Od 63.000 plovila koliko godišnje uđe u Hrvatsku, 30 posto njih nije duže od 6 metara, što prema HUP-ovcima baca drugu sliku na “tajkunsku” priču o vlasnicima malih plovila
Hrvatska udruga poslodavaca i Udruga nautičkog sektora uputili su jučer iz Biograda apel za ukidanjem trošarina na mala plovila. Kako je rekao Roko Vuletić iz ENCP-grupe, do 2008. kada su uvedene trošarine, situacija u ovom sektoru nautike je vrlo pogoršana, iako je stopa povećanja prodaje novih plovila iznosila do tada 20 posto godišnje. Iz porsrnulih velikih brodogradilišta dolazio je vrhunski kadar pa su iz jedne male Hrvatske na svjetsko tržište izlazila vrhunska plovila. Da apsurd bude veći, iste 2008. kaže Roko Vuletić, proizvodnja malih plovila ulazi u Hrvatsku izvoznu ofenzivu, strategijski dokument prihvaćen od Vlade RH. Nametnute nove trošarine zapravo su porez na luksuz koje se odnosi i na automobile i avione koje Hrvatska, za razliku od brodova, ne proizvodi.
– Hrvatska je tako postala zemlja s najvećim nametima za mala plovila što je umjesto izvozne ofenzive koju je prihvatila Vlada RH, dovela do pada proizvodnje za 70 do 80 posto. Zatvorena su mnoga brodogradilišta, a element trošarina nije ostvario nikakav efekt nego je čak za 100 posto smanjio priljev u proračun države, govorio je Vuletić.
Međutim, kada su poslodavci tražili da im se dostavi podatak koliko je to država uprihodila od uvođenja trošarina, naišli su, nakon mnogo natezanja s birokracijom, na odgovor da se ne mogu razlučiti ostavke od malih brodova od onih za avione i automobile. Posljedica je što je u prvoj polovici ove godine registrirano samo 8 novih brodova. Zbog toga su mali brodari i dobili podršku i razumijevanje na tzv. birokratskoj razini, ali ne i na onoj rukovodećoj. Stoga su HUP-ovci jučer izrazili posebno nezadovoljstvo članovima Vlade koji su došli iz HUP-a. Posebice se to odnosi na nekadašnjeg direktora, a sada ministra gospodarstva Đuru Popijača.
Samo od čertera i marina, Hrvatska godišnje uprihodi oko 800 milijuna eura, a da bi se nastavio pozitivan trend, danas bi taj prihod iznosio do 1,3 milijarde eura. Od 63.000 plovila koliko godišnje uđe u Hrvatsku, 30 posto njih nije duže od 6 metara, što prema HUP-ovcima baca drugu sliku na “tajkunsku” priču o vlasnicima malih plovila. Koliko je apsurdna priča o trošarinama najbolje je oslikao zadarski poduzetnik Željko Škara koji je rekao da je u srpnju ove godine kupio mali gumenjak te je htio državi odmah platiti trošarinu. Carinska uprava izdala mu je rješenje tek nakon 25 dana od podnošenja zahtjeva, a za to vrijeme mali gumenjak je stajao na vezu ne prihodeći niti svom vlasniku, niti državi.
Vlasnici malih plovila će bježati u marine Crne Gore
Vicenco Blagajić je za situaciju optužio i medije koje je, osim onih stručnih, nazvao žutim tiskom jer su podržavali uvođenje trošarina kao svojevrstan porez na luksuz. Zbog tog medijskog linča, kaže Blagajić, ljudi koji imaju novca boje se kupiti nove brodove da ne bi bili prozvani u medijima. Ako se to nastavi i ulaskom u EU te ako RH zadrži ovu razinu poreznih opterećenja, vlasnici malih plovila će bježati u marine Crne Gore.
najnovije
najčitanije
Ostali sportovi
mali nogomet
Sv. Ante Zrilić nekretnine vratio se u Prvu ligu
Zadar
OŠ Krune Krstića
NAGRADE ADDIKO BANKE Zadarske učenice najbolje u financijskoj pismenosti
Plodovi zemlje i mora
VINSKE KRONIKE
Počeo izlaziti prvi hrvatski vinski digitalni časopis, Vinske zvijezde
Ostali sportovi
Uspjeh ŠSD Jadran
Odbojkaši OŠ Bartula Kašića viceprvaci Hrvatske
Zadar
legendarni veslač
Održana komemoracija za Romana Bajla, zadarskog sportskog velikana
Crna Kronika
PU ZADARSKA
VOZAČ JE UHIĆEN Na Bilom Brigu mrtav pijan skrivio prometnu nesreću pa pobjegao, uhvaćen je
Zadar
NAVIJAČKA PJESMA
VIDEO Predstavljena ‘Diži se grade’, nova zadarska navijačka pjesma: ‘Nastala je iz ljubavi prema…’
Županija
obavijest hep-a
DONOSIMO POPIS Nekoliko ulica u Zadru i županiji dio petka bez struje
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV
Ninov trofejni kantar
Županija
NEPRAVOMOĆNO