A ovi mali proizvođači su čuvari tradicije, naglasila je voditeljica Turističkog ureda Adriana Benčić


U organizaciji Turističke zajednice općine Tkon i Javne komunalne ustanove Prvenj u Tkonu na otoku Pašmanu održan je drugi Sajam otočnih proizvoda, koji je brojnošću izlagača i posjetitelja premašio i najoptimističnija očekivanja. Nepregledno mnoštvo turista iz Tkona i otoka Pašmana, među njima i turisti iz jedinog nudističkog kampa na ovim prostorima, FKK kampa Sovinje, te Tkonjana i otočana jednostavno je okupiralo Porat kod ribarnice, glavnu ulicu i okolne ugostiteljske objekte u “Kunu”.
Izvorni otočni proizvodi
Na sajmu su se predstavila 22 mala otočna proizvođača autohtonih proizvoda, uglavnom mali obiteljski obrti. Među njima i nekoliko mladih, samoukih proizvođača suvenira od morskih školjki i kamena.
– Cilj projekta Sajam otočnih proizvoda je poticati razvoj otoka kako bi stanovništvo ostalo na njima raditi i živjeti, a pokrenut je na ovogodišnjoj trekking utrci Škraping koja nosi oznaku ‘Hrvatski otočni proizvod’ (HOP) i jedini je događaj koji to u Hrvatskoj za sada ima, kaže Danijel Katičin, načelnik Tkona.
Sajam malim proizvođačima, ali i zadrugama i obiteljskim gospodarstvima pruža mogućnost da pokažu svoje proizvode na tržištu te na taj način promoviraju pravi izvorni domaći, otočni proizvod.
– Nismo prije godinu ili dvije ni slutili koliko ima otočnih poduzetnika i obiteljskih gospodarstava željnih ulagati u autohtone otočne proizvode i razvijati ih, od hrane i pića do kozmetike, autentičnih proizvoda i suvenira. Uvjeren sam da je Sajam potpuno pogođen projekt koji pokazuje da pored turizma ima prostora i za razvoj otočnih proizvoda kao dopune za održivost cijelog niza obiteljskih otočnih obrta i gospodarstava, poručio je Katičin.
Brojni posjetitelji su mogli degustirati, uživati ili po povoljnim cijenama kupiti maslinovo ulje, vino, prošek, domaći ocat, rakiju travaricu, čičindraču, orahovac, višnjevaču, medicu, pršut, sir, kolač od smokava, filet inćuna u ulju, marinirane inćune, marmeladu od kupina i trešanja bez ikakvih aditiva, liker od limuna i naranče, eko marmeladu i džem od marelica, dunja, kupine i trešanja, dimljenu i sušenu ribu, suhe smokve, čičvardu, orzo, gra, fritule i ostale okuse otoka Pašmana i Dalmacije.
Izuzetna posjećenost
– Na Bokolju iznad Dobropoljane imamo pet hektara mladih maslina sa 1.650 sadnica te još stotinjak starih stabala maslina, nabraja Lucija Dešpoja te predstavlja obiteljsko ekstra djevičansko ulje ‘Lucija’, proizvedeno u istoimenoj uljari, otvorenoj protekle godine.
Degustirajući maslinova ulja obitelji Dešpoja, Kuštera, Mušćet, Zalović, Lukačić, Banić, Božić i druga, otkrivamo istinski okus otoka i duh ljudi koji ga znalački proizvode. I nije to samo vraćanje tradiciji, povratak u prošlost, nego iskorak u budućnost.
– Želimo biti kvalitetni, originalni, razvojno orijentirani, s visokim stupnjem zadovoljstva kupaca, gostiju i turista. Cilj nam je da mnogi izloženi proizvodi dobiju prestižnu oznaku ‘Hrvatski otočni proizvod’, slažu se će Rajna, Dijana, Marica, Ana, Marko, Marica i drugi otočani na Portu.
Na brojnim štandovima našli su se ljekovito i aromatično bilje i ulje, ljekovite masti, čajevi, lavanda, lovor, kadulja, pletene košare od šiblja, ukrasne boce, drvene vješalice, makete brodova, pleteni bokobrani i pramcobrani za brodove, ukrasni predmeti od školjkica, lostura i morskih zvijezda i kamena, otočne narodne nošnje na lutkama, pletene torbe, unikatne slike s otočnim motivima, mirisni sapuni, kozmetika te zanimljivi suveniri i izvorni proizvodi.
– Plan je da se ovakve smotre osim na Škrapingu održavaju i više puta u srcu turističke sezone. Zbog izuzetne posjećenosti i zadovoljnih turista i otočana ovaj sajam je dobrodošao, pogotovo jer danas na turističkom tržištu najviše kotira autentičnost. A ovi mali proizvođači su čuvari tradicije, naglasila je voditeljica Turističkog ureda Adriana Benčić, ističući da su raznolikost i kvaliteta izloženih proizvoda najbolji dokaz dijela vrlo bitne turističke ponude.
U nazočnosti Danijela Katičina, Adriane Benčić i Roberta Lukačića, ravnatelja JKU Prvenj, svim izlagačima dodijeljene su prigodne zahvalnice. Za dobar štimung brinula se klapa BabaluBam, nastala iz tri poznate šibenske klape – Teuta, More i Bilice.


 IZLAGAČI




Izlagači otočnih proizvoda su: Škraping tim, Rajna Brzić, Vesna Zalović, Dijana Vidović, Radoslav Radović, Marko Mušćet, Marica Pribilović, Filipa Jakova Brzić, Emil Grgin, Fabijan Bobić, Vlatka Bobić, Kleopatra Lushaj, Ivana Lukačoć, Marin Radović, Deni Lukačić (svi Tkon), Marijana Božić, Ana Kuštera, Andrijana Lukačić, Rozalina Banić, Ana Marija Ostojić (svi Kraj), Lucija Dešpoja (Dobropoljana), Anita Šandrić (Ugrinić)…