Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Sigurnije ispod Virskog mosta

21.10.2010. 22:00
Sigurnije ispod Virskog mosta


Uz suglasnost struke te po izrađenoj projektno-tehničkoj dokumentaciji novi plovni put gradit će se kroz peto polje mosta s kopnene privlačke te šesto polje s virske strane gledano s južne, otvorene morske strane, kaže voditelj projekta hidrograđevinski inspektor dipl. inž. građevinarstva Joško Zec, djelatnik splitskog Plovputa


U provedbeno prostornim planovima dviju susjednih općina Privlaka i Vir posebna pozornost usmjerena je prema prokopu i izgradnji novoga plovnog morskog kanala ispod Virskog mosta, za čiju su realizaciju pripremni poslovi u punom zamahu.
Javna rasprava
Tome svakako u prilog ide i što je upravo na zahtjev Ministarstva zaštite okoliša i prostornog uređenja Republike Hrvatske, u organizaciji nositelja projekta tvrtke za izgradnju i održavanje plovnih putova Plovput d.o.o. Split u prostorijama ovih dviju općina stavljena na javni uvid Studija o utjecaju na okoliš, o kojoj će se javna rasprava održati 4. studenoga u Općinskoj vijećnici Općine Privlaka.
Nakon što Studija bude prihvaćena, a po riječima stručnjaka, to će se i dogoditi, do konca godine bit će ishodovana lokacijska dozvola nakon čega će se zatražiti građevinska dozvola.
– Prije dvije godine temeljem kontinuiranog traženja lokalnih zajednica, općina Privlaka i Vir te Grada Nina pokrenuli smo inicijativu za izgradnju plovnog kanala ispod Virskog mosta. Naime, stari postojeći kanal skoro je u potpunosti zatrpan pijeskom i muljem i za plovidbu u sadašnjim uvjetima nije baš lociran na pogodnom mjestu. To znači da će se uz suglasnost struke te po izrađenoj projektno-tehničkoj dokumentaciji novi plovni put graditi kroz peto polje mosta s kopnene privlačke te šesto polje s virske strane gledano s južne, otvorene morske strane, kaže voditelj projekta hidrograđevinski inspektor dipl. inž. građevinarstva Joško Zec, djelatnik splitskog Plovputa d.o.o.
– Ako državni proračun bude mogao osigurati potrebna financijska sredstva, mi ćemo krenuti u javno nadmetanje. Tko bude najpovoljniji uz obvezu da zadovolji sve postavljene uvjete, s njime će se sklopiti ugovor i onda započeti posao. Kako sada stvari stoje, taj bi se zahtjevan posao trebao obaviti najdalje u roku dvije iduće godine, optimističan je Zec.
Put za nove projekte
Armirano betonski gredni most, to jest Virski most, koji premošćuje gaz ima dužinu od 378 metara i sastoji se od osam polja raspona po 38 metara. Kroz treće polje iz pravca Vira prolazi postojeći plovni kanal kojemu je plovna visina trenutačno 7,15 metara od srednje morske razine.
Novom kanalu visina plovnosti bit će 10,50 metara ili tri metra više nego sada. Dužina će mu biti pravocrtna s jednim blažim lomom na 450. metru i iznosit će približno 1.640 metara uz dubinu mora od oko 3 metra s predviđenom plovnom širinom od 40 metara. To će u konačnici omogućiti plovidbu u oba smjera istodobno i to plovilima do 1.000 tona nosivosti s dubinom gaza od 2 do 2,5 metara. Valja kazati da je projektom predviđeno da se sa svake strane plovnog puta postavi po 13 svijetlećih oznaka, što će u konačnici omogućiti nesmetanu plovidbu i noću.
Kad bude prokopan i izgrađen novi pomorski kanal ispod Virskog mosta, moći će se sa sigurnošću krenuti u realizaciju zacrtanih, prije svega turističko-nautičkih te zdravstvenih (ninsko ljekovito blato) objekata unutar ninskog akvatorija. Osim dviju susjednih općina Privlake i Vira te Grada Nina u realizaciji ovog projekta svoju šansu vide podvelebitske općine Ražanac i Starigrad te Novigrad pa čak i grad Obrovac, do kojeg će ta ista plovila moći prići ušćem rijeke Zrmanje.