Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Othello kao crnac u službi imperijalne politike bijelog čovjeka

22.08.2016. 22:00
Othello kao crnac u službi imperijalne politike bijelog čovjeka


Teatro Verrdi ove godine prvi put predstavlja kazališnu reviju produkcije Teatra VeRRdi pod nazivom “Nosi se” koja će se održati u Zadru, u velikoj dvorani Kazališta lutaka Zadar i crkvi Sv. Dominika od 26. do 29. kolovoza.
“Nosi se Teatro VeRRdi revija” je platforma u formi festivala kojoj je cilj jačanje organizacije, njene vidljivosti u javnosti i stvaranje mreže idejno i stilski kompatibilnih organizacija.
– Za buduće godine cilj nam je, uz prikazivanje predstava Teatra VeRRdi, prikazivati i gostujuće programe partnerskih organizacija i pojedinaca te kroz to otvarati nove mogućnosti suradnje. Dok istovremeno obogaćujemo kulturni sadržaj grada, vezujući se terminski uz Monoplay festival kao stariji, sestrinski festival plesnih sola, time zaokružujemo jedan interesno i koncepcijski blizak izraz stvarajući sinergijski učinak kapacitiranja i prapoznavanja suvremene zadarske umjetničke scene. Uz Artakt festival, Monoplay, Kalibar te Zadar snova nadamo se da će i Nosi se doprinijeti jačanju suvrmenih tendencija i razvoju kritičkog odnosa kroz umjetnost, kaže Juraj Aras iz Teatra Verrdi.
Ove godine predstavljaju tri nove produkcije Teatra.
“Ana i ona – ljepota je jedina utjeha”, premijera autorskog projekta Vjere Vidov, zatim povodom 400 godina smrti Williama Shakespearea, nov i provokativan uviđaj “Othella” u režiji i dramaturgiji međunarodno priznatog redatelja Zlatka Pakovića te već gotovo repertoarnu predstavu “Desnica: igre proljeća i smrti”.
– Četiristo je godina prošlo od smrti najvećeg dramskog pjesnika svijeta, Williama Shakespearea. Najpodlije nepravde zadate nedužnima doživjele su milost njegovog dramskog uobličenja. Kad bi nestalo sve, iz Shakespeareova djela dalo bi se rekonstruirati cijelo čovječanstvo, sa svom svojom čovječnošću i svim svojim zlom. Za obilježavanje jubileja, tragediju “Othello” smatram najprikladnijom. Najprije stoga što potiče na promišljanje ključnog problema Europe i njene politike spram afričkih i bliskoistočnih imigranata, poglavito muslimana, koji neuspješno pokušavaju doći do naše, europske obale. Othello je crnac, ali u službi imperijalne politike bijelog čovjeka. Krajnje je vrijeme da govorimo o onome što inače ostaje prikriveno sentimentalnim razlozima njegove ljubomore! Othello, naime, ne stradava od ljubomore, kako se to uobičajeno uzima. On želi biti ljubomoran, da se ne bi suočio s istinom da sam nije ništa drugo do javna kurva u generalskoj uniformi Venecije. On je konvertit, ali i kolaboracionist. Ljubomora je samo iracionalni, nesvjesni poriv kojim rukovode duboko potisnuti socijalni i politički razlozi, inkarnirani u Othellove emocije i u Othellovu čulnost. Pred nama je, dakle, velika priča o ideološkom dresiranju čulnosti i emocionalnosti čovjeka. Nešto je trulo u ljubavi koju smo svikli ljubiti!, poručuje redatelj Zlatko Paković koji potpisuje dramaturgiju i režiju. Igraju Hrvojka Begović. Juraj Aras i Zlatko Paković.