Četvrtak, 18. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Zadarski stručnjak gradi supertanker u Koreji

22.04.2012. 22:00
Zadarski stručnjak gradi supertanker u Koreji


Htio bih istaknuti kako brodogradnja nije u krizi. U Koreji postoje čak liste čekanja, a red čekaju najeminentnije svjetske brodarske kompanije: NYK, Sten, Dens Shipping, Maersk, BW, BP. Postavlja se pitanje, zašto čekaju i ne odu npr. u Hrvatsku. Čekaju zato jer znaju da će ovdje izgraditi najkvalitetniji brod u najmanjem vremenskom mogućem roku, kaže Stošić
U Hyundai Heavy Industry (HHI) Shipyardu, brodogradilištu u gradu Gunsanu u Južnoj Koreji, nedavno je porinut supertanker Brightoil Glory, nosivosti 320 000 DWT, i snage glavnog stroja od 32 000 KW. Riječ je o najvećem do sada sagrađenom brodu u kategoriji VLCC (Very Large Crud Carrier), iznad kojih se grade još tek Ultra Large Crude Carrieri (ULCC), nosivosti do 550.000 tona.
Prvi u seriji pet potpuno identičnih tankera izgrađen je za vodeću naftnu kompaniju u ovom dijelu svijeta, kinesko-singapursku korporaciju iz Hong Konga “Brightoil Petroleum”. Posebno zanimljivo je što gradnju broda nadzire jedan Hrvat. Glavni projekt menadžer je Zadranin Emil Stošić.
– Riječ je o prvom iz serije od još četiri najveća tankera takve vrste na svijetu. Možete zamisliti koliko mi je zadovoljstvo i čast biti na čelu tima koji vrši nadzor nad gradnjom najvećeg VLCC tankera koji se u današnje vrijeme gradi. Nakon “launchinga” koji smo imali u petak, slijedi finalno uređenje prije probne vožnje koja će biti 4. lipnja i trajat će sedam dana. U probnoj vožnji se moraju detektirati svi mogući nedostaci, uglavnom minorne prirode, nakon čega dolazi do primopredaje vlasniku, najvećoj naftnoj korporaciji u ovom dijelu svijeta, Brightoil Petroleumu. Brod će ploviti pod zastavom Hong Konga. Ostala četiri identična tankera se istovremeno rade u različitim fazama, rekao nam je Stošić.
Stošić kaže da je sudjelovanje u ovom projektu svojevrsno priznanje hrvatskoj brodogradnji i njenim stručnjacima te dodaje da će se svim snagama truditi da Hrvati budu i zapovjednik i upravitelj stroja.
Tanker je građen po najstrožim pravilima struke i propisima Lloyd Registra, gdje se vodilo računa i o najmanjim detaljima.
– U ovaj brod je ugrađena najsuvremenija tehnologija. Upravljanje brodom i operacije teretom prilikom ukrcaja i iskrcaja su dovedene do savršenosti. Brod je u potpunosti sofisticiran, kako komandni most, tako i strojarnica i kontrolna kabina iz koje se upravlja ukrcajem i iskrcajem tereta. Išlo se toliko daleko u sofisticiranoj zaštiti da jedino časnici uz pomoć zaporke mogu ulaziti na komandni most, strojarnicu i kabinu za rukovanje teretom. Svaki dio strojarnice, glavne palube i komandnog mosta opremljen je video kamerama. Kamere su tako postavljene da časnik na straži na komandnom mostu, može vidjeti ako se netko približava ispod broda. S obzirom na veličinu broda, to je nemoguće primijetiti prostim okom, a taj sustav instaliran je zbog zaštite od piratskih napada, objašnjava zadarski brodograditelj na privremenom radu na Dalekom Istoku.
VIŠE U TISKANOM IZDANJU ZADARSKOG LISTA